vad är autentiseringsproblem?

Permalänk
Medlem

vad är autentiseringsproblem?

tja, jag har nyss fått en ny surfpalatta som farmor och farfar inte ville ha och när jag försöker ansluta till wifi så står de bara att de är autentiseringsproblem. Jag har ingen aning om vad de? hur löser man detta ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rakso01:

tja, jag har nyss fått en ny surfpalatta som farmor och farfar inte ville ha och när jag försöker ansluta till wifi så står de bara att de är autentiseringsproblem. Jag har ingen aning om vad de? hur löser man detta ?

Fel WPA-nyckel, kanske?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Fel WPA-nyckel, kanske?

och hur kollar man så man har rätt då ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rakso01:

och hur kollar man så man har rätt då ?

skriver du in rätt WPA-nyckel så får du inte det problemet :), bara att avbryta och försöka igen.

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk

Har du skrivit in rätt lösen för det wifi du tänker ansluta till?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grim_reaper_SwE:

Har du skrivit in rätt lösen för det wifi du tänker ansluta till?

ja, de har ja men de fungerar inte? de står bara autentiseringsproblem hela tiden ?

Permalänk

Skrivit med stora bokstäver ?
t.ex: AR3T75TU istället för ar3t75tu syrran brukar alltid göra det felet

Permalänk
Rekordmedlem

Ett sätt att tvinga fram nya inställningar i datorn är att man går in i accesspunkten och byter ssid, då måste man skapa en ny anslutning.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Livar upp denna tråd lite och lånar den!
Har samma problem med min surfplatta!
Fast jag har skrivit rätt lösen.
Startar ja om routern så funkar det ett tag men sen slutar det funka och de står "autentiseringsproblem".

Några tankar om vad som är fel? O_o plattan i fråga är en Acer Iconia om de nu hjälper!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Coretech86:

Livar upp denna tråd lite och lånar den!
Har samma problem med min surfplatta!
Fast jag har skrivit rätt lösen.
Startar ja om routern så funkar det ett tag men sen slutar det funka och de står "autentiseringsproblem".

Några tankar om vad som är fel? O_o plattan i fråga är en Acer Iconia om de nu hjälper!

Om def fungerar från början så är det troligen nått mjukvarufel , har du kollat efter firmwareuppdateringar ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Om def fungerar från början så är det troligen nått mjukvarufel , har du kollat efter firmwareuppdateringar ?

I have not! Får göra de imorgon! Nu har sambon plattan!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coretech86:

Livar upp denna tråd lite och lånar den!
Har samma problem med min surfplatta!
Fast jag har skrivit rätt lösen.
Startar ja om routern så funkar det ett tag men sen slutar det funka och de står "autentiseringsproblem".

Några tankar om vad som är fel? O_o plattan i fråga är en Acer Iconia om de nu hjälper!

Jag tänker så här:
Kolla så din router har nyaste firmware och sen kan du ju testa att nollställa också (brukar finnas en liten knapp nånstans på routern).
Ungefär samma grej kan du testa på plattan också, ev. uppdatering och factory reset.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

Hade samma problem när jag köpte ny router och försökte koppla upp mig mina android-enheter på 5-Ghz bandet.
Vill minnas att jag bytte encryption till AES så fungerade det. Det är nån bug i Jelly Bean som gör att enheterna inte kan koppla upp sig på 5Ghz-bandet med TKIP encryption.

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Skrivet av RetarDeD:

Hade samma problem när jag köpte ny router och försökte koppla upp mig mina android-enheter på 5-Ghz bandet.
Vill minnas att jag bytte encryption till AES så fungerade det. Det är nån bug i Jelly Bean som gör att enheterna inte kan koppla upp sig på 5Ghz-bandet med TKIP encryption.

Min kör dock på 2,4ghz bandet! :S

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coretech86:

Min kör dock på 2,4ghz bandet! :S

Word, men du testade att byta kryptering eller?

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk

hehe njae ja är inte SÅ kunnig så ja vet hur man gör de MEN jag bytte lösenord på routern och än så länge funkar de! HAHA!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!