Permalänk
Medlem
Skrivet av robber:

Hallå!

Får hem alla delarna idag.

Har någon någon fråga eller vill ha bild på något så säg till!

/R

avundsjuk!, de skickade chassit med schenker... tar ju år och dar, beräknat leverans på tisdag surt då allt annat har kommit... ska luska fram nått gammalt nätagg och få igång den ändå tills jag får chassit!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

avundsjuk!, de skickade chassit med schenker... tar ju år och dar, beräknat leverans på tisdag surt då allt annat har kommit... ska luska fram nått gammalt nätagg och få igång den ändå tills jag får chassit!

Posten är inte snygga de heller.

Allt skickades i tisdags och jag får det idag både posten och schenker.

Ramminnet från Siba kom i onsdags då det skickades som brev.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robber:

Hallå!

Får hem alla delarna idag.

Har någon någon fråga eller vill ha bild på något så säg till!

/R

Klart vi vill ha bild.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Klart vi vill ha bild.

Får inte win7 att lira så installerade ubuntu men det krashade också så ska försöka med win8 nu.

Håll tummarna!

Pic!

Permalänk
Medlem
Skrivet av robber:

Får inte win7 att lira så installerade ubuntu men det krashade också så ska försöka med win8 nu.

Håll tummarna!

Pic!

https://lh3.googleusercontent.com/-Bu_LmuRsSgo/Uz7nty_GVQI/AA...

vad då, får du inte igång Win7? och även Ubuntu? har väl inte fått ett måndagsexemplar på SSDn? eller någon annan komponent som inte fungerar som den skall?

Hoppas det löser sig för dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av stanikz:

vad då, får du inte igång Win7? och även Ubuntu? har väl inte fått ett måndagsexemplar på SSDn? eller någon annan komponent som inte fungerar som den skall?

Hoppas det löser sig för dig!

Fick in ubuntu nu och det lirar bra!

Hittar inte rätt bios inställningar för att få in win7

/R

Permalänk
Medlem
Skrivet av robber:

Fick in ubuntu nu och det lirar bra!

Hittar inte rätt bios inställningar för att få in win7

/R

hade samma problem som dig, men fick till det .. efter många om och men, kan skriva exakt hur man gör, om en stund

här har du exakt hur man går till väga, du måste iallafall uppgradera bios och sedan ändra till legacy first i bios får du inte till det kan jag göra step by step guide

Permalänk
Medlem

har inte fått mini chassi än så det ser ju självklart ut som skit, men har fått in windows 7 och testat streama lite 1080p filmer (runt 10gb) och det funkar perfekt! (använder xbmc)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

hade samma problem som dig, men fick till det .. efter många om och men, kan skriva exakt hur man gör, om en stund

här har du exakt hur man går till väga, du måste iallafall uppgradera bios och sedan ändra till legacy first i bios får du inte till det kan jag göra step by step guide

Tack! Blir flasha bios ikväll.

Ubuntu lirar dock bra.

Vilken version av win7 kör ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av robber:

Tack! Blir flasha bios ikväll.

Ubuntu lirar dock bra.

Vilken version av win7 kör ni?

det är endast win7 64bits som har stöd, så det är det jag kör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

det är endast win7 64bits som har stöd, så det är det jag kör

Ok!

Tack

Permalänk

Funderar på Gigabyte GA-J1900N-D3V , kommer inte direkt köra som HTPC utan den får ersätta min gamla bärbara som är seg som sirap när man vill surfa och kolla på tuben.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Expertgissare

Jag blev så otroligt sugen på att bygga en sådan här liten HTPC och ersätta min Raspberry med. Tråkigt att chassit TS valde inte finns att få tag på längre.
Någon som har något tips på liknande chassi med extern nätdel. Gärna något lika i mått (ungefär).

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon RX 570 -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ante_ante:

Funderar på Gigabyte GA-J1900N-D3V , kommer inte direkt köra som HTPC utan den får ersätta min gamla bärbara som är seg som sirap när man vill surfa och kolla på tuben.

Jag tänkte köpa detta chassi innan jag läste denna tråd > https://www.komplett.se/chieftec-compact-series-ix-01b-mini-i...

Det är mindre och finnns pico psu till som är original och passar i chassit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Jag blev så otroligt sugen på att bygga en sådan här liten HTPC och ersätta min Raspberry med. Tråkigt att chassit TS valde inte finns att få tag på längre.
Någon som har något tips på liknande chassi med extern nätdel. Gärna något lika i mått (ungefär).

Riktigt tråkigt faktiskt, chassit TS använde var riktigt fint.

Skrivet av robber:

Jag tänkte köpa detta chassi innan jag läste denna tråd > https://www.komplett.se/chieftec-compact-series-ix-01b-mini-i...

Det är mindre och finnns pico psu till som är original och passar i chassit.

Ser ut som ett bra chassi, men estetiskt tilltalade kan man ju inte kalla det.

--

Funderar på att bygga en HTPC som är främst för surf, men som också klarar av lite enklare spel. Frågan är om 2GHz Celeron Quad-Core och HD4000 klarar av spel som CS:GO och Civilization V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

Det lär ju gå bra mycket snabbare med schenker än med posten som verkligen suger på paket leveranserna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CROE:

Ser ut som ett bra chassi, men estetiskt tilltalade kan man ju inte kalla det.

Jo det är faktiskt nice.

Köper du Chieftec chassit så byter jag gärna om du också bor i Stockholm dvs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jycken:

Det lär ju gå bra mycket snabbare med schenker än med posten som verkligen suger på paket leveranserna.

tyvärr inte.. allt utom schenker kom fram

Permalänk
Medlem

Kan det här vara något då? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=555265
Lite högre pris dock.

Permalänk
Expertgissare

Hittade ett väldigt litet chassi som ser ut att kunna vara något att ha.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1064175

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon RX 570 -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Så lagt ca 10 timmar nu i ubuntu, win 7, win 8 uppdaterat bios och gått igenom alla bios inställningar men kortet vägrar visa bild via hdmi.

Ger upp!

Vill någon köpa chassi och ramminne så skicka pm.
Ber netonnet ta tillbaka mammakortet får nu orkar jag inte mer.

Permalänk

Samma företag som sålde silverchassit har en snygg Morex-låda för samma pris, inte fläktlös men man kan sätta i PicoPSU och extern fläktlös AC/DC. FSP har en konkurrent till PicoPSU för 259kr, hittar ingen billigare:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1124745

Den drivs med 19V DC dvs samma spänning som de flesta laptopadaptrar. Så det borde gå hitta billigt, om man inte redan har en liggande. Kjell&Co har en laptop-laddare som nog passar för 200kr, ebay tycks ha från 50kr inkl frakt, och finns antagligen på Blocket också. Även PicoPSU finns på eBay förresten, både original och kopior.

Permalänk
Medlem

Fick pengarna tillbaka direkt av netonnet bra service också.

Nu är det ut och googla fram något annat spännande moderkort om jag inte får sålt delarna.
/R

Permalänk
Medlem
Skrivet av robber:

Nu är det ut och googla fram något annat spännande moderkort om jag inte får sålt delarna.
/R

tråkigt att du inte fick bild via hdmi mitt fungerade på TVn iaf, har inte provat på min vanliga skärm... men ska ändå inte ha den kopplad till den så spelar inte så stor roll...

Permalänk
Medlem
Skrivet av robber:

/R

Trist. Det är en del andra som haft problem med hdmi-porten också så det är nog någon form av produktionsfel på vissa enheter. Ska du ge upp projektet helt eller skaffa ett MSI eller ASUS kort istället?

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Trist. Det är en del andra som haft problem med hdmi-porten också så det är nog någon form av produktionsfel på vissa enheter. Ska du ge upp projektet helt eller skaffa ett MSI eller ASUS kort istället?

Vill någon köpa så säljer jag annars så ligger jag lågt tills jag hittar något trevligt.

Har du någon länk till ASUS och MSI korten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av robber:

Vill någon köpa så säljer jag annars så ligger jag lågt tills jag hittar något trevligt.

Har du någon länk till ASUS och MSI korten?

Här är MSI kortet. Det är på väg in på många ställen.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2486105

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Här är MSI kortet. Det är på väg in på många ställen.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2486105

Tack! Hittade det precis.

Sugen är man och hoppas de inte är lika hemskt som Gigabytes.

Blir nog köp om det kommer ut inom någon vecka.

/R

Permalänk
Medlem

som lovat här kommer 2 bilder på slutresultatet, 100% tyst om du sätter huvudet mot så hörs SSDn minimalt, stereon och tvn hörs mer i idle än datorn.

Permalänk
Medlem

Hej alla ni som har byggt en HTPC i denna chassit och alla andra som följer tråden samt alla dator entusiaster.

Ville ju jätte gärna ha denna chassit NesteQ MS550S och råkade hitta en som är identiskt fast med ett annat märke (Seed MU-380).
Priset blev dock de dubbla 785kr inkl frakt från England.

Här är Chassit, om ni själva är sugna på att skaffa er.

Nu till mitt bekymmer med den j*vla chassit, den har en 24pins ATX sladd som är jätte kort vilket gör att det är omöjlig att montera på Gigabyte GA-J1800N-D2H eller på MSI's motsvarande. Det kan jag bekräfta med hjälp av dessa bilder länk1 länk2

Frågan är kan man på något sätt och viss förlänga ATX sladden eller kan om man kan ta hjälp av sladden i länk2

Alla typ av idér är välkomna.

Tack på förhand
MVH, Stanikz