Google väntas köpa Twitch

Permalänk
Medlem

Vad är det för negativt? Tycker det är en självklarhet att dom ska kunna dela info inom sitt eget företag för att förbättra sina tjänster.
Är inget dom försökt hålla hemligt heller, dom bara uppdaterade några policies att vara mer tydliga med det.

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Entusiast

Betyder det att det faktiskt kommer att gå att titta på Twitch utan att strömmen laggar var tjugonde sekund?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Funkar utan problem, välj bara inte servern i Stockholm är mitt tips. Se till att streama i CBR också då VBR + TCP är inte precis bra kombo.

Jag kör med Shadowplay och där går det inte att välja server.

Skrivet av BergEr:

När har det inte gått? Ser alltid på source och det går bra.

Ett tips är dock att använda livestreamer om du inte redan gör det.

Att se på streams brukar för det mesta gå bra. Att streama är en annan femma.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Betyder det att det faktiskt kommer att gå att titta på Twitch utan att strömmen laggar var tjugonde sekund?

Har fungerat fint senaste månaderna, ända sedan Twitch utökade serverhallarna till bl.a. Stockholm. Problemet ligger nog på din ände isåfall.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av alexpallex:

Har fungerat fint senaste månaderna, ända sedan Twitch utökade serverhallarna till bl.a. Stockholm. Problemet ligger nog på din ände isåfall.

Var ett tag sedan jag testade sist men har kollat sporadiskt i över ett år och varje gång har det varit för mycket lagg för att det ska kunna gå att se. Även när jag satt på en 200/100-lina. Det var ju stora delar av Europa som hade samma problem. Får ge det en ny chans då.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Twitch må ha haft en del problem med buffring och störningar men de har ändå fixat livestreaming mycket bättre än andra som ex YouTube. Tror att Google kommer göra allt för att krama ur mer pengar ur tjänsten och på så vis försämra den om de tar över. Det är väl bara hoppas på det bästa och framförallt att det inte blir G+ integration.

Permalänk
Medlem

Det här var ju jättetråkigt...

Vad som nu kommer hända:
1. Ingen musik när man kollar på "kanalerna". Kommer ni ihåg när Youtube stängde ner AMDs live-presskonferens för att dom spelade musik i loungen?
2. Google+ för att chatta/subscriba/följa kanaler.
3. Eventuella problem med buffring.
4. Google imperiet växer.

Jag ser faktiskt inget direkt positivt med detta. Twitch har blivit mycket bättre på sistone för oss i Europa. Var ett tag sen jag upplevde twitchlagg vilket var det enda som var direkt jobbigt. En fördel jag kan se är iofs att det blir lättare att kolla på VoDs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon179502:

Vadå har twitch inte alltid varit twitch, haft reklam, störningar och buffringsproblem?!
Vill minnas en period för lite drygt 1 år sedan då det gick riktigt bra men sedan dess har det bara rullat utför...

Kan bero på just att det har ökat nåt otroligt med folk som streamar och ser på stream.
För 1 år sen var det inte så många som streamar när dom spelar som det är idag

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Inaktiv

Det får inte vara sant!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSlicker:

Vad är det för negativt? Tycker det är en självklarhet att dom ska kunna dela info inom sitt eget företag för att förbättra sina tjänster.
Är inget dom försökt hålla hemligt heller, dom bara uppdaterade några policies att vara mer tydliga med det.

Google har en icke-integritets policy. Det är ett enormt problem.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Går det ekonomiskt illa för Twitch eller vill ägaren bara pensionera sig?

Skickades från m.sweclockers.com

Google = autokrater

Permalänk
Medlem

Google förstör YouTube. Ska de även förstöra Twitch?!

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svj0hn:

Hur lång tid tar det innan man tvingas använda Google+ för att komma åt funktioner på Twitch tro? Veckor?

INGEN TVINGAR DIG TILL ATT ANVÄNDA DERAS TJÄNSTER!!!

Så irriterande att människor inte verkar förstå att man har ett val att INTE använda deras tjänst alls. Men så får man det löjliga svaret "men det finns inget konkurrerande företag som är lika bra :'(", nähä? Och?! Du har fortfarande möjligheten att inte använda det alls. Om du då väljer att använda det så är det tillräckligt bra för att du ska använda det. Företag existerar inte för att göra dig till lags, utan företaget så hade tjänsten inte ens existerat. Missnöjd eller tror att du kan göra bättre? Var så god att starta ett företag från grunden! Kör på!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tråkigt... Det är bra som det är nu, hoppas twitch är smart med deras val.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fermia:

Kan bero på just att det har ökat nåt otroligt med folk som streamar och ser på stream.
För 1 år sen var det inte så många som streamar när dom spelar som det är idag

Vet i fan det, kanalen jag varit moderator för det senaste 2 åren. Vi hade vår peak för ett år sedan, sen har det gått ner stadigt.

Permalänk

FailFish

Visa signatur

Intel Core i7 920 | Asus P6T Deluxe | Corsair XMS3 Twin3X DDR3 3x2GB | Sapphire Radeon HD4870 Toxic Dual-DVI 1GB | Seagate Cheetah 15K.6 SAS ST3146356SS 146GB | WD Raptor X WD1500AHFD Gamer 16MB 150GB | Corsair CMPSU-620HX 620W | Antec Twelve Hundred | Windows Vista Home Premium 64bits

Permalänk
Medlem

6 miljarder nytt videoinnehåll i månaden? Holy crap!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

"Twitch ska dock ha valt Google Youtube, som anses vara den bästa tillväxtplattformen för tjänsten."
Ironin när YouTube har i princip den sämsta streaming tjänsten.

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryuk00:

Så irriterande att människor inte verkar förstå att man har ett val att INTE använda deras tjänst alls. Men så får man det löjliga svaret "men det finns inget konkurrerande företag som är lika bra :'(", nähä? Och?! Du har fortfarande möjligheten att inte använda det alls. Om du då väljer att använda det så är det tillräckligt bra för att du ska använda det. Företag existerar inte för att göra dig till lags, utan företaget så hade tjänsten inte ens existerat. Missnöjd eller tror att du kan göra bättre? Var så god att starta ett företag från grunden! Kör på!

bara för att en tjänst blir sämre betyder det inte att den blir värdelös. jag tycker inte det är konstigt alls att vara missnöjd när något man använder försämras.

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte varför alla är så negativa.
Youtube har blivit stabilare nu senaste månaderna efter deras problem med atlantlinan som jag förstod det som. Jag har aldrig problem med buffring på YT. Men däremot twitch kan lagga lite nu och då.

Sen att man har Google-konto har väll alla nuförtiden (åtminstone hälften av mobilmarknaden är ju Android som man använder ett googlekonto på). Sen andra hälften har väll en @gmail.

Om du nu slipper ett till konto på en separat tjänst är det väll bara win!

Deras privacyregler, varför avskräcker det er? Visst, de samlar lite info om vad ni tittar på. Men jag gissar på att de verkligen inte säljer det vidare förutom i form av riktad reklam. Men det är väll bra. Vi vill ju se en speciell sorts reklam.

Är man så rädd för vad google kollar upp om er då kanske ni bör flytta till norrland och klippa internet/mobil/tv och kanske till och med telefonlinan. TÄNK om någon får för sig att ringa och fråga vad ni gör. Då blir ni avlyssnade och sen kommer usa att bombardera er med reklam och kanske riktiga bomber!!!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Tråkigt att allt köps upp av stora bolag så som t.ex google/facebook, inget kan länge vara sitt eget.

Permalänk
Medlem

Jag ser många ta för givet att detta kommer innebära att twitch fortsätter som förr fast med googlemiljoner i ryggen. Ta de streams ni vanligtvis ser på eller strömmar själv. Tänk att du ständigt måste fundera på om det någonstans går ut musik eller bild som kan fastna i någon copyright robot och får dig autobannad. Hur mycket av de streams du brukar se på tror du det finns kvar efter det? Inte mycket. Problemet är copyright lobbyn i grunden på Youtube, till skillnad från Twitch som inte har lagt sig platt för dem och infört automatisk censurering med automatisk bestraffning.

Det är vad som händer med youtube just nu. Det fruktar jag blir framtiden för Twitch nu.

Permalänk

Twitch var okej tills LoL-event och spelare började ta över all bandbredd, Kappa-invasionen har också en stor betydelse då 12 åringar kan uttrycka sin intelligens med att skydda sig med "Kappa".

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 6700 | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryuk00:

Vafan snackar du om? Logiken i allt du skriver är fallfärdig. Man kanske VILL använda den tjänsten, då blir man sur om den helt plötsligy blir dålig. Och även om det företaget är dåligt så kanske det ändå är det bästa.
Ett företag existerar för att göra mig till lags, annars vill man hellre gå till ett annat företag med samma tjänst.
Om man är missnöjd så kan MAN KLAGA TTLL FÖRETAGET. Man behöver inte starta ett helt nytt företag bara för att ett annat är dåligt. Då klagar man så att de märker det och gör något åt det

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Youtube har blivit stabilare nu senaste månaderna efter deras problem med atlantlinan som jag förstod det som. Jag har aldrig problem med buffring på YT. Men däremot twitch kan lagga lite nu och då.

Sen att man har Google-konto har väll alla nuförtiden (åtminstone hälften av mobilmarknaden är ju Android som man använder ett googlekonto på). Sen andra hälften har väll en @gmail.

Om du nu slipper ett till konto på en separat tjänst är det väll bara win!

Deras privacyregler, varför avskräcker det er? Visst, de samlar lite info om vad ni tittar på. Men jag gissar på att de verkligen inte säljer det vidare förutom i form av riktad reklam. Men det är väll bra. Vi vill ju se en speciell sorts reklam.

Är man så rädd för vad google kollar upp om er då kanske ni bör flytta till norrland och klippa internet/mobil/tv och kanske till och med telefonlinan. TÄNK om någon får för sig att ringa och fråga vad ni gör. Då blir ni avlyssnade och sen kommer usa att bombardera er med reklam och kanske riktiga bomber!!!

Jag säger bara en sak. Copyright. Den skiten som youtube har haft nu är bara dåligt. Det var inte företagen som ville det, det var youtube som sabbar sönder sitt eget företag

Permalänk
Medlem

Stämmer in med anti-Google+-kören. Hatar hur allt socialt skräp ska integreras överallt.

Skrivet av Ryuk00:

Självklart ligger det i företags intresse att göra mig till lags, då de vill ha mig som kund.

Tänk om du en vacker dag skulle få en hink vatten i ansiktet varje gång du skulle köra bil. Du har ju ingen rätt att klaga, för ingen tvingar dig att köra bil. Finns ju andra färdmedel. Om du ändå väljer att ta bilen så har du ju verkligen ingen rätt att klaga, för du tycker uppenbarligen är det är tillräckligt bra.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Twitch, nu med reklam, störningar och buffringsproblem. 😉

Say what!!!???, är inte det du just beskrev twitch i ett nötskal?

Den enda fördelen jag kan se med detta är att Google förhoppningsvis kan bota twitch horribla flashinfektion som gör att den inte fungerar fullt ut på plattor (åtminstonde iPad) t.ex.

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

Från ett dåligt läge till ett annat. I nuläget har twitch i princip monopol på streaming när det kommer till gaming. Något som lett till att utvecklingen i det närmaste verkar stå stilla.

In kommer Google, mastodonten som utvidgar sin verksamhet. De skulle utan tvekan tvinga på alla G+ för användning av twitch.
Jag ser inget positivt med marknadens nuvarande läge, men likväl ser jag inget positivt med ett möjligt uppköp.
Lose - Lose

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Maeflikz:

Jag säger bara en sak. Copyright. Den skiten som youtube har haft nu är bara dåligt. Det var inte företagen som ville det, det var youtube som sabbar sönder sitt eget företag

Deras Content ID Scan är ett direkt svar på flera långdragna rättsprocesser. Viacom stämde dem på en miljard dollar; ja du läste rätt, en miljard. Digital Millennium Copyright Act är också inblandad så de var så illa tvungna att införa något system för att skydda sig. Annars hade de blivit stämda på allt de äger och har för att folk inte kan hantera upphovsrätten. Deras lösning är dock långt ifrån perfekt men de var tvungna att göra något. Problemet är att hitta en balans som gör att de kan ta bort upphovsrättsskyddat material på ett smidigt sätt samtidigt som de inte förstör för de som laddar upp. Det blir extra krångligt då lagarna varierar kraftigt mellan olika länder.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Varför folk är negativa? Tja väldigt stor del till varför folk är negativa är på grund av just hur dålig plattformen Youtube är för just spel, och spelrelaterade filmer, mer och mer flyr plattformen på grund av hur dåligt skött deras Copyright system funkar. Om du inte ens hört talas om vart som föregått på Youtube sidan årsskiftet så rekommenderar jag att läsa på det.

Riktigt många här är oroliga att Twitch kommer nu gå samma väg, med tanken på att Twitch enbart handlar om att Streama spel så kan det bli ganska rejäla problem med det här, och denna plattform också börja dö ut tack vare hur Youtube funkar idag.

Men vem vet, vist de kanske inte implementerar samma galna saker på Twitch men chansen är rätt stort att det sker.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.