Permalänk
Medlem

Ett par frågor i panikens läge :p

Hej där! Det råkar vara så att jag varit sjuk dom senaste två veckorna och då missat än ganska viktig del i datortekniken vilket är Fältbussar.
Jag hade uppskattat om ni som kan detta tog er lite tid och svarade på dessa frågor. Det är nämligen de sista frågorna jag har kvar innan jag ska lämna in detta arbetet ikväll.
Mycket tacksam!

Frågor:

Citat:

34. Vilken typ av kabel användes i början för att koppla samman maskiner i industrin med en PC?

35. Till vilken utrustning använder man främst fältbussar?

36. Vilken typ av fältbuss-protokoll har tillgång till mjukvaror för styrning för både Windows och Linux?

37. Vilken kabeltyp och fältbuss håller allt mer på att ta över inom området för Fältbussar?

38. Vad är fördelarna med den ”nya” kabeltypen/protokollet, jämfört med de äldre systemet?

39. Vilken fältbuss tycks dominera dagens automation och vilka hastigheter erbjuder den?

40. Vad skiljer industrivärlden från kontorsvärlden när man talar om kravet på kommunikation?

Permalänk
Hedersmedlem

Har ni ingen bok?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Är det till ett skolarbete så får vi inte hjälpa till.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Tycker du skall öppna läroboken och läsa igenom kapitlet istället för att be någon annan göra ditt jobb.

Permalänk
Medlem

Det där är både grundläggande och rätt enkelt. Plugga.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd låst*

Läxor gör man själv, annars lär man sig inget !

§ 3.4 Det är inte tillåtet att skapa trådar som saknar diskussionsvärde. Det inbegriper trådar där man ber någon att utföra en tjänst, svara på en enkätundersökning eller delta i ett evenemang.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord