Google väntas köpa Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryuk00:

INGEN TVINGAR DIG TILL ATT ANVÄNDA DERAS TJÄNSTER!!!

Så irriterande att människor inte verkar förstå att man har ett val att INTE använda deras tjänst alls. Men så får man det löjliga svaret "men det finns inget konkurrerande företag som är lika bra :'(", nähä? Och?! Du har fortfarande möjligheten att inte använda det alls. Om du då väljer att använda det så är det tillräckligt bra för att du ska använda det. Företag existerar inte för att göra dig till lags, utan företaget så hade tjänsten inte ens existerat. Missnöjd eller tror att du kan göra bättre? Var så god att starta ett företag från grunden! Kör på!

Det har jag inte påstått heller. Jag använder gärna Youtube, och jag tycker fortfarande att det är en bra tjänst, däremot tycker jag att den blev klart SÄMRE när google bestämde sig för att integrera den med Google+, i synnerhet kommentarsfunktionen.

I mitt första inlägg sa jag aldrig ens att jag tyckte att Google+ var en dålig sak, så jag fattar verkligen inte vad du går igång över.

Visa signatur

Case: Hyte Y40 MoBo: Gigabyte Z790 Aorus Elite AX CPU: Intel Core i7 13700k Cooler: Arctic Liquid Freezer II 280mm GFX: Asus GTX 4070 Super Dual OC RAM: 64 GB Corsair Vengeance 6000 MHz SSD: WD Black SN850X 1 TB PSU: be quiet! Pure Power 12 M - ATX 3.0 - 850W Monitor: LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Avstängd

Vilken himla tur att hitbox börjar utvecklas nu då! Är ju i beta stadiet och fungerar stabilt i samma nivå som twitch gör.

Permalänk
Medlem

Varför ska Justitiedepartementet se rött över detta?

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

Allt som göögle tar över fuckar de upp med g+ integration, real names och stängda API's. Nästan hundra procent säker att de kommer köra DRM och sluta med IRC chattarna och tvinga på användarna google talk eller nått annat skit som de lyckat prångla ut tidigare som inte folk vill ha. Det är mycket sorgligt, TWITCH var en intressant sida. RIP

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Bra då kanske de får lite vettig bandbredd. Den räcker inte till på långa vägar idag.

Permalänk
Skrivet av zipmiX:

Varför ska Justitiedepartementet se rött över detta?

Förstår inte det heller, lite dålig förklaring i artikeln tycker jag. Läste kommentarerna det verkade inte som någon undrade över det, eller så vet ni alla redan vad det är som gör att det ska se rött

Permalänk
Medlem

Då kanske det är därför det är så svårt att hitta livestreaming delen på YT nuförtiden. Jag skulle inte bli det minsta förvånad om detta kommer implementeras hårt i Google+ och mer specifikt Google Hangouts om denna affär blir av.

Då är ju min fråga om även justin.tv följer med som om jag inte är helt ute och cyklar är en del av twitch eller om affären endast gäller twitch. Hur som helst blir jag glad, dom som sköter twitch idag har inte alla hästar i stallet.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunderlarte:

Förstår inte det heller, lite dålig förklaring i artikeln tycker jag. Läste kommentarerna det verkade inte som någon undrade över det, eller så vet ni alla redan vad det är som gör att det ska se rött

Konkurrenssitutationen antar jag. Google skulle få nästintill monopol på rörlig bild.

Permalänk
Medlem

6 miljarder timmar av nytt material i månaden? Det är nästan 700,000 år!
Nja..

Men 6 miljarder timmars tittande är det iaf.
http://www.youtube.com/yt/press/statistics.html

Sen ger dom den riktiga siffran på uppladdning vilken är 100 timmar nytt material per minut, vilket blir ca 4 miljoner timmar i månaden, eller ca 500 år. Fortfarande en imponerande mängd!!

Permalänk
Jubileumsmästare

Då kan man kanske äntligen få användning av sin i7a samt lite bandbredd då inte ens 720p @ 1800 Kbps fungerar felfritt... Samt kvalitets val utan att behöva partnership.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Maeflikz:

Vafan snackar du om? Logiken i allt du skriver är fallfärdig. Man kanske VILL använda den tjänsten, då blir man sur om den helt plötsligy blir dålig. Och även om det företaget är dåligt så kanske det ändå är det bästa.
Ett företag existerar för att göra mig till lags, annars vill man hellre gå till ett annat företag med samma tjänst.
Om man är missnöjd så kan MAN KLAGA TTLL FÖRETAGET. Man behöver inte starta ett helt nytt företag bara för att ett annat är dåligt. Då klagar man så att de märker det och gör något åt det

Skickades från m.sweclockers.com

Dom är inte intresserade av JUST DIG som kund, dom är intresserade av att maximera antalet kunder. Om det råkar leda till att en viss minoritet inte använder deras produkt så spelar det ingen roll.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Detta var en tråkig nyhet, ville se Twitch växa och bli större, givetvis så finns det ju ingenting som kan utmana googles Youtube, men att Google både ska äga Youtube och Twitch ser jag inte som något posetivt.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Haha..

Ni som säger att det kommer bli bättre strömmat med Google i ledning och att det suger nu har ju antagligen noll koll på Twitch i dagsläget.
Jag har aldrig någonsin haft problem med Twitch och jag skojar inte ens när jag säger att jag kollar 5-6 timmar om dagen och har gjort i över ett år.

"Äntligen få användning av sin i7a"?
Kan säga att om du har buffering problem med din i7a så tror jag nog att det är den det är fel på, inte Twitch.

Buffering problem?
Jag förstår inte att folk ens kan ha buffering problem, jag har 100/100 lina och en 3770K och ett fattigt jävla 660 DirectCUII, har aldrig någonsin haft problem med buffering varken när jag streamat själv eller när jag kollat på streams.

Sen att folk säger att det löser buffering problemen som ni tydligen har (fattar fortfarande inte), grattis, ett problem fixat och 100 nya dyker upp.

Jag är här för att dömma folk och är beredd på att bli dömd själv, så bara ta det.
Jag tycker iallafall att det är synd att allt ska bli så jävla enfaldigt och att en stor ska äga allt, Twitch är en bra tjänst som den är, tycker det är riktigt skönt som det är nu och jag hoppas verkligen att detta inte stämmer.

Brukar inte göra såna här inlägg men nu får det väl vara nog?
Vill ni verkligen att Google ska äga allt som någonsin kommer existera på internet och utanför också för den delen?

Inte mycket vi kan göra åt saken, men tycker bara det är för jävligt att folk inte ser igenom detta.

Visa signatur

GPU: ASUS nVidia GTX 660 DirectCU II | CPU: i7 3770K @3,5 Ghz | CPU Kylare: Corsair H100i Hydro | Moderkort: ASRock Z77 EXTREME4 | RAM: 16GB Corsair CL10 1600 Mhz VENGEANCE | SSD: Samsung 840 EVO 120 GB | HDD: WD Red 4TB 5200 RPM | Chassi: Corsair Obsidian 900D Godzilla | PSU: Corsair CX750M | Mus: SteelSeries Sensei RAW Frost Blue | Tangentbord: SteelSeries 6G v2 Cherry MX Red | Musmatta: Steelseries QcK | Headset: SteelSeries Siberia v2 White

Permalänk
Medlem

Bara dom inte tar bort saker, endast förbättrar kvalité osv så bryr jag mig inte.
F.ö har jag nästan aldrig problem med buffer eller så, och tittar alltid med Source kvalité

Permalänk
Medlem

Jaha då var streaming tiderna över, google kommer in å förstör mitt favorit medium.
"this stream is unavailble due to copyright claims", och youtubes usla buffering och seghet.
Twitch som verkligen fått ordning på sina servers senaste 2 åren, man kollar lätt en multitwitch stream med 4-5 st 1080p streams.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

Hopas verkligen inte att detta är sant..

Microsoft eller till och med Facebook hade varit bättre

edit : brukar förövrigt inte ha några problem med buffering på twitch, var ju ett tag när streams från USA buffrade mycket i europa osv men det var rätt länge sedan..

Oftast när det buffrar så är det folk som kör med för hög bitrate

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Amez:

Haha..

Ni som säger att det kommer bli bättre strömmat med Google i ledning och att det suger nu har ju antagligen noll koll på Twitch i dagsläget.
Jag har aldrig någonsin haft problem med Twitch och jag skojar inte ens när jag säger att jag kollar 5-6 timmar om dagen och har gjort i över ett år.

"Äntligen få användning av sin i7a"?
Kan säga att om du har buffering problem med din i7a så tror jag nog att det är den det är fel på, inte Twitch.

Buffering problem?
Jag förstår inte att folk ens kan ha buffering problem, jag har 100/100 lina och en 3770K och ett fattigt jävla 660 DirectCUII, har aldrig någonsin haft problem med buffering varken när jag streamat själv eller när jag kollat på streams.

Sen att folk säger att det löser buffering problemen som ni tydligen har (fattar fortfarande inte), grattis, ett problem fixat och 100 nya dyker upp.

Jag är här för att dömma folk och är beredd på att bli dömd själv, så bara ta det.
Jag tycker iallafall att det är synd att allt ska bli så jävla enfaldigt och att en stor ska äga allt, Twitch är en bra tjänst som den är, tycker det är riktigt skönt som det är nu och jag hoppas verkligen att detta inte stämmer.

Brukar inte göra såna här inlägg men nu får det väl vara nog?
Vill ni verkligen att Google ska äga allt som någonsin kommer existera på internet och utanför också för den delen?

Inte mycket vi kan göra åt saken, men tycker bara det är för jävligt att folk inte ser igenom detta.

Det finns mängder av trådar på Reddit och diverse forum där hela Europa klagar på Twitch. De hade på tok för klen kapacitet i över ett år. Det är inte en åsikt utan det är så det var. Tydligen har det åtgärdats nu, har bara kollat lite snabbt men verkade fungera vettigt. Så släpp den arroganta attityden för du har fel. Twitch fungerade skit väldigt länge för väldigt många. Det var inte på något sätt relaterat till användarnas uppkoppling eller deras datorer. Det var Twitch som inte hade kapacitet nog i Europa.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Det finns mängder av trådar på Reddit och diverse forum där hela Europa klagar på Twitch. De hade på tok för klen kapacitet i över ett år. Det är inte en åsikt utan det är så det var. Tydligen har det åtgärdats nu, har bara kollat lite snabbt men verkade fungera vettigt. Så släpp den arroganta attityden för du har fel. Twitch fungerade skit väldigt länge för väldigt många. Det var inte på något sätt relaterat till användarnas uppkoppling eller deras datorer. Det var Twitch som inte hade kapacitet nog i Europa.

This, this so much, twitch.tv helt och hållet ignorerade allt utom USA i över ett år, det gick att streama utan problem, men det gick inte att titta på streams utan buffring hela tiden. Det var inte användarnas fel, det var twitch som blankt vägrade öka bandbredd i Europa, dem satsade 100% på USA enbart, nu har det blivit mariginellt bättre och man kan titta på en del icke officiella tournament streamar utan buffring.

Att Youtube köper twitch är en extremt positiv sak, nu kanske Twitch kan börja fungera som det var tänkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Det finns mängder av trådar på Reddit och diverse forum där hela Europa klagar på Twitch. De hade på tok för klen kapacitet i över ett år. Det är inte en åsikt utan det är så det var. Tydligen har det åtgärdats nu, har bara kollat lite snabbt men verkade fungera vettigt. Så släpp den arroganta attityden för du har fel. Twitch fungerade skit väldigt länge för väldigt många. Det var inte på något sätt relaterat till användarnas uppkoppling eller deras datorer. Det var Twitch som inte hade kapacitet nog i Europa.

jag svarade enkelt på vad folk hade skrivit, så sätt dig ner.

och om era problem är fixade, varför gnäller ni då?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU: ASUS nVidia GTX 660 DirectCU II | CPU: i7 3770K @3,5 Ghz | CPU Kylare: Corsair H100i Hydro | Moderkort: ASRock Z77 EXTREME4 | RAM: 16GB Corsair CL10 1600 Mhz VENGEANCE | SSD: Samsung 840 EVO 120 GB | HDD: WD Red 4TB 5200 RPM | Chassi: Corsair Obsidian 900D Godzilla | PSU: Corsair CX750M | Mus: SteelSeries Sensei RAW Frost Blue | Tangentbord: SteelSeries 6G v2 Cherry MX Red | Musmatta: Steelseries QcK | Headset: SteelSeries Siberia v2 White

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av Amez:

jag svarade enkelt på vad folk hade skrivit, så sätt dig ner.

och om era problem är fixade, varför gnäller ni då?

Skickades från m.sweclockers.com

Låter det här fixat för dig?

Skrivet av HolyDuFF:

Då kan man kanske äntligen få användning av sin i7a samt lite bandbredd då inte ens 720p @ 1800 Kbps fungerar felfritt... Samt kvalitets val utan att behöva partnership.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HolyDuFF:

Låter det här fixat för dig?

Har aldrig hört om någon som har haft problem med 720p 1800kbps förut så det är nog inget på twitch sida..

edit : dvs ingen som haft problem pga sin i7:a, självklart skulle det inte funka så bra på en dator från 95

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Trevligt, efter vad jag har sett så verkar Google ha koll på vad de gör, missbrukar de sitt (i stort sett) monopol kommer alltid något annat alternativ växa fram. Kanske Own3d får sin revansch.. Men ärligt talat, Twitch konkurrerade ut andra streamingsidor för att de var bättre, kör Google dem åt helvete finns det många andra sidor som inte ligger långt borta.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Har aldrig hört om någon som har haft problem med 720p 1800kbps förut så det är nog inget på twitch sida..

edit : dvs ingen som haft problem pga sin i7:a, självklart skulle det inte funka så bra på en dator från 95

Tack! Någon med hjärnkapacitet.

Visa signatur

GPU: ASUS nVidia GTX 660 DirectCU II | CPU: i7 3770K @3,5 Ghz | CPU Kylare: Corsair H100i Hydro | Moderkort: ASRock Z77 EXTREME4 | RAM: 16GB Corsair CL10 1600 Mhz VENGEANCE | SSD: Samsung 840 EVO 120 GB | HDD: WD Red 4TB 5200 RPM | Chassi: Corsair Obsidian 900D Godzilla | PSU: Corsair CX750M | Mus: SteelSeries Sensei RAW Frost Blue | Tangentbord: SteelSeries 6G v2 Cherry MX Red | Musmatta: Steelseries QcK | Headset: SteelSeries Siberia v2 White

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av Boozfob:

Har aldrig hört om någon som har haft problem med 720p 1800kbps förut så det är nog inget på twitch sida..

edit : dvs ingen som haft problem pga sin i7:a, självklart skulle det inte funka så bra på en dator från 95

Det är helt random från person till person. Jag kan se 1080p @ 8000 Kbps utan problem typ på min dator (Sladd) och min mobil (5 GHz). Dock är jag på samma IP då som den som streamar (Jag själv) så jag vet inte om Twitch ger mig super bandbredd då för att jag ska tro att streamen inte laggar eller nått. Men sen har flera kompisar testat och det är helt random. Vissa kan se 1080p @ 3300 Kbps utan problem och vissa kan inte ens se 720p @ 1800 Kbps felfritt. Alla har sjukt mycket mer bandbredd än vad som behövs samt bra ping och tillräckligt med processor kraft och minne. Liksom youtube i 1080p är no problemas eller netflix eller annat. Bara att googla typ "Twitch buffering" så kommer du att se vad jag menar.

EDIT: En som inte ens 720p funkar felfritt på har följande. i5-3570K, HD 7850 och 8 GB minne i 1600 MHz. (100 Mbps)

Skrivet av Amez:

Tack! Någon med hjärnkapacitet.

Så du påstår att alla som säger emot dig är idioter or wat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Trevligt, efter vad jag har sett så verkar Google ha koll på vad de gör, missbrukar de sitt (i stort sett) monopol kommer alltid något annat alternativ växa fram. Kanske Own3d får sin revansch.. Men ärligt talat, Twitch konkurrerade ut andra streamingsidor för att de var bättre, kör Google dem åt helvete finns det många andra sidor som inte ligger långt borta.

Det är de jag är rädd för, att dom ska köra ens favorittjänst som slagit ut alla andra ner i botten..

Visa signatur

GPU: ASUS nVidia GTX 660 DirectCU II | CPU: i7 3770K @3,5 Ghz | CPU Kylare: Corsair H100i Hydro | Moderkort: ASRock Z77 EXTREME4 | RAM: 16GB Corsair CL10 1600 Mhz VENGEANCE | SSD: Samsung 840 EVO 120 GB | HDD: WD Red 4TB 5200 RPM | Chassi: Corsair Obsidian 900D Godzilla | PSU: Corsair CX750M | Mus: SteelSeries Sensei RAW Frost Blue | Tangentbord: SteelSeries 6G v2 Cherry MX Red | Musmatta: Steelseries QcK | Headset: SteelSeries Siberia v2 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av HolyDuFF:

Det är helt random från person till person. Jag kan se 1080p @ 8000 Kbps utan problem typ på min dator (Sladd) och min mobil (5 GHz). Dock är jag på samma IP då som den som streamar (Jag själv) så jag vet inte om Twitch ger mig super bandbredd då för att jag ska tro att streamen inte laggar eller nått. Men sen har flera kompisar testat och det är helt random. Vissa kan se 1080p @ 3300 Kbps utan problem och vissa kan inte ens se 720p @ 1800 Kbps felfritt. Alla har sjukt mycket mer bandbredd än vad som behövs samt bra ping och tillräckligt med processor kraft och minne. Liksom youtube i 1080p är no problemas eller netflix eller annat. Bara att googla typ "Twitch buffering" så kommer du att se vad jag menar.

EDIT: En som inte ens 720p funkar felfritt på har följande. i5-3570K, HD 7850 och 8 GB minne i 1600 MHz. (100 Mbps)

Så du påstår att alla som säger emot dig är idioter or wat?

Det borde väll vara mellan er och twitch isåfall, är du inte twitchpartner så bör du inte streama över 2000kbps, för då kommer det buffra random för folk (Iallafall om det är events osv samtidigt), 2000kbps eller under så bör det aldrig buffra för någon om det inte är något problem mellan dom och twitch

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Amez:

jag svarade enkelt på vad folk hade skrivit, så sätt dig ner.

och om era problem är fixade, varför gnäller ni då?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Amez:

Tack! Någon med hjärnkapacitet.

Jag klagar på din arrogans och att du helt verkar ha missat att väldigt väldigt många hade problem med Twitch väldigt länge. Än en gång, det var Twitch som krånglade. Inte användarna och inte deras uppkopplingar utan Twitch.

http://help.twitch.tv/customer/portal/questions/5333007-buffe...
http://help.twitch.tv/customer/portal/questions/5244516-const...
http://www.reddit.com/r/Twitch/comments/1ur91a/anyway_to_fix_...

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av Boozfob:

Det borde väll vara mellan er och twitch isåfall, är du inte twitchpartner så bör du inte streama över 2000kbps, för då kommer det buffra random för folk (Iallafall om det är events osv samtidigt), 2000kbps eller under så bör det aldrig buffra för någon om det inte är något problem mellan dom och twitch

Kan vara så men då tycker jag helt enkelt att Twitch suger för att man inte kan streama i bra kvalité. Och om där inte finns någon som erbjuder bättre gratis så tycker jag helt enkelt att alla tjänster suger och endast en egen är bra men då har jag inte tillräckligt med bandbredd för mer än kanske 20 tittare. Jag och han med i5an kollar just nu på Youtubes streaming tjänst atm och ska testa den snart. Vi har båda nyss börjat streama så vi kan inte mycket om de olika tjänsterna. Och har endast testat Twitch då det är den tjänsten som alla andra verkade använda sig av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HolyDuFF:

Så du påstår att alla som säger emot dig är idioter or wat?

Nej självklart inte. Men den personen förstod vad jag menade

Visa signatur

GPU: ASUS nVidia GTX 660 DirectCU II | CPU: i7 3770K @3,5 Ghz | CPU Kylare: Corsair H100i Hydro | Moderkort: ASRock Z77 EXTREME4 | RAM: 16GB Corsair CL10 1600 Mhz VENGEANCE | SSD: Samsung 840 EVO 120 GB | HDD: WD Red 4TB 5200 RPM | Chassi: Corsair Obsidian 900D Godzilla | PSU: Corsair CX750M | Mus: SteelSeries Sensei RAW Frost Blue | Tangentbord: SteelSeries 6G v2 Cherry MX Red | Musmatta: Steelseries QcK | Headset: SteelSeries Siberia v2 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av HolyDuFF:

Kan vara så men då tycker jag helt enkelt att Twitch suger för att man inte kan streama i bra kvalité. Och om där inte finns någon som erbjuder bättre gratis så tycker jag helt enkelt att alla tjänster suger och endast en egen är bra men då har jag inte tillräckligt med bandbredd för mer än kanske 20 tittare. Jag och han med i5an kollar just nu på Youtubes streaming tjänst atm och ska testa den snart. Vi har båda nyss börjat streama så vi kan inte mycket om de olika tjänsterna. Och har endast testat Twitch då det är den tjänsten som alla andra verkade använda sig av.

2000 kbps kan se rätt så bra ut om resten av inställningarna är "rätt"

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad