Är Computerstocklots.com trovärdig? Bl.a. GTX Titan för 130$, 4960X för 136$

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

har man inte alla indianer i kanoten / hästar hemma så kan ja förstå att man kan gå på detta.
men är man smartare än 90% av befolkningen så gör man inte vissa saker.

blir man rånad i Ryssland så ringer man inte polisen. då blir man bara rånad igen.

maffian / organiserade brottsligheten rånar inte. då det är för mycket risk. + dom har tillräckligt med pengar ändå.
ja har själv blivit stoppad av "Militsiya"(polisen) det var en fördel att ha en "Russian businessman" som bekant.

For att ha en "Russian businessman" som bekant maste du har gjort nagot allvarligt fel, med tanke pa att Полиция, dvs polisen oftast borjar hogt med boter nar det fattar att du ar utlanning, men prutas ner snabbt till en skalig bot. Men lite extra " utlannings-skatt" maste man betala.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

IQ räknas inte hur smart du är.. det räknas på ditt logiska tänkande och hur du kan lösa problem. Själv har jag högre IQ än 95% av Sveriges befolkning och är fortfarande dum som en sten.

Fast jag skrev problem lösning, och som du sa logik finns med som man skulle kunna jämföra med
det jag skrev (förståelse). Och att vara smart är precis det. Så jo, IQ är hur smart man är.

Skrivet av Tumnus:

Intelligens är nog ordet du söker efter.

Sedan är intelligens inte bara problemlösning och förståelse utan även kapaciteten att lära sig snabbt och utnyttja det sin fördel.

Och inte bara det. IQ är starkt länkad till din kunskapsnivå. Flera studier har visat att IQ är ett värdelöst sätt att mäta intelligens på eftersom det visat sig att folk i I-länder hamnar betydligt högre på skalan för att deras kunskaper är högre än folk från tex. tredje länder som knappt ens hört talas om skolor. Dessa däremot kan visa tecken på högre intelligens än vissa från I-länder men inte får en chans ens att utbilda sig och då hamnar de långt ner på IQ skalan. Sedan så är även IQ ganska ojämn hos människan. Beror helt på ämne.

Intelligens och smart har samma betydelse, men ordet "intelligent" är nog lite mer formellt bara.

Att det är lägre IQ i genomsnitt i U-länder beror nog på skolor, även om IQ inte har att göra
med kunskap såsom hur mycket fakta man vet om ett visst ämne så lär man sig
mer i skolan än bara ren kunskap. Det som är IQ är ju inte faktan (kunskapen) i sig utan
om man förstår den osv. Alltså handlar det fortfarande om förståelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

Måste man ha organisationsnummer om företaget är registrerat i thailand? Jag kan inget om företagsjuredik...

Den nya testordern är spittat mellan mig och en till och är på 2 st 4960x processorer. Klart mindre summa än innan, och både jag och han jag köper med är med på noterna. Bara att hålla tummarna med andra ord.

Tycker du bara ska sluta försöka och spara dina pengar istället, du kan säkert göra mycket annat roligt för de pengarna som han kommer blåsa dig på.

Permalänk
Entusiast

Jag har fått svar, och har även svarat tillbaka:

(Vissa känsliga uppgifter borttagna)

Skrivet av Computer Stocklots via epost:

Hej, Mika Kristian Norén
Tack för din order. Som du säkert vet så har vi en livlig diskussion på Sweclockers, där
du också lagt ut information om att du lagt detta som en test alt. skojorder vilket vi inte
vet.
I vilket fall så känner du då redan till våra problem med att skicka mail från den server vi
använder vilken inte fungerade fullt ut med de script sidan använder vid olika processer.
Därav får du mail från denna address under tiden det tar att lösa problemet för oss.
Jag är också medveten att detta email förmodligen även det, kommer att publiceras som
helt offentlig information.
Eftersom jag läst att du vill ha, tillsammans med många på forumet, vill ha PayPal som
alternativ så skickas det ingen betalningsinformation till dig i detta läge. Vi måste i dags
läget ändå sitta och skicka all information manuellt vilket inte var meningen med denna
lösning.
Min fråga till dig är om du vill, och i så fall med vilken metod, betala din eventuella riktiga
order med någon av de lösningar vi redan har. Valmöjligheter enligt info i butiken är:
Skill, Payza, Bankwire (vilket automatiskt står på din order i din loginzon), US Payment,
samt det icke rekommenderade Western Union alternativet.
Ett annat altenativ för dig är att vi ska efter alla dessa klagomål lägga om hela systemet och
vid sidan om gå ut som en butik inriktad på den enskilda konsumenten där priserna blir
enligt normalförhållanden för kosument med ett rabatt system baserad på antal produkter,
samt ordervärde och antal tidigare order lagda. Vi kommer då att erbjuda både kreditkorts
betalning samt PayPal. Vi kommer dock inte att ge oss in och använda landspecifierade
betalningsmöjlighter såsom Klarna eller Payson eftersom det blir för många aktörer att
hålla kontroll över.
Valet är ditt. Det finns dock lite som måste göras i detta fall.
1. Du får gå in och bekräfta med ett meddelande på dina sidor att din order är riktig och
att alla steg i orderprocedur samt betalning ska genomföras med något av de alternativ
vi idag erbjuder. (Altenativt skicka ett meddelande med makulering av order om detta nu
var ett illa valt sätt att skämta.)
2. <Anger en gammal adress>. Möjligen har du glämt att ändra det då
telefonnummer du uppgivit går till den addressen. Hur som helst så finns du ju på Ratsit
och där finns ju förmodligen de rätta uppgifterna och då har du ju bara glömt <Ytterligare adressdetaljer>.
Hoppas du förstår mina tvivel i denna röra och vill inte skapa problem för dig men vill heller
inte ha en massa extra arbete i och med att vi redan har jobb att göra.
Ber om ursäkt för detta.

Leif Karlsson
Sales, Computer Stocklots
sales@computerstocklots.com
Phone: 021-495 00 29

Dold text

Skrivet av Mika Norén till Computer Stocklots, via epost:

Hej.

Ni kan avbryta ordern. Jag vill inte riskera en så stor summa pengar i detta skede.
Dock så är jag mycket intresserad at att köpa större kvantiteter hårdvara hos er.
Men så länge ni inte har några säkra betalningsmetoder (betoning på "säkra") där kunder kan avbryta transaktionen om det visar sig att varorna inte anländer inom en utsatt tidsram.
När bristerna på er hemsida är åtgärdade. Kommer jag och många andra att börja beställa hos er.
Varför jag, och många andra, är mycket hårda på det här med säkra betalningsmetoder, är för de allvarliga brister som råder på er hemsida.
Orsaken till detta är för att det har kommit och gått oerhört många bedragarsidor som lurat folk på rätt stora summor pengar. Bedragarsidorna har haft samma brister som just nu råder på er hemsida. Det gör att det ringer många varningslarm hos många, som trots det är intresserade att handla.

En annan varningsklocka är de otroligt låga fantasipriserna ni har.
Man kan fråga sig varför ni inte vill tjäna mer pengar än så.
Ni måste väl ändå förstå att fantasipriser i regel förknippas med bedragare som vill ha snabba pengar. Ni måste se till att motbevisa detta. Bevisbördan ligger hos er. Inte hos kunderna.
Vill ni ha hjälp med detta finns det oerhört mycket att hämta hos Sweclockers. Det är trots allt ett tekniskt forum för tekniska personer av tekniska personer. Många mycket kompetetnta webbutvecklare. Jag själv är webbutvecklare (Mestadels backend).

Och angående Sweclockers:
Det vore oerhört bra om ni ville svara på de frågor som ställts i Sweclockers-tråden.
Ni behöver inte svara på allt. Jag hålelr med er om att vissa inlägg är löjliga och rena pajkastningen. Men det är också något ni själva skapat i och med ert icke professionella bemötande.
Ni bad ju trots allt om ett konto för att möta kritiken. Det är ett steg i rätt riktning.

Jag tar upp en del frågor som ställts i tråden, som många vill ha svar på:
Organisationsnummer.
Där har ni angett ett nummer som ingen kan kolla upp.
Troligen ett nummer som hör hemma i thailand. Men ni säger också att ni har ett kontor i Sverige. Det indikerar att ni bedriver utlänsk verksamhet, men med ett svenskt kontor.

Följer ni de handelsregler gäller i Sverige?

Angående imorten av varorna:
Om ert sverigekontor sköter importen, så måste detta kontor ha någon form av handelsbolag om jag inte har helt fel. Korrigera mig gärna. Vad heter bolaget, och vad för organisationsnummer har det?
Om kunderna är de som ansvarar för imorten, bör ni förtydliga detta på er hemsida.
Det är trots allt vissa regler att tänka på även som kund när det gäller att importera varor från utsidan av EU.

Dold text
Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Skrivet av Carlj:

For att ha en "Russian businessman" som bekant maste du har gjort nagot allvarligt fel, med tanke pa att Полиция, dvs polisen oftast borjar hogt med boter nar det fattar att du ar utlanning, men prutas ner snabbt till en skalig bot. Men lite extra " utlannings-skatt" maste man betala.

ja har aldrig betalat pengar när nån utpressar mig kommer aldrig att göra det heller. även fast det är 100 rubel.
min kusin betalar aldrig mer än ryssar i butik. ska dom salta notan för att han e svensk så "no deal"

dom stoppade oss på Röda torget i Moskva för att dom såg att vi var turister. (turister brukar inte veta regler)
stannar du mer än tre dagar i nån stad så ska du registrera dig. har du inte gjort det så kan dom utpressa dig på Dollar.
för att dom vet att du hellre betalar än sitter nån dag i arrest.

första gången släppte dom oss när dom läst alla våra pass & tågbiljetter. vi skulle bara stanna 2 dagar så omöjligt att registrera sig då.
andra dagen stannade samma poliser oss. varpå min kusin som bo i Ryssland frågade,

Citat:

du stoppade ju oss igår du vet ju att vi ska vidare imorgon

vi skiter i papperna tar pengarna direkt.. (våran bekant tar då ringer ett samtal sträcker över luren till polisen, 20sec senare var det löst).
ja vet inte vad ha sa men nånting var det som fick dom att inte vilja bötfälla oss.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

För att reda ut er IQ fråga.

Intelligens = logiskt tänkande

Q = mätskala för logiskt tänkande

EQ= "Emotionellt logiskt tänkande" = hjärtat i modermodemet eller liknande

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

ja har aldrig betalat pengar när nån utpressar mig kommer aldrig att göra det heller. även fast det är 100 rubel.
min kusin betalar aldrig mer än ryssar i butik. ska dom salta notan för att han e svensk så "no deal"

dom stoppade oss på Röda torget i Moskva för att dom såg att vi var turister. (turister brukar inte veta regler)
stannar du mer än tre dagar i nån stad så ska du registrera dig. har du inte gjort det så kan dom utpressa dig på Dollar.
för att dom vet att du hellre betalar än sitter nån dag i arrest.

första gången släppte dom oss när dom läst alla våra pass & tågbiljetter. vi skulle bara stanna 2 dagar så omöjligt att registrera sig då.
andra dagen stannade samma poliser oss. varpå min kusin som bo i Ryssland frågade,
vi skiter i papperna tar pengarna direkt.. (våran bekant tar då ringer ett samtal sträcker över luren till polisen, 20sec senare var det löst).
ja vet inte vad ha sa men nånting var det som fick dom att inte vilja bötfälla oss.

Att någon ska salta notan, eller betala mer i en butik måste vara det dummaste jag har läst, de har ju för fan priser i både butiker och resturanger, det går snabbt att räkna ihop att de försöker blåsa dig. Under de 6 åren jag har bott i östeuropa, varav 2 i Ryssland så har någon aldrig försökt blåsa mig på resturang eller i en butik.

Förr var det så, men idag så är det 7 arbetsdagar, så att stanna i Ryssland i 10 dagar utan att registrera sig idag är inga problem.

Och, tillskillnad från Sverige(även ifall ni inte hade gjort något fel och bara skulle vara där i två dagar) så är Ryssland väldigt snabba på att skicka hem dig och bötfälla dig ifall du har dragit över på tiden.

När Jag var student i Moskva så jag har glömt både pass och registrering hemma, och själv suttit bak i polisbilen och sagt till grabbarna att de får inte en spänn, att det ar lika bra att åka till arresten direkt. Och heller inte betalat en spänn pga att de inte pallar.

Däremot, ifall de tar mig för något trafikmässigt - tex svänga vänster över heldragen linje så tycker jag inte att 20kr är så jävla mycket att bråka om, för att slippa x antal timmar på polisstationen.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Entusiast

Svar från Computer Stocklots:

Skrivet av Computer Stocklots via email:

Hej, Mika Norén

Din order med ref. no. <Ordernummer> har tagits bort från dina privata sidor. En kopia på
makulerad order bifogas i detta meddelande. Vänligen se bif. fil.

Tack för ett trevligt bemötande. Som du kanske förstår är det inte det bästa som finns att
gå upp på morgonen en dag och söka på sitt företagsnamn och finna att ett svenskt forum
hamnat högst upp på sökresultaten. Då man efter det går in och läser vad som sägs så har,
låt oss höfta till med, 25-35 inlägg redan blivit gjorda, varvid kanske 5 st på ett trevligt och
värdigt sätt och resten ren pajkastning som du uttrycker dig. Det blev lite för mycket att ta
på en gång och förmodligen så har jag haft samma sätt att svara som frågorna har ställts
och uttrycken har riktats. Jag har ju till och med fått ett nytt namn. Jag tror i efterhand att
jag ska använda det i senare marknadföring.

Angående organisationsnummer så är det inte lag på att visa det här som många ovetande
personer tar för givet. Hade jag funnits i Sverige så hade sidan varit på svenska i första hand.
Samt att det står huvudkontor i Thailand klart och tydligt så har mer än hälften av forumet
frågat efter svenskt organisationsnummer. De addresser och boxar vi har i olika länder är
virtuella kontor som vidarebefodrar post samt kopplar samtal i vissa fall. I England har vi en
tull/transitplats som vi arbetar med. De får de ordrar som ska till europa i ett pack, sedan
öppnas det och tas ut i mindre kartonger som redan har addressering till köpare inom EU.
Detta gör att vi inte importerar till Sverige utan till England. När produkten då är inom EU
så kan den fritt förflyttas inom unionens olika medlemmar.
Tillbaka till organisationsnummer så är detta företag likställt med en enskild firma men
kallas sole propreitorship här vilket betyder att en person är personligen ansvarig för företaget
med sitt identifikationsnummer, vilket motsvarar personnummer i Sverige.

Vi står inte under Svenska handelsregler då vi inte har ett fysiskt kontor med registrerat svenskt
org. nummer. Vi är dock flexibla och lyssnar på våra kunders önskemål, såvida de inte svartlistar
oss i ett forum innan utan tar det via vårt företags kundtjänst vilket är tillbörligt.

I övrigt så känner jag mycket väl till att vi behöver ändra på butiken, och ha mera information samt
vårt största problem som är vår serverplats för närvarande. Vi kommer att bygga om hela butiken
och efter det använda oss av Arvixe Webhosting vilken tydligen skall vara bra.

Jag är själv inte helt okunnig inom utveckling och backend arbete, men har inte haft tiden som
behövts till det fullt ut. Tack för att du erbjuder din hjälp och kunskap. Eventuellt kommer jag att
ta fasta på det om jag känner att problem med att rätta till systemet tillkommer.

Ha det så bra tills vidare.

Leif Karlsson

Dold text

Min rekommendation till alla andra är fortfarande att avvakta till bättre betalningsalternativ finns på plats, såsom Paypal med köpskydd, innan man lägger order. Likaså avvakta tills man har löst bristerna på hemsidan ifråga.

Faktum kvarstår att det i det här skedet fortfarande handlar om en nyöppnad webbutik med kontor i Thailand, och bristfälliga uppgifter om bolagen bakom.
Jag skulle aldrig skicka pengar till en verksamhet i Thailand som inte har ordentliga uppgifter på sin hemsida, än mindre en sådan som inte fått i ordning på hemsidan. Detta oavsett typ av bemötande.
Trots en god dialog, så sitter ugglorna i mossen.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SysGhost:

Svar från Computer Stocklots:

Skrivet av Computer Stocklots via email:

Hej, Mika Norén

Din order med ref. no. <Ordernummer> har tagits bort från dina privata sidor. En kopia på
makulerad order bifogas i detta meddelande. Vänligen se bif. fil.

Tack för ett trevligt bemötande. Som du kanske förstår är det inte det bästa som finns att
gå upp på morgonen en dag och söka på sitt företagsnamn och finna att ett svenskt forum
hamnat högst upp på sökresultaten. Då man efter det går in och läser vad som sägs så har,
låt oss höfta till med, 25-35 inlägg redan blivit gjorda, varvid kanske 5 st på ett trevligt och
värdigt sätt och resten ren pajkastning som du uttrycker dig. Det blev lite för mycket att ta
på en gång och förmodligen så har jag haft samma sätt att svara som frågorna har ställts
och uttrycken har riktats. Jag har ju till och med fått ett nytt namn. Jag tror i efterhand att
jag ska använda det i senare marknadföring.

Angående organisationsnummer så är det inte lag på att visa det här som många ovetande
personer tar för givet. Hade jag funnits i Sverige så hade sidan varit på svenska i första hand.
Samt att det står huvudkontor i Thailand klart och tydligt så har mer än hälften av forumet
frågat efter svenskt organisationsnummer. De addresser och boxar vi har i olika länder är
virtuella kontor som vidarebefodrar post samt kopplar samtal i vissa fall. I England har vi en
tull/transitplats som vi arbetar med. De får de ordrar som ska till europa i ett pack, sedan
öppnas det och tas ut i mindre kartonger som redan har addressering till köpare inom EU.
Detta gör att vi inte importerar till Sverige utan till England. När produkten då är inom EU
så kan den fritt förflyttas inom unionens olika medlemmar.
Tillbaka till organisationsnummer så är detta företag likställt med en enskild firma men
kallas sole propreitorship här vilket betyder att en person är personligen ansvarig för företaget
med sitt identifikationsnummer, vilket motsvarar personnummer i Sverige.

Vi står inte under Svenska handelsregler då vi inte har ett fysiskt kontor med registrerat svenskt
org. nummer. Vi är dock flexibla och lyssnar på våra kunders önskemål, såvida de inte svartlistar
oss i ett forum innan utan tar det via vårt företags kundtjänst vilket är tillbörligt.

I övrigt så känner jag mycket väl till att vi behöver ändra på butiken, och ha mera information samt
vårt största problem som är vår serverplats för närvarande. Vi kommer att bygga om hela butiken
och efter det använda oss av Arvixe Webhosting vilken tydligen skall vara bra.

Jag är själv inte helt okunnig inom utveckling och backend arbete, men har inte haft tiden som
behövts till det fullt ut. Tack för att du erbjuder din hjälp och kunskap. Eventuellt kommer jag att
ta fasta på det om jag känner att problem med att rätta till systemet tillkommer.

Ha det så bra tills vidare.

Leif Karlsson

Dold text

Min rekommendation till alla andra är fortfarande att avvakta till bättre betalningsalternativ finns på plats, såsom Paypal med köpskydd, innan man lägger order. Likaså avvakta tills man har löst bristerna på hemsidan ifråga.

Faktum kvarstår att det i det här skedet fortfarande handlar om en nyöppnad webbutik med kontor i Thailand, och bristfälliga uppgifter om bolagen bakom.
Jag skulle aldrig skicka pengar till en verksamhet i Thailand som inte har ordentliga uppgifter på sin hemsida, än mindre en sådan som inte fått i ordning på hemsidan. Detta oavsett typ av bemötande.
Trots en god dialog, så sitter ugglorna i mossen.

Det roliga är att han påstår sig ha 25 år i yrket och att bolaget skapades 2011..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tumnus:

Det roliga är att han påstår sig ha 25 år i yrket och att bolaget skapades 2011..

Skickades från m.sweclockers.com

Fast 25 år i yrket betyder ju inte 25 år i samma företag...

Permalänk
Skrivet av anon42512:

Av inläggen att dömma är han knappast 25år ens

EDIT: Oj oj oj, tror att någon kände sig träffad. Leffe trampar i klaveret igen. Fick ett trevligt pm..

Permalänk
Skrivet av thereal_twisted:

EDIT: Oj oj oj, tror att någon kände sig träffad. Leffe trampar i klaveret igen. Fick ett trevligt pm..

http://piclair.com/data/m4y40.jpg

Haha, älskar den här tråden.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem

Bara för att man suttit på denna gröna jord i 56 år betyder ju inte det att man utvecklats så länge

När man påstår sig representera ett företag borde man ju kunna hålla huvudet kallt även när kritiken haglar.

Visa signatur

| MSI B650 Tomahawk | Ryzen 7 9800X3D | ASUS RTX 3070 | 64GB DDR5 6000MHz | MSI MPG A1000G | Samsung 970 Evo M.2 1TB + 2x WD Black SN850X 2TB|

Permalänk
Medlem

Guld. Man måste ju också älska att han trots upprepade uttalanden om att han vill avsluta diskussionen bevisligen sitter och följer tråden som en hök.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schackmannen:

Haha, älskar den här tråden.

Går åt så hiskeligt stora volymer av popcorn bara, börjar bli dyrt.

Permalänk
Medlem

Det svaret bevisar ju bara hur pass oseriös personen är. 56år "?".. troligen försöker han blåsa folk på pengar för att få bättre pension

Visa signatur

CPU: i7 3770K 4.1 Ghz Mobo: Sabertooth Z77 Minnen Corsair 1600Mhz LP DDR3 16GB. Grafikkort: Asus GTX 780 Direct CUII 2 OC
resten är nätagg, SSD disk och hårddiskar samt ett gammalt lian li Armor Suit P80

Permalänk

Denna tråden är en av dem bästa på länge xD Hoppas bara det visar sig vara sant så man kan köpa några dunderburkar

MVH

Visa signatur

Hej

Permalänk
Inaktiv

Det börjar kännas som markosgames igen.

Permalänk
Inaktiv

Givetvis så fejk det bara kan bli. Bluff!

Permalänk
Skrivet av Carlj:

Att någon ska salta notan, eller betala mer i en butik måste vara det dummaste jag har läst, de har ju för fan priser i både butiker och resturanger

ibland gör dom det för att dom vet att du inte kan ta dig till X utan dom.

Resa i ryska Karelen år 2001. för att åka över med båten till Valamo (Ö mitt ute på på Ladoga) resan över var 3ggr dyrare att åka med än för ryssar. han som sålde biljetterna pratade med varje kund. då visste han om man var turist.

St:Petersburg 2000-2002 cafe. barer. vanliga butiker. ibland blir det påslag som bortförklaras som om man påpekar detta.
nästan alla kassabiträden var så sura / dom vägrade prata engelska. jo dom hadde priserna uppe. ibland fans det en prislista bredvid för turister.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon42512:

Självfallet inte.. Men nu finns det inga spår av hans företag förrän i Mars detta år. Varken i Thailand, Varken i Sverige eller i England.

Fick detta trevliga lilla meddelande från "Leif" tidigare idag..

Jag skickar detta personligen till dig då det saknar vits att säga något till dig i forumet eftersom
du bara fortsätter att tjata om samma sak.
Jo jag har över 25 år i yrket.
Jag ska för att även du ska förstå, förtydliga detta för dig så enkelt jag kan.

För det första så har jag inte 25 års erfarenhet utav webdesign, backend och utveckling
av allt som kan få butiken att fungera bättre.
Den erfarenhet jag har grundar sig på import, export frågor till och från Asien från USA och Europa
samt Logistikfunktioner och regler förknippade med i samband med partiköp och försäljning av dito.

Hoppas du har fått det rätt nu. Du behöver ju faktiskt inte komentera allt du ser bara för att folk
ska se dig, utan det är bättre och läsa vad man kommenterar först. Syftar på din senaste kommentar
då jag bara inte orkar ta fasta på alla du gjort i förbiseende av information.

Du var även en av dem som efterfrågade org nummer om jag inte misstar mig, eller i vilket fall spred
dina kommentarer även där.

Det har helt klart och tydligt stått i min butik att huvudkontor ligger i Thailand. Tror du som 70% av
övriga deltagare i forumet att jag då har ett svenskt organisationsnummer. Är ni helt tokiga??? Hur
mycket skatt tror ni att jag vill betala???

Ha en bra dag. Hoppas nu att jag inte förstörde den helt.

Mvh. Leif

Dold text

Vill du veta varför jag tjatar om samma sak Leif? Jo, det är för att allt du skrivit i denna tråd är rent skitsnack. Allt från ditt påstående om din erfarenhet och adresser på hemsidan till att du inte följer denna tråd.

Han är knappast 56 år. Lite komiskt faktiskt.

Skrivet av Agile:

Går åt så hiskeligt stora volymer av popcorn bara, börjar bli dyrt.

Bara att kontakta Leif. Hört att han köpte in ett helt lager med Popcornpåsar igår. Du kanske får dem billigt.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||

Permalänk
99:e percentilen

Det meddelandet måste arkiveras då bilden kanske inte alltid kommer finnas tillgänglig.

Skrivet av CStocklots:

Samma med dig. Talar om saker du inte vet.
————————————————————————————
Jag är 56 år. Förmodligen äldre än dig snorvalp.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Men hallå, är det bara jag som la märke till det här

Det har helt klart och tydligt stått i min butik att huvudkontor ligger i Thailand. Tror du som 70% av
övriga deltagare i forumet att jag då har ett svenskt organisationsnummer. Är ni helt tokiga??? Hur
mycket skatt tror ni att jag vill betala???

Dold text

Han säger ju där att han inte vill betala den svenska skatten, då är han ju en skattesmitare eller?
Man får väl inte driva handel i Sverige utan att betala skatt? eller har jag fattat fel?

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Avstängd

Ta mig till toppen. Jag vill upp!!!

Jag är lite ledsen faktiskt. Tycker inte alls om det här. Känner att ert jobb att omtala mig och mitt företag börjar på att bli helt
bortkastat.

Ni får snabba på att skicka in en hel drös med kommentarer till. Jag har sett väldigt tråkiga fakta på att denna tråd i forumet
fortfarande har andra trådar som har mera inlägg och fler besökare.

Lägg på ett kål nu och ta mig till toppen. Ni måste ju också inse värdet att snacka bort flera arbetsdagar.
Ta det försiktigt bara. Jag vill ju inte att ni ska bli av med era jobb bara för detta.

Kom igen nu. Jobba på. I trådar ligger vi just nu på 20:e plats och I inlägg på 17:e. Det är ju skandal att ni inte kan få till
det bättre.

Får ni in tillräcklig med inlägg och trådar så kanse jag kan få ligga först på google I flera månader. Har alltid försökt med
det men aldrig lyckats. 3:e var mitt bästa tidigare.

Jag läste också att någon skrev att det gick åt mycket popcorn. Det gör inget. Käka på bara. Är det bara popcorn så är det
ju en liten sak att bistå med. Hur många vill ha popcorn skickat till sig? Det kan jag helt klart bidraga med.

Jag har just skapat en ny address där ni kan sända ert namn och address så ska jag skicka popcorn.
Vänligen skicka er förfrågan till: popcorn@computerstocklots.com Var inte blyga nu. Det är ju det minsta jag kan göra!

Tjingeling, Leif

Permalänk
Medlem

Verkar som Leffe inte pallar trycket i tråden. Han har gått över till att skicka PM till alla instället. (Inklusive mig)

EDIT: Nämen titta vem som kom tillbaka...

Visa signatur

| MSI B650 Tomahawk | Ryzen 7 9800X3D | ASUS RTX 3070 | 64GB DDR5 6000MHz | MSI MPG A1000G | Samsung 970 Evo M.2 1TB + 2x WD Black SN850X 2TB|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CStocklots:

Jag är lite ledsen faktiskt. Tycker inte alls om det här. Känner att ert jobb att omtala mig och mitt företag börjar på att bli helt
bortkastat.

Ni får snabba på att skicka in en hel drös med kommentarer till. Jag har sett väldigt tråkiga fakta på att denna tråd i forumet
fortfarande har andra trådar som har mera inlägg och fler besökare.

Lägg på ett kål nu och ta mig till toppen. Ni måste ju också inse värdet att snacka bort flera arbetsdagar.
Ta det försiktigt bara. Jag vill ju inte att ni ska bli av med era jobb bara för detta.

Kom igen nu. Jobba på. I trådar ligger vi just nu på 20:e plats och I inlägg på 17:e. Det är ju skandal att ni inte kan få till
det bättre.

Får ni in tillräcklig med inlägg och trådar så kanse jag kan få ligga först på google I flera månader. Har alltid försökt med
det men aldrig lyckats. 3:e var mitt bästa tidigare.

Jag läste också att någon skrev att det gick åt mycket popcorn. Det gör inget. Käka på bara. Är det bara popcorn så är det
ju en liten sak att bistå med. Hur många vill ha popcorn skickat till sig? Det kan jag helt klart bidraga med.

Jag har just skapat en ny address där ni kan sända ert namn och address så ska jag skicka popcorn.
Vänligen skicka er förfrågan till: popcorn@computerstocklots.com Var inte blyga nu. Det är ju det minsta jag kan göra!

Tjingeling, Leif

Faktiskt. Till skillnad från dig Leif så jobbar jag faktiskt och skriver antingen från mobilen under rasterna eller när jag kommer hem.. men detta vet du väl ingenting om?
Visst är det härligt när en tråd som består av 99% skepticism mot ditt påhittade förtag hamnar längst upp i rankingen? Eller är du en av dessa naiva satar som tror att all PR är bra PR? Sedan om du inte har tid för detta.. Hur kan du då alltid försökt hamna på toppen av google? Hur kan du läsa detta när du jobbar? Om du ens bor i Thailand.. Borde du inte ligga och sova nu? Klockan är ju ändå nästan 23.00 i Bangkok? Att du dessutom inte verkar veta ett smack om kundrelationer bevisar att du aldrig haft ett företag förut så detta "25 år av erfarenhet.." och "Ett företag från 2011" rimmar otroligt dåligt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Japp, han skickade PM till mig om ett inlägg...

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Inaktiv

Dags för sweclockers att kliva in och få slut på dessa tråkigheter.

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd rensad, flera citerade poster har också raderats tyvärr. Tråden förblir låst.*

Diskussionen spårade ur ordentligt och resulterade i flera regelbrott, vilket blev än värre när ena parten började skicka PM (vars innehåll anmäldes och fanns vara regelbrytande) till användare i forumet.

Citat:

§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.
§ 1.2 Uttalanden som kan uppfattas som stötande eller kränkande är inte tillåtna. Argumentera gärna, men låt det inte spåra ur till pajkastning.

§ 1.5 Att uttala sig provocerande endast för att reta upp andra (så kallat trollande) är inte tillåtet.
§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna. Detta omfattar inlägg som utan vidare motivering uttrycker medhåll eller missnöje. Andra exempel är länkar utan beskrivning eller sammanhang samt inlägg som enbart innehåller citat. Memebilder och andra roliga bilder för nästan aldrig diskussionen framåt.

Om ytterligare information uppkommer så tar vi beslut då angående eventuell uppdatering av tråden.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Geeks
SweClockers

Detta e-post skickades till SweClockers och vi har valt att offentliggöra innehållet eftersom det finns ett stort intresse kring "Computerstocklots" suspekta verksamhet.

Citat:

Mitt namn John och jag företräder Computer Stocklots International i frågor som marknadsföring och juridiska frågor.

Jag har efter att den tråd som öppnades i Sweclockers forum följt den med med Fantastisk förvåning på vad som ni tror och tycker går under tryckfrihetsordningen. Det som skrives om en fysisk person eller företag måste ju ha faktamässig grund. Jag vet också att ett företag inte kan förtalas i den mening som ordet i gemene mans mun uppfattas. Ett företag kan ju lida skada av publicerat material, och det är då ni kommer att få stå till svars.

Jag har idag åtskilligt med information på mitt bord som innehåller information om oriktigt lagda ordrar från personer som postar och läser i ert forum. Som du säkert känner till så är en köporder bindande. I vilket fall efter den form av process som görs av detta affärssystem vi talar om.

Vi har även information om epost som kommit från era medlemmar och kan bindas direkt till tråden i forumet. Ytterligare information finns också att tillgå. B.l.a. så kommer en av de oriktiga beställningarna direkt från en ip address som är Sweclockers. Jag vet att detta inte kommer att leda till mycket i form av lagliga och juridiska åtgärder. Det kan däremot leda till mycket prat, olika processer, samt ytterst dålig reklam vilket också kommer att drabba er då. Det kan ju medföra att ni inte längre kommer att vara nummer 1 i Sverige, som ni säger att ni är. Det tror jag är ett större problem för er än vad det är för Computer Stocklots.

Vi ska nu göra ett avtal som jag vill ha ett svar på via mail.

Ni öppnar inte tråden igen innan den provkund som nu har beställt en provorder
har fått sin order levererad/eller som ni står för inte får sin order levererad.

Ni kommer ej heller att vid öppnad tråd tillåta mera information som kan leda till ekonomisk skada för Computer Stocklots såvida order blivit levererad som avtalat.

Leveransen till provkunden kommer att ta ytterligare 2 bankdagar för betalning att
nå fram. Sedan kommer leveransen att ta upp till 8 dagar ytterligare. Det betyder att detta avtal löper över 10(tio) dagar från dags dato.

Vi kommer då att ha överseende med det som skrivits i forumet, samt de meddelanden, de registreringar och ordrar som tillkommit på ett oriktigt samt olagligt sätt p.g.a. av tillåten uppvigling av era skribenter och läsare på er forum i nämnda tråd.

Jag ska göra det enkelt för er att svara på detta avtalsförslag. Om ni samtycker så skicka ett mail med svaret ja. Allt annat kommer att uppfattas som ett nej. Jag anser inte att Leif har någon som helst del i anledningen till uppkommen situation. Han har svarat de som, ej rakt ut i sina påståenden gick till angrepp på hans företag eller person, på ett rakt, trevligt och sakligt sätt. Om personerna som mot tagit informationen sedan har förstått den kan inte belastas Leif. Har är förmodligen den enda av de som skrivit som faktiskt har utbildning och erfarenhet av många frågor som ställts. De som har gått till direkta angrepp har fått svar på tal, vilket de bör ha när de inte kan, eller ni inte kan, kontrollera sig/dem.

Att Leif sedan skrev ett vansinnes inlägg med b.l.a. fria popcorn till alla borde ju ses som satir, och skämt. Det hoppas jag att alla i forumet förstod. Det finns ju dock en gräns/tröskel som alla har när det går för långt. Det borde ni förstå som forumledare och tagit tag i innan det skedde.

Jag lägger också till att detta brev är att ses som ren information från min och Computer Stocklots sida och ej uppfattas kränkande eller hotfullt.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)