samsung s3 med CyanogenMod

Permalänk
Medlem

samsung s3 med CyanogenMod

Jag undrar om jag är den enda som vill ha appar i mappar?

alltså som det fungerar i touchwiz

Här inne, har tyvärr ingen privat bild att visa hur exakt jag vill ha det.

Dold text

I alla fall i touchwiz kan man trycka edit och då flyttar runt exakt som man vill. Nu blir det bara en röra där, hittar inget. Har närmare 200 appar så behöver ordning

Det närmaste jag kommit är https://play.google.com/store/apps/details?id=com.gau.go.laun... , men temat är inte det bästa och lite rörigt hur man får till mappar. Ska endast ha wigets på hemskärmen.

Hoppas det är tydligt nog, har googlat. Men verkar få som vill ha denna "feature". Bytte till CyanogenMod för slippa segheten, men inte kul när man får ett nytt störande problem i stället.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Nova Prime har den funktionen.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Installera Nova som launcher

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Nova Prime har den funktionen.

Är du säker på det? för den kostar ju ett par kr.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Apex har även denna funktion.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonywalk:

Installera Nova som launcher

Provat vanliga Nova och jag har pillat runt och inte hittat mer än att skapa flera fönster eller vad man kallar det.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Är du säker på det? för den kostar ju ett par kr.

Äger inte prime själv då jag inte behöver funktionerna, men det är iaf så jag tolkar det här.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av netbuddy:

Apex har även denna funktion.

vanliga eller någon pro version? För jag har inte hittat rätt där häller.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

vanliga eller någon pro version? För jag har inte hittat rätt där häller.

Pro
Apex och Nova är väldigt lika så det spelar inte direkt någon roll vilken du väljer. Efter att ha testat båda fastnade jag för Nova av någon anledning som jag inte längre minns. Det var nog inget viktigt.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Är du säker på det? för den kostar ju ett par kr.

Skrivet av Broken-arrow:

Provat vanliga Nova och jag har pillat runt och inte hittat mer än att skapa flera fönster eller vad man kallar det.

Det är bara betalversionen som stöder mappar i applådan, du har 15min på dig från att du gjort ett köp innan du förlorar möjligheten att ångra köpet så köp och testa om du gillar det. Annars är det bara att klicka på köpknappen(nu ångra köp) igen så får du tillbaka pengarna.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Äger inte prime själv då jag inte behöver funktionerna, men det är iaf så jag tolkar det här.
http://i.imgur.com/RWfGmWM.png

HM, svårt att veta, kan ju tolkas som dom menar hemskärmen också.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

HM, svårt att veta, kan ju tolkas som dom menar hemskärmen också.

Fast det står ju app drawer så då lär de ju inte mena hemskärmen. Kolla den här bilden istället. Det är väl så här du vill ha det?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentusa:

Det är bara betalversionen som stöder mappar i applådan, du har 15min på dig från att du gjort ett köp innan du förlorar möjligheten att ångra köpet så köp och testa om du gillar det. Annars är det bara att klicka på köpknappen(nu ångra köp) igen så får du tillbaka pengarna.

Okej en ny funktion? har i för sig, inte köpt många appar alls.

okej, tycker det är lite dumt att man ska betala för just en sån vital funktion (men är väll något sätt att få folk att ta upp plånboken ).

Så tar det som är billigast/snyggast alltså

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Fast det står ju app drawer så då lär de ju inte mena hemskärmen. Kolla den här bilden istället. Det är väl så här du vill ha det?
https://lh4.ggpht.com/DeVWtLmJ9cuuNdg3RSU6t2-cjfN-zV8KvxSwy1a...

aaa jo, högt upp där ja precis så Jo, app drwer heter det nog, hört lite olika angående det namnet så är lite förvirrande vad det ska kallas

Då är frågan vilken som är snyggast ger mest funktioner och är billigast Typ så.

Får tacka för råden.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Pro
Apex och Nova är väldigt lika så det spelar inte direkt någon roll vilken du väljer. Efter att ha testat båda fastnade jag för Nova av någon anledning som jag inte längre minns. Det var nog inget viktigt.

Kan ha varit för att nova har en back up funktion. det är vad jag ser vid första anblick är skillnaden. Annars lite olika design ena mer lik CyanogenMod och andra mer touchwiz, dock har jag ändrat minimalt från standard settings.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Kan ha varit för att nova har en back up funktion. det är vad jag ser vid första anblick är skillnaden. Annars lite olika design ena mer lik CyanogenMod och andra mer touchwiz, dock har jag ändrat minimalt från standard settings.

Börja med Nova om du tänker testa båda, backup funktionen har jag använt en hel del, huvudsakligen för att dela mitt utseende med andra och glöm inte att lägga in ett nytt ikonpack när du ändå håller på.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentusa:

Börja med Nova om du tänker testa båda, backup funktionen har jag använt en hel del, huvudsakligen för att dela mitt utseende med andra och glöm inte att lägga in ett nytt ikonpack när du ändå håller på.

Nja iconpack får vänta. speciellt när det kostar extra (ja jag vet att jag låter snål nu ) Är van att man får betala för programmet men får lite extra gratis

Ska prova och se om jag blir nöjd.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Fast det står ju app drawer så då lär de ju inte mena hemskärmen. Kolla den här bilden istället. Det är väl så här du vill ha det?
https://lh4.ggpht.com/DeVWtLmJ9cuuNdg3RSU6t2-cjfN-zV8KvxSwy1a...

Skrivet av Cruentusa:

Börja med Nova om du tänker testa båda, backup funktionen har jag använt en hel del, huvudsakligen för att dela mitt utseende med andra och glöm inte att lägga in ett nytt ikonpack när du ändå håller på.

Kan bekräfta att man kan skapa mappar i betalversionen

Sen är man lite noob, går lätt att fixa teman gratis och lagligt till båda två.

Frågan är vilken som man ska ta Ena har lite fler funktioner. Hur fönster när man skrollar i sidled. finns några fler i Apex, men för egen del spelar dessa igen roll egentligen

Får fundera på detta innan jag köper på riktigt. Hade varit bättre om man kunde prova sig fram i alla fall en timme, så man seriöst kan bestämma vilken som är bra

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar