Permalänk
Medlem

Använder det dagligen, kör premium då och då. Vad jag inte gillar är det nya interfacet med dessa stora fonter och klumpiga gränssnitt. Nej, jag klarar mig inte utan.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

Kör musik lokalt i nätverket med foobar. Men har även nu det senaste året börjat köpa lp eller cd från band som jag gillar och lyssnar på ofta. Sedan så får jag ingen moralpanik av att piratkopiera musiken.
Jag har inte ens aktiverat min ett års gratis spotify jag fick från telia för ett och halv år sedan.
Så ja jag klarar mig utan.

Visa signatur

"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel."
Bertrand Russell.

Permalänk
Medlem

Klarar mig utmärkt med Nokia Mixradio.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Jag har dock aldrig haft problem med spotify, konstigt att alla andra har det, jag tycker de e mycket smidigt till mobilen. Jo jag håller med om att de e sjukt att vissa band/låtar bara helt plötsligt försvinner vilket e sjukt irriterande...

Visa signatur

Bab

Permalänk
Medlem

Nope, går nästan dygnet runt. Finns mycket att önska när det kommer till ljudkvalité speciellt när man går runt med ett par Shure lurar så märker man när en låt är 320 vs 128 kbit\s.

Men just att det är tillgängligt överallt, mobilen deras program OCH Web spelaren som innebär att jag kan lyssna ifrån vilken dator jag vill.

Om de bara skulle börja streama lossless så skulle man vart i himmelen.

Och utbudet ändras hela tiden, någon klagade tidigare i tråden om "rekomendationer". De är baserade på vad du gillat i radio funktionen, som förövrigt är sjukt bra. De ger relevanta och verkligen liknande musik.

Så mitt svar är; Nej, skulle inte vilja klara mig utan Spotify, och även om de höger avgiften till 199 för att kunna strömma lossless. Så skulle jag lätt, och utan tvekan, prenumerera på det och betala summan varje månad med glädje!

Visa signatur

ѻ Chassi: Temjin TJ08B-E ѻ MOBO: ASUS MAXIMUS VI GENE
ѻ CPU: i7-4770K @ 3,50GHz ѻ RAM: 16GB 1600mhz Corsair Vengeance Pro Black
ѻ GPU: ASUS GeForce GTX780 ѻ PSU: Corsair AX860
ѻ SystemDrive: Intel 520 240GB ѻ HDD1: WD Red 3TB
ѻ Skärm: LG 27EA63

Permalänk

Nepp, klarar mig inte utan Spotify!.

Hade gratis versionen ett långt tag, för några år sedan men har gått över till perineum nu när
man har blivit ännu mer Spotify nörd! ;).

Visa signatur

Dator 1: Processor: Intel Core i7 4790 3,6 GHz, 8MB
Grafikkort: MSI Radeon R9 390 Gaming 8GB GDDR5
16gb ram
Nätaggregat: Corsair CX750
Dator 2: Intel Core i3, Shapphire 6670 GDDR5, 4gb ram.

Permalänk

Bytte ut spotify mot google music för flera år sedan, lyssnar mest på viss musik så jag har aldrig eller sällan behov av att kunna söka efter ny musik. Även om det numera går att köpa musik även på google music.

Är det nåt jag behöver så finns ju utorrent i mobilen också

Permalänk
Medlem

Ja, har inget behov av dylika tjänster.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Använder knappt Spotify alls. För det första finns knappt någonting av det jag lyssnar på, och för det andra är det kass ljudkvalité så man går ju inte miste och någonting direkt.

Visa signatur

Monitor Audio GX 300 | Naim Dac V1 | Naim Nap 200 | Nac A5 | Fostex x Massdrop TH-X00 | B&W P7 | iBasso DX90 |

Permalänk
Medlem

Använder aldrig spotify, får min musik från någon annanstans.

Permalänk
Avstängd

vist spoten är väl nice, men klarar mig jäkla bra utan faktiskt.

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem

Körde lite Spotify när det kom, men eftersom allt jag lyssnar på är lagrat såg jag ingen användning av det - om man inte vill göra som vissa polare som använder Spotify för att endast lyssna på toplistan och vara mainstream. -.-

Alltid kört med Winamp, men sedan Googla Play Music kom, så har jag testat det - och det är faktiskt riktigt bra. Speciellt när man använder Android-telefon också. Synkar direkt upp min musik på datorn om jag lägger in någon ny musik, skitsmidigt. Jag tror på Play Music!

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Inaktiv

Då jag under åren har byggt upp en fin samling med CD's som nu även ligger på en extern hårddisk så känner jag att jag inte har något behov av spotify då jag redan har allt.
Sen så finns inte en del av musiken jag lyssnar på uppe på spotify.

Permalänk
Skrivet av SoilBleed:

Bryr man sig om kvalitet så lyssnar man inte på Spotify... har jag hört.

tror du missförstod vad jag skrev jag menade orkar man lada ner låtarna i bra kvalitet så är det ju värt det, men sitter man på 3000låtar i 3-4olika listor är det lite jobbigt

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk

Underbart och har varit sen jag började använda det med min iphone 4. Skulle utan tvekan fortsätta vara premiumkund även om de höjde till 500kr/månaden.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

använder det bara tillfälligt på telefonen tills jag orkar fixa min Plex-server, är något knas med den.
det är väl en helt ok streamingtjänst, men det finns myyyyyycket att förbättra.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

funkar ej i bilstereon där jag lyssnar på 99% av all musik. Så svaret blir, Ja utan problem!

Visa signatur

Chassi Fractal Design Define R6|Moderkort Asus ROG x570f|CPU AMD Ryzen 9 3950x|CPU Kylning Noctua NH-U12S|GPU Gigabyte 2070 super|RAM Corsair 32GB 3200MHz CL16 Vengeance|Ljud Logitech Z906 5.1|Optisk ASUS Intern BW-16D1HT Blu-ray|SSD Corsair Force MP600 1TB|HDD 3st 3TB WD, 3st 4tb Seagate IronWolf |PSU Corsair RM 750w 80+ gold|Skärm Skantic B5512FHD 55"|OS Win 10|Plexpass|Fiber 1000/1000|

Permalänk
Medlem

Klarar mig utan. Jobbigt om man vill ha lite ny musik men det går ändå. Anledningen varför ja sa upp mig var för att deras iOS app suger och de vägrar göra något åt det. två problem jag ser med iOS appen:

1) Ingen equalizer
2) Cachar ej scrobblingar till last.fm

1:an kan jag leva med, men ej 2:an

Last.fm är en tjänst som räknar hur många låtar du lyssnar på, och ger dig musikrekommendationer och ger dig fina stats osv bla bla, "If it doesn't scrobble, it doesn't count". Har du på 3G/Wifi på din iOS enhet så scrobblar Spotify utan problem, men om du är offline, så kan den inte spara (cacha) låtarna du lyssnat på tills du anslutit till ett wifi nätverk eller liknande, så att den kan scrobbla iväg de då. Många andra musik spelare gör detta på iPhone, och jag har klagat på spotify's support nu i över 1 år och de har inte gjort något åt det.
Därför kör jag just nu iTunes + iTunes Match + Scrobbl (jailbreak tweak som scrobblar) vilket fungerar perfekt för last.fm scrobbling.

Kanske om de fixar det problemet börjar jag prenumerera igen (iTunes har också problem, fast mindre).

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Inga problem att klara sig utan, nu stör jag mig lite på att dom ändrat om starred funktionen där man enkelt stjärnmärkte låtar och sedan såg man tydligt vilka låtar man hade stjärnmärkt... detta är nu tillkrånglat så man ser inte vilka låtar man har stjärnmärkt längre när man är inne på någon artist.

Sedan är det fortfarande mycket som inte finns.
Som någon annan nämnt är det störande när dom har album där vissa låtar saknas..
Det ju inte heller full cd-kvalitet som stremas vilket man får om man rippar till flac.

Funderar på att säga upp det..

Permalänk
Avstängd

Tycker smidigheten är fantastisk, men om sanningen ska fram så använder jag det aldrig i online läget utan bara som offline playlists. Så i teorin hade det gått att vara utan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

Är "lappen" norrlänning..?

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Jag har skänkt hela min samling cd-skivor till lokalradion så Spotify har varit praktiskt. Givetvis skulle det fungera fint utan men som sagt var har det varit väldigt praktiskt och det jag har velat lyssna på har i princip alltid funnits. Någon artist har saknats, men så kan det vara om man vill köpa sakerna också, att de är svåra att hitta etc.

Provar Googles variant nu och den fungerar men sen är det ju det där att jag är så van med spotify så det är lätt att bara köra vidare med det.

Visa signatur

iMac, inget monster på något sätt så spec överflödigt!

Permalänk
Medlem

Är lite inne att hata spotify, men jag älskar det.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Avstängd

spotify är grymt alltid tidiga med releaser så man slipper sitta med soundcloud och youtube.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av oouhdawg:

spotify är grymt alltid tidiga med releaser så man slipper sitta med soundcloud och youtube.

Jag väntar fortfarande på skivor som släpptes för upp till 60 år sedan, en del saker går väldigt långsamt

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Jag väntar fortfarande på skivor som släpptes för upp till 60 år sedan, en del saker går väldigt långsamt

Det finns väl ingen som lyssnar på saker släppta 60 år sedan i en telefon är mitt antagande Men visst, vid datorn är det ju helt klart annorlunda och givetvis skiftar musiksmaken hos generationerna. Kommer jämnåriga till mig slår jag antingen på spotify så dom kan trixa med sina dåliga mainstreamlåtar på just Spotify, alternativt blir det oftast soundcloud med en mash-up/mix för min del. På språng? Spotify! Klockrent

Permalänk
Medlem

Spotify är ingen vinylspelare, det går inte för sig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldhissla:

Använe Spotify men bytte senare till Deezer som enl mig är duktigare på att ge rätt recommendationer och har ett mycket trevligare ui. Desutom fungerade den iaf "Bättre" i WP7.8 än vad spotify gjorde. Plusen för mig var att man kan gilla albunmen i deezer å på så vis ha album separerade ifrån egna låtlisor. Något jag personligen alltid saknat i spotify.

Det är la tillgängligt i Spotify också? Tror faktiskt det, spara album till egna listor osv.

Personligen så använder jag Spotify då och då, mer youtube än Spotify skulle jag säga.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av oouhdawg:

Det finns väl ingen som lyssnar på saker släppta 60 år sedan i en telefon är mitt antagande Men visst, vid datorn är det ju helt klart annorlunda och givetvis skiftar musiksmaken hos generationerna. Kommer jämnåriga till mig slår jag antingen på spotify så dom kan trixa med sina dåliga mainstreamlåtar på just Spotify, alternativt blir det oftast soundcloud med en mash-up/mix för min del. På språng? Spotify! Klockrent

Det saknas en hel del klassisk musik men även rock samt ljudkvalitet och en vettig klientmjukvara främst på datorer, det är de största problemen med Spotify.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.