13.3" Ultrabook runt 10.000 kronor

Permalänk
Medlem

13.3" Ultrabook runt 10.000 kronor

Hej alla!

Jag letar efter en 13.3" Ultrabook för cirka 10k, uppåt eller nedåt. Behöver inga fancy funktioner som touch om inte någon kan övertyga mig att det är värt det. Kommer användas som allt-i-allo (programmering, surfande, film etc). Kan tänka mig vänta någon månad om det håller på att släppas någon ny modell som ser vettig ut. Gärna lång batteritid (5+ timmar)!

Förslag mottages gärna!

Permalänk
Medlem

Sony ger väl bra bang for buck på Ultrabook... går med fördel att beställa på Sonys egen hemsida. Där kan man välja alla olika alternativ själv. Och med lite tur har de någon kampanj så man får något tillbehör till bättre pris.

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kromgol:

Hej alla!

Jag letar efter en 13.3" Ultrabook för cirka 10k, uppåt eller nedåt. Behöver inga fancy funktioner som touch om inte någon kan övertyga mig att det är värt det. Kommer användas som allt-i-allo (programmering, surfande, film etc). Kan tänka mig vänta någon månad om det håller på att släppas någon ny modell som ser vettig ut. Gärna lång batteritid (5+ timmar)!

Förslag mottages gärna!

Är inte så jätteinsatt i ultrabooks men LENOVO IDEAPAD U430- http://www.dustinhome.se/product/5010778068/lenovo-ideapad-u4.... Sägs ha 6h batteritid. VIDEO - https://www.youtube.com/watch?v=gBfDyvz7fmY

Har SSD och dedikerat grafikkort så borde kännas rätt snabb. Som sagt, kan inte mycket om ultrabooks eller laptops men jag lämnar ändå något för dig att titta på.

Specifikationer

Bildskärm Storlek / upplösning 14 " / 1920 x 1080 Bildformat 16:9 Paneltyp TN Bakgrundsbelysning LED Touchskärm Ja Processor Processormodell Intel Core i7 4500U 1,8 GHz Minne Minnesstorlek (inkl./max) 8 GB / 8 GB Minnesplatser (totalt/lediga) 1 st / 0 st Minnestyp SO-DIMM DDR3L 1600 MHz Lagring Hårddisk 256 GB, SSD, SATA-III Grafik & ljud Integrerat ljudkort Ja Grafik NVIDIA Geforce GT 730M Minne dedikerat 2048 MB Nätverk Bluetooth v4.0 Intel Wireless Display (WiDi) Nej Trådlösa protokoll IEEE 802.11b/g, IEEE 802.11n Trådbunden standard Gigabit Ethernet 10/100/1000 Mbit/s Anslutningar USB 2.0-anslutning 2 st USB 3.0-anslutning 1 st RJ-45-anslutning 1 st HDMI-anslutning 1 st 3,5 mm-ljudanslutning combo, in/ut 1 st Batteri Antal battericeller 4 st Kapacitet 52 Whr Tangentbord Numerisk del Nej Bakgrundsbelyst Ja Inbyggt pekdon Touchpad Språklayout Nordisk (sv/no/fi/dk) Miljö och energiförbrukning Certifieringar Energy star, RoHS Operativsystem Medföljande operativsystem Microsoft Windows 8.1, 64-bit Operativsystemsspråk Nordisk (sv/no/fi/dk/en) Generell information Minneskortläsare SD/SDHC, MMC Inbyggd webbkamera Ja Dimensioner (B x D x H) 337 mm x 234 mm x 20,8 mm Vikt 1,89 kg Garanti 2 år, Inskicksservice Övrigt Stereo speakers with Dolby Home Theatre v4 Storlek på skärm 13-14"

Dold text
Permalänk

Om du är student kan jag rekommendera HPs SPECTRE 13-serie, bra pris med studentrabatten. Har själv en 3000eo och är mycket nöjd, väldigt tyst, bra kvalitetskänsla och batteritid (ca 7-8h).

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Evolv ATX | Moderkort: ASUS Z97-AR | CPU: Intel Xeon E3-1270v3 | RAM: Corsair 16GB VENGEANCE LP Grafikkort: 2x AMD R9 290 | PSU: Corsair AX750 | SSD: Intel 730 Series Kylning: Phanteks PH-TC14CS | Scythe Gentle Typhoon | Corsair Air series AF140 | Phanteks PH-F140HP

Galleri: Ash | By SweLingonBerry

Permalänk
Medlem

Alltid känt mig lite tveksam till de ultrabooks som man kan dela i två och få en surfplatta till övers, då det känns som de är dyrare plus att de inte kan leverera samma prestanda för pengarna som med andra "vanliga" ultrabooks. Har jag fel?