Hjälp med kompisens dator!

Permalänk
Medlem

Hjälp med kompisens dator!

Hej allihopa!
Min kompis har precis köpt ett asus radeon 280x men när han kopplar in det och startar datorn så står det bara no signal. Sen om han testar stänga v datorn så stängs datorn direkt vid knapptryckningen liksom, om ni förstår vad jag menar
Vad kan vara fel?

Han har denna datorn:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c02921422...

Fast han har bytat till ett 600watts nätagg.

MVH

Visa signatur

Chassi: Bitfenix Prodigy M Mobo: Gigabyte Z97mx Gaming 5 PSU: 600w Be Quiet! CPU: Intel Core i7 4790k @ 4.4ghz RAM: 16gb Corsair vengeance 1600mhz GPU: Asus Radeon R9 290x 4gb SSD: Samsung 840 Basic 250gb HDD: Western Digital Caviar Red 2TB Speakers: Audioengine A5+ Headphones: Audio Technica ATH-M50 Tablet: iPad 4 32gb DigitalTablet: Wacom Intuos Pen And Touch Medium

Permalänk
Medlem

Troligaste är att moderkortets bios behöver uppdateras.

Senaste är Version7.12 Rev. A, 2.95M
Tråkiga är att det är från tidigt 2012, så risken är stor att det blir omöjligt att köra det grafikkortet.

Nyare grafikkort behöver ett stöd i bios för Intel mangement någonting, minns inte exakt, men utan det = ingen bild.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Hade samma problem, löste det genom att trycka in sladdarna från nätagget hårdare (nybörjarmistag)

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Troligaste är att moderkortets bios behöver uppdateras.

Hur uppdaterar jag dessa då?

Visa signatur

Chassi: Bitfenix Prodigy M Mobo: Gigabyte Z97mx Gaming 5 PSU: 600w Be Quiet! CPU: Intel Core i7 4790k @ 4.4ghz RAM: 16gb Corsair vengeance 1600mhz GPU: Asus Radeon R9 290x 4gb SSD: Samsung 840 Basic 250gb HDD: Western Digital Caviar Red 2TB Speakers: Audioengine A5+ Headphones: Audio Technica ATH-M50 Tablet: iPad 4 32gb DigitalTablet: Wacom Intuos Pen And Touch Medium

Permalänk
Medlem
Skrivet av Z0lid1ce:

Hur uppdaterar jag dessa då?

Finns här http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?os=4063&l...

uppdatera även första inlägget en del..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

haha det är ju för fasen en märkes dator där bios är låst xP köp delar å bygg ihop själv

Permalänk
Medlem

Mitt tips skulle vara att koppla in skärmen till moderkortet och installera drivrutiner till det nya kortet först, för att sedan försöka igen på grafikkortet efter att drivrutiner etc har installerats.

Permalänk
Medlem

Polaren hade samma problem. Han hade bara kopplat in den ena ström kontakten på graffet, den har 2.
En 8-pin och en 6-pin. Han körde först bara med 8an, men även 6an krävdes.
Enligt beskrivningen såg det ut som det räckte med den ena, men efter att ha kopplat in på båda så blev det bild.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Z0lid1ce:

Hur uppdaterar jag dessa då?

Skrivet av Al3xswe:

haha det är ju för fasen en märkes dator där bios är låst xP köp delar å bygg ihop själv

Troligtvis har alex rätt. Ring upp HP och se ifall det är låst eller ej.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."