Permalänk
Medlem

Ja såhär slutade det i alla fall! Hoppas ni har åsikter eller är petiga nog att lämna en kommentar om förändring eller något. Jag är hittils väldigt nöjd måste jag säga, Radeon korten presterar över min förväntan då jag sedan tidigare är Nvidia frälst, väldigt tysta och snabba. Däremot strålar det ju värme likt semestervecka på bahamas, men det är väl det man har sidopanel för i slutändan i alla fall

Nedan följer samtliga komponenter jag har i och runt detta bygge.

ASUS ROG Maximus VI Hero
Intel i5 4670k @ 4.8GHz på 1.25v med 73c maxtemp i prime95. Fick upp den i 5GHz stable på 1.28 men kändes onödigt!
2x ASUS Radeon R9 280x DCU2T OC 3GB
Corsair H80i
4st Corsair SP120mm PWM PowerEd.
4st Corsair AF120 QuietEd. 2Blå/2Röda
Corsair Vengeance 4x8GB 2Blå/2Svarta
Corsair AX750 Gold+ m. 24pin röd sleeve.
Corsair Carbide 500R
Samsung 840 Pro 256GB SSD
Och 2st 2.5" HDD samt en 3TB 3.5"

Logitech MX518 & Razer DeathAdder
Logitech G510 & G110
Logitech G930 & G35
Logitech högtalarset från stenåldern!
Samsung SyncMaster S24B300

Nåväl, tack för mig och detta bygge allesammans!

Mvh Isak

Visa signatur

Man får vara nöjd med det lilla, sade pigan som satte sig på nappen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Inte läst något, men ser trevligt ut!

Finns inte så mycket att läsa heller Men tack så mycket! Känns lite overkill då jag spenderar max 1.5h om dagen vid datorn hemma, men det är ju roligt att bygga och ser ju snyggt ut i alla fall

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur sitter fönstret? Ser att du tog bort det som hängde ut som höll fast gallret.
Riktigt fint gjort. Sicket guldexemplar till 4670k du fick också, Haswell är sällan så bra med klockning.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT | OLED G6 G60SD

Permalänk
Medlem

SShnyyyyygt 10/10. tumme upp (Y)

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Du är pappaledig och anser att du har tid över?
En annan sålde sin dator när min första kom för att lägga all tid på barnet.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Hur sitter fönstret? Ser att du tog bort det som hängde ut som höll fast gallret.
Riktigt fint gjort. Sicket guldexemplar till 4670k du fick också, Haswell är sällan så bra med klockning.

Tack! Jo det gjorde jag, men som sagt jag är inte riktigt nöjd med det ändå. När jag bytte moderkort kunde jag gå ner 0.05 i vcore och samtidigt höja klocken faktiskt så Asus får fem guldminnen av mig Jag har limmat fast gallret, men då härdare och ämne tydligen tog 500h på sig att foga samman och bli stelt så har jag bestämt mig för att sedan tvätta bort limmet och använda 120kg dubbelhäftande tejp istället sedan när jag sätter dit något för att täcka kanterna/sätter i större fönster med snyggare installation!

Skrivet av Sebastian R:

SShnyyyyygt 10/10. tumme upp (Y)

Tackar!!

Skrivet av drotz2000:

Du är pappaledig och anser att du har tid över?
En annan sålde sin dator när min första kom för att lägga all tid på barnet.

Finns tid bara man gör sig.

Visa signatur