Watch Dogs jämförs mot sex år gamla GTA IV

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Det är väl ingen som förväntar sig dålig grafik från GTA?
Watch_Dogs får jämföras med ett spel från en helt annan serie medan cod/crysis endast får jämföras med spel från sin egen serie? Förstår inte riktigt ditt tankesätt.

Titanfall vs Crysis 1 då? eller blir det också fel tycker du? Titanfall var första spelet i en ny series och släpptes i år. Då borde man väl också få jämföra det med Crysis eller?

Verkar som att alla har hakat upp sig på e3 videon från 2012 och har glömt bort alla videor och screenshots som släppts sedan dess, som faktiskt visar upp grafiken som spelet har när det släpps imorgon.

På NeoGaf var det användare som ordagrant sa "PS4 would probably melt trying to do this. " när gameplay videon som ryktades vara från PC släpptes. När det sen visade sig att det faktiskt var Ps4 versionen som visades var det ganska många som såg väldigt väldigt dumma ut där.

Lite andra quotes från den tråden före det visade sig att det var ps4 versionen:
"Are these nVidia exclusive?"
"Not really seeing why the PS4 couldn't handle this stuff. Seems like they just wanted to be lazy "
"Shadows exclusive to PC confirmed. "
"Alright, fuck the PS4 version. Grabbing this on PC. "

min poäng är att ingen funderar på att köpa cod för att det ska ha helt otrolig grafik. crysis 1 var ett rent grafikspel och därför är det en konstig jämförelse. titanfall är inte heller ett snyggt spel och vad jag kan komma ihåg var det inte direkt det man köpte spelet för heller. watch dogs har mycket prat om snygg grafik och därför är det något man reagerar på när det inte blir som man trodde. du får gärna jämföra crysis med annat snyggt spel men om du tycker att jämföra crysis med call of duty är lämpligt kan du väl lika gärna jämföra det med borderlands.

Permalänk
Skrivet av versions:

min poäng är att ingen funderar på att köpa cod för att det ska ha helt otrolig grafik. crysis 1 var ett rent grafikspel och därför är det en konstig jämförelse. titanfall är inte heller ett snyggt spel och vad jag kan komma ihåg var det inte direkt det man köpte spelet för heller. watch dogs har mycket prat om snygg grafik och därför är det något man reagerar på när det inte blir som man trodde. du får gärna jämföra crysis med annat snyggt spel men om du tycker att jämföra crysis med call of duty är lämpligt kan du väl lika gärna jämföra det med borderlands.

Titanfall hypades ju både av sina utvecklare samt alla reviews att det är "true next gen graphics" osv...
De enda som egentligen hypat watch_dogs grafik är ju spelarna efter e3 2012. Kan hända att jag minns fel också men länka mig gärna en developer intervju där dom går ut starkt på att det är grafiken som ska vara prio 1. Men som jag påstått tidigare så har det visats screenshots och videor gång på gång av hur spelet kommer att se ut när det släpps.

Sen var ju även Ghosts "nya" engine väldigt hypad ett tag tills det visade sig att det inte var nån ny engine utan dom använde fortsättningsvis den gamla(tidigare cod spel) som dom uppdaterat lite och tyckte det var passande att kalla det för en ny.

Rockstar har också alltid gjort sina spel, speciellt GTA serien, väldigt snygga och jag tror alla som köper gta förväntar sig bla snygg grafik. Samma som med att folk som köper/köpte crysis förväntade sig snygg grafik.

Sitt ni här och jämför 2 olika spel med varandra bara hur länge ni vill. Själv tänker jag spela skiten ur spelet när det dimper ner i min brevlåda imorgon.

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Ursäkta men hur kan folk spela spelet på PC när spelet först släpps imorgon? Har jag missat något?

Finns andra mindre laglilga sätt att få tag på spel.

Kanske testar spelet när det kommer ut för att se om det verkligen är så pass dålig grafik som ryssen visar i videon... för det ser riktigt tråkigt ut för att vara en 2014-titel helt klart. Var ju ingen skillnad på GTA IV och Watch Dogs i den här videon förutom att GTA hade bättre fysik.

Men ifall spelet annars är roligt så gör det inte mig så mycket om inte grafiken är top notch även om man kanske blir lite besviken eftersom man är tekniknörd.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk

Gött det innebär att mitt GTAIV varar i många år till och jag ej behöver köpa något nytt spel!

Men det blir kanske en Watch dogs till ps4an ändå, jag väntar dock in recensionerna.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Ja, varför blir man inte förvånad? Watch Dogs verkar inte vara nått undantag. Lovas guld och gröna skogar, och vad får man..

Visa signatur

|Asus PG278Q|Fractal Design R4|i7 4770K|Noctua NH-U14S P&P|MSI Z87-G45|Corsair 850 HX|
|8GB HyperX Predator 2400MHz|MSI GTX 780 TF OC|Xonar D2X| Corsair ForceGT SSD 120GB|Samsung 840 Basic 250GB|
|Fanatec FM4 CSR Wheel|CSR Elite Pedals|rSeat EVO3|Buttkicker Gamer 2|Xbox 360|PS3|PS4|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Vänta lite nu. Så det går inte att sätta på 4K-texturer om man inte går in och sätter på 4K-texturer? Är du ny på PC-marknaden? Att ändra iställningar på andra sätt än i en Options-meny är lika gammalt som spel på PC. Det är inte ovanligt att utvecklare uppmanar spelare att ändra saker i .ini-filer för det är där man ändrar inställningarna. Det är en balans mellan en hanterabar inställningsmeny inne i spelet och stor valmöjlighet för spelarna. Betyder detta är +mlook inte finns i Quake för att man var tvungen att ställa in det i en konsol och inte i en meny? Att avfärda inställningar bara för att de finns i en .ini-fil är trams. När det krävs tredjepartsmjukvara är jag med dig men nu är det fortfarande en del av spelet.

Det var liksom inte bara att skriva att man ville ha 4k texturer, ska leta upp hela texten man skulle ha.

Visa signatur

Dator:Bitfenix Outlaw||ASRock Z77 EXTREME4||Intel i5-3570K 3.4GHz||Corsair 8GB Dominator 1833Mhz+Corsair 4GB CL9 1333Mhz||Nvidia Geforce GTX 670 Gainward Phantom ||SSD: 60GB Intel 330 & Samsung 840 Basic 256gb||2.2 TB lagring||Corsair CX 500W V2 80+||
Utrustning:Qpad MK-80 ||Steelseries Sensei Pro||Astro A50||2x BenQ 2420t 120Hz

Permalänk

Vissa saker pinsamma vissa bra.

Skrivet av Ytbehandlad:

Är detta för både konsoler eller PC också? Verkar ju intressantast.
https://www.youtube.com/watch?v=3eHCJ8pWdf0

Kolla i videon 46 sec in. Solen lyser tydligen igenom byggnaden... x) Bortsett från det så tycker jag det verkar som att de har lagt vikten i grafiken på att det ska se riktigt bra ut och det gör det men de verkar ha glömt mycket av dynamiken. Där solen, billysen, reflektioner, skadan på omgivningen etc. får skavanker i grafiken med t.ex. det som händer i grafiktrailern med solen och byggnaden. Hoppas bara att detta inte drar ner på själva spelupplevelsen dock som brukar vara något av det absolut roligaste i öppenvärld-spel vara just bilar och allt därtill. Men har hört att utbudet på bilar och variationen ska vara dålig men har ändå stora förhoppningar om spelet!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600X 3.8GHz CPU Cooling: be quiet! Pure Rock GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming MB: MSI B450 TOMAHAWK MAX Mem: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance SSD: Samsung 970 EVO 500GB M.2 and 120GB Intel 330 Reseller 2.5 HDD: 1TB + 2TB Chassi: Fractal Design R4 PSU: Fractal Design Integra R2 750W 80+ Bronze OS: Win10 Display: BenQ FullHD LED 21.5 Headphones: HyperX Cloud Revolver S Keyboard: Aivia Osmium MX Brown Mouse: Corsair Gaming Ironclaw RGB

Permalänk
Medlem

Fattar inte vad speltillverkare tänker med. Är det ett 6 år nyare spel så ska det spöa alla andra spel i samma genre på ALLA plan. Att folk försvarar Watch Dogs med att "grafiken är inte allt", "dom fokuserar inte på bilar" eller "GTA4 är sämre på det och det". Det är ju fan 6 år nyare, allt som GTA har ska Watch Dogs ha så det rinner över. Plus nya aspekter.

Ett lysande exempel är ju Halo 4. Inte ens märkbart bättre grafik och strippat till hälften på alla options jämfört med tidigare spel. Sen att dom körde serien helt åt skogen genom att korsa det med CoD är ju en annan historia. När Halo 3 blev gratis så var spelar siffrorna 3 ggr högre än Halo 4 har jag för mig.

Folk bara sväljer faktumet att spelet suger och betalar gladeligen hur mycket som helst för ingenting. Om jag inte tycker om ett spel så får väl jag uttrycka det hur mycket jag vill för att nästa spel ska bli bättre istället för att låta dom köra ner ännu ett skitspel i halsen på mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Den går att fixa till, se här

Edit: mer tips och tricks.
Reducera stuttering
Deferred FX fix

Håll även koll på denna http://community.pcgamingwiki.com/topic/919-watch-dogs-pc-troubleshooting-and-research-thread/ för när mer fixar kommer.

Enligt en kille på Nvidia (som skriver på NeoGAF) så håller han på med en guide för att få bättre spelupplevelser.

Här är den http://www.geforce.com/whats-new/guides/watch-dogs-graphics-p...

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixozuxiz:

RIKTIGT besviken på Sweclockers som inte motbevisar detta.
Såhär ser grafiken ut:
http://imgur.com/a/FqLij#kklHGaK

Ansiktsrörelserna/CGI är likt L.A Noire, med en lite högre pinch av texturkvalité.
Så lite som en pojkes tröja i kampanjen, ser löjligt verklig ut, har ärligt talat aldrig någonsin sett sådan grafik i ett spel. 100% Reflektioner och SSS på en liten logo till en tröja som har 4kx4k texturer, kan man tänka sig?

De som väljer att inte tro på detta skickar jag gladeligen screenshots till.
Sitter nästan och gråter över hur pinsam både sweclockers och Den stackars ryssen på youtube är för att uppriktigt sagt fejka detta.

Fick spelet den 23e maj och har spelat sedan dess.

Men bilbucklor o grejjer då? Va så jädra kul o bara kvadda en bil i gta iv. Jag tycker dom borde ha lagt mer tid på fordon och körningen i WD.
Aja jag ska inte säga för mkt jag ska köpa det imorgon.

Visa signatur

| CPU : Intel core i5 2500K | MBO : MSI Z68A-GD65 G3 | RAM : 2x4GB Corsair Vengeance Low Profile Blue
| GPU : X2 MSI GeForce N580GTX Lightning 1500MB | MONITOR : Asus VE278Q
| CASE : NZXT Phantom Special Edition
| PSU: Thermaltake toughpower grand 750w 80plus GOLD

Permalänk
Medlem
Skrivet av kitanii:

Kör personligen spelet på "High" och det ser minst lika bra ut som när det först visades. Seriöst. Det ser helt fantastiskt ut. Trött på att höra all skit om att det skulle vara nedgraderat. Det är det inte. Om något så ser det kanske till och med bättre ut än när det först visades. Ser exakt samma mängd användning av fysik, ljussättning, blöta ytor och kvalitet på partikeleffekter som vid utannonsering. Texturerna får man säga vad man vill om. Måste själv ha dem på "medium" för att slippa all form av "stutter". Ska man ha dem på high krävs 2GB videominne, vilket jag har, men trots att spelet bara som bäst nyttjar ~1800MB så får jag rätt mycket stuttering. Prestandan i form av fps påverkas inte dock. Antagligen något som fixas i och med en patch eller två. Eller kanske en ny drivrutin. Folk lär sig väl dock aldrig att det inte går att jämföra olika scener med olika förutsättningar som använder olika sorters effekter. Att GTA4 skulle se bättre ut är så dumt så jag vet inte vad. Så ja jag måste försvara spelet lite känner jag. Ser så äckligt bra ut i vissa fall. Om ni själva spelar spelet med samma förutsättningar någon gång så kommer ni finna er själva stillaståendes bara för att spana in hur pass fotorealistiskt det kan kännas tack vare ljussättningen. Finns givetvis stunder då det ser mindre bra ut, men över lag så är det av de största doserna ögongodis man kan få idag.

Spelet som sådant har potential att vara så mycket bättre än vad det faktiskt är.
Vissa inslag är riktigt bra exekverade, men det faller lite platt vad gäller variation och uppdragsupplägg.

Du nämnde fysik en gång i din lilla novel du precis skrev, och det var det enda snubben jämförde i videon... Han jämförde inte den visuella grafiken, utan fysiken, så sluta gnäll som fan. Fysiken var ju uppenbarligen typ 10 gånger bättre i GTA IV än i Watch Dogs, och det är RIKTIGT pinsamt för ett så hypat spel som släpps 6 år efter GTA IV. Däremot har du rätt i att texturer och annan visuell grafik är 10 gånger bättre i Watch Dogs.

Visa signatur

Världen bästa och högljudaste dator FTW!
Sapphire 7970 Vapor X - MSI Z77 G45 - Cooler Master GX 650W - Intel i5 3570k - 1 TB HDD - Cooler Master Storm Scout II -
2x8 GB Corsair Vengeance - Cooler Master 212 EVO

Permalänk
Medlem

Väldigt synd att detta hände. E3 2012-trailern fick mig att tappa hakan, det såg så otroligt snyggt ut. Hoppas verkligen att Ubisoft inte gör samma sak med Division, kommer att bli helt förkrossad då.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 5800X3D RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: Keychron K3v2 (Banana-switchar) | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Odin Infinity XL Stealth Edition | HP Omen 27i |

Permalänk
Medlem

Alla ni som har hunnit spela, hur är musiken i spelet (bil radio)?

Tycker GTA har alltid varit riktigt gryma med detta. Tycker även Sleeping dogs och Mafia 2 musiken var riktigt bra.
Sätter riktigt bra mood/känsla i spelet. Har kollat några youtubes men inte reagerat på någon musik alls...

Permalänk
Medlem

Musiken är inget att hurra för, men men.. Du kan skapa egna spellistor!

Visa signatur

Det värsta som kan hända är döden, allt annat kan jag leva med!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sifear:

Som det står i artikeln: Bland annat kritiseras Watch Dogs för bristande ljussättning med fejkade skuggor och reflektioner. (Har helt klart med grafiken att göra)

Sen kan man ju undra om det verkligen är på de högsta grafik inställningarna i den där videon? Någon som har spelet kan posta screenshots?

Ljussättning och reflektioner, ja. Men den största delen av videon behandlar ju hur skador yttrar sig i miljön. Bilarnas påverkan vid krock, etc.

Jag tycker Watch Dogs ser för jävligt ut i jämförelsen och ingen utav de bilder som postats här har ju motbevisat detta (eftersom de bara tar stillbilder på hela miljöer). Fysik och allmän spelkänsla är enligt mig viktigare än ren visuell grafik. Sen kan, som du påpekar, man klart ifrågasätta vilka inställningar som används vid inspelningen av respektive spel.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Whaaaat? Ubisoft drog en Far Cry 3 med Watch Dogs OCKSÅ?! [/låtsas-förvåning]

Seriöst, vad väntade ni er? Såg tio gånger för bra ut för att vara något Ubisoft skulle lägga energi och pengar på

Personligen var grafiken och effekterna den kom med det enda som gav spelet inlevelse, och det enda som lockade, ser rätt trist ut i övrigt.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Jag är mest impad över hur dålig grafiken är. Det ser ut som ett last-gen spel.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem

Också spelat en del hittils. Mycket besviken. Nämner väl samma saker som många andra, menmen.

Förstår inte hur detta är nextgen. Grafiken är inte särskilt imponerande. Märkte igår kväll att fönsterreflektioner t.ex. bara är en statisk bild, och samma överallt, bara att man inte gjort ordentliga reflektioner t.ex. Bilfysik är hemsk, förutom rutor är det egentligen inget som skadas. Inte mycket som skadas rent allmänt om jag ska vara ärlig.

Den bästa förklaringen är nog ett rejält bantat GTA IV där man kan hacka allt med sin telefon. Tycker själva hackingen går lite över styr ibland. Jag ser en kamera, hackar mig in i den, via kameran ser jag en annan kamera jag hackar mig in i, via den ser jag en tredje kamera och denna tredje kamera ser en dator jag sedan kan hacka mig i. Du förstår. Visst att allting är uppkopplat med trådlöst nät, men ändå.

Visst kan det vara kul att smita undan polisen genom att höja en bro när man kör över den och hindra de bakom från att passera, men utöver det så är det inte mycket att hurra för. GTA IV är egentligen myjcket bättre på alla fronter i min mening.

Och med den stora besvikelsen som WatchDogs var så blir jag genast oerhört orolig för "The Division". :/

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem
Skrivet av femkantig:

riktig next gen det här

Javisst är det! Speciellt med tanke på att reflektionerna i glasrutorna är fejkade och inte alls överensstämmer med omgivingen mitt emot (som de är tänkt reflektera!). Eller varför inte när du kör över vattenposter, och allt vatten strålar rakt igenom motorhuven, biltaket ody (inte visste jag det var möjligt, då vattentrycket kommer under en bil!). Din defention av "Next gen" får stå för dig själv
Man ska givetvis ha i åtanke att Ubisoft inte är kända för bra PC-släpp, mest halvtaskiga konsoll anpassade portar! Rockstar Games däremot kan man lita på

Visa signatur

Gigabyte G1 Sniper Z87| I7 4770K @ 3,5 (Haswell)| 16GB A-Data 1600MHz CL9| MSI GeForce GTX 1080 Gaming X| Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB + Seagate 2 TB 7200Rpm| Corsair RM 750W 80+ Gold Modulär| Fractal Design Define R4|

Permalänk
Medlem

Tycker inte att det ser så pjåkigt ut.

Jag förstår inte allt gnäll, spelet är ju svinsnyggt, dessutom lirar det i 60fps. Inte illa för en maskin som kostar 4000 spänn. Man får ju mer valuta för sina pengar än att ha en PC med fetaste hårdvaran.

Det verkar som att vissa tror att man kan få high-end grafik för 4000:- men ni lever ju i en ständig lögn. Next-gen hit next-gen dit, oavsett vad ni säger är dom mer värda sett till spelglädje per krona än en PC.
Det är vad jag tycker.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Make.Sense:

Förstår inte hur detta är nextgen. Grafiken är inte särskilt imponerande. Märkte igår kväll att fönsterreflektioner t.ex. bara är en statisk bild, och samma överallt, bara att man inte gjort ordentliga reflektioner t.ex. :/

Finns inget att förstå. Det är ju inte ett äkta "Nextgen" spel. Men allt går uppenbarligen att sälja med mördande reklam
GTA IV låg långt före sin tid när det släpptes, det kan man ju inte anklaga WD för.

Visa signatur

Gigabyte G1 Sniper Z87| I7 4770K @ 3,5 (Haswell)| 16GB A-Data 1600MHz CL9| MSI GeForce GTX 1080 Gaming X| Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB + Seagate 2 TB 7200Rpm| Corsair RM 750W 80+ Gold Modulär| Fractal Design Define R4|

Permalänk
Medlem

känns mer som att den där ryssen hittat nån ALPHA version där special effekterna inte finns med..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av devilrat:

Javisst är det! Speciellt med tanke på att reflektionerna i glasrutorna är fejkade och inte alls överensstämmer med omgivingen mitt emot (som de är tänkt reflektera!). Eller varför inte när du kör över vattenposter, och allt vatten strålar rakt igenom motorhuven, biltaket ody (inte visste jag det var möjligt, då vattentrycket kommer under en bil!). Din defention av "Next gen" får stå för dig själv
Man ska givetvis ha i åtanke att Ubisoft inte är kända för bra PC-släpp, mest halvtaskiga konsoll anpassade portar! Rockstar Games däremot kan man lita på

Tror nog han var lite ironisk där..

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

känns mer som att den där ryssen hittat nån ALPHA version där special effekterna inte finns med..

Det återstår att se. För jävligt om det är så, och han baserar slutsaterna på det. Men hoppas ändå inte för mycket, det är ju ett UBISOFT släpp och vi alla vet av tidigare erfarenheter från deras "anpassning" till konsoll, hur snett det gått (Far Cry 3 någon?!). En personlig gissning är att spelet inte kommer få full pott vid recensionerna, pga diverse brister och irritationsmoment...

Visa signatur

Gigabyte G1 Sniper Z87| I7 4770K @ 3,5 (Haswell)| 16GB A-Data 1600MHz CL9| MSI GeForce GTX 1080 Gaming X| Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB + Seagate 2 TB 7200Rpm| Corsair RM 750W 80+ Gold Modulär| Fractal Design Define R4|

Permalänk
Medlem
Skrivet av devilrat:

Javisst är det! Speciellt med tanke på att reflektionerna i glasrutorna är fejkade och inte alls överensstämmer med omgivingen mitt emot (som de är tänkt reflektera!). Eller varför inte när du kör över vattenposter, och allt vatten strålar rakt igenom motorhuven, biltaket ody (inte visste jag det var möjligt, då vattentrycket kommer under en bil!). Din defention av "Next gen" får stå för dig själv
Man ska givetvis ha i åtanke att Ubisoft inte är kända för bra PC-släpp, mest halvtaskiga konsoll anpassade portar! Rockstar Games däremot kan man lita på

Rockstar Games är att lita på, men inte UbiSoft? OK.

Tänker inte direkt dåligt spel när jag hör titlar som:

  • FarCry (vartenda ett)

  • XIII

  • Trials

  • Ape Escape

  • Assassin's Creed (alla typ)

  • Beyond good and evil

  • Devil May Cry 3

  • Rayman (allihop)

  • Tom Clancy (Ghost Recon. Rainbow Six, Splinter Cell, HAWX 1&2, Endwar, The Division och alla 26 expansioner)

  • Settlers

Listan kan ju göras mycket längre. När jag tänker på bra Rockstar-spel så är det ju givetvis:

  • GTA (alla)

  • Max Payne

  • Manhunt

  • Midnight Club

  • L.A Noire

  • Red dead redemption

Kan man säga, med äran i behåll att Rockstar Games kan man lita på och som det framkommer av det du skriver, om än dock underförstått att man inte kan lite på Ubisoft?

Tycker Ubisoft har haft fler kvalitativa titlar än Rockstar Games i alla fall. Smaken är väl som baken.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk

Sen är det ju så också att man kanske inte ska jämföra watch dogs med gta iv då det kan vara en skiten early beta och spelas på ett gammalt xbox 360 med dess grafiker.

Permalänk
Medlem

Nej enligt han så är båda maxade så varför skulle man vinna något på att ljuga? spelet ser inte alls ut i närheten på pc av vad dom visade på e3 videos för 2 år sen så ubisoft kan dra åthelvete med ännu ett spel som inte lever upp till grafiken och på många punkter får stryk av ett 6 år gammalt spel.. jag säger bara lol.

Permalänk
Medlem

Har spelat det ett tag nu och kan bara säga, att det är hemskt tråkigt.

Ärligt inte värt pengarna. Grafiken är stundvis grymt fin, men det är alltid något som inte ser "färdigt" ut i varje rum, glas går inte ha sönder ibland, den generella känslan är ganska botten.

Jag tycker det verkade mycket roligare i trailers etc. men efter att ha ändrat trafikljuset 25 gånger börjar man tröttna.
Sedan att bli jagad av polisen, banorna och mycket annat påminner lite om GTA, men igen, en blek kopia.
Jag kan bekräfta att videon stämmer, det är ganska sorligt att lägga ner timmar på det spelet. Avinstallerar det ganska snart...

Permalänk
Medlem

Om någon har nämnt de så har jag missat de..
Hur är grafiken, alltså spelkänslan till PC? Värt o förboka i Steam nu? Eller vänta.. beslutsångest så de skriker om de..
Ubisoft har jag ALLTID älskat, de gör så jävla bra story i spel..:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Lär ju inte floppa med all hype och PR. Men tycker verkligen inte spelet är så grymt som jag trodde det skulle bli. Surt sa räven...

Beror ju på hur man definierar flopp, det kommer nog inte floppa ur en ekonomisk synvinkel men när det kommer till hur spelet kommer tas emot av spelare skulle nog säga att det är tvärt om: att det kommer floppa just på grund av all hype och PR.

Sen tycker jag det överdrivs nå jävulskt här, spelet ser verkligen inte förjävligt ut som flera här påstår. Det ser väl helt ok ut och spelet är säkert ok det också, blir väl att plocka upp det steamsale i framtiden. Sen förstår jag inte riktigt vad folk förväntar sig? Eller ja de kanske förväntar sig det vi såg på E3 men det här med "next gen"-grafik, det dog samtidigt som de avslöjade specifikationerna på de nya konsolerna då det dom klarar av att leverera har vi med kraftfulla system haft i flera år så förstår inte varför det skulle driva utvecklingen framåt så mycket.

Det intressanta är dock varför de skalade ner grafiken även på PC-versionen. Jag kan förstå att de måste skala ner till konsolerna men varför göra det till PC? Även om det kanske krävde oväntat mycket så kunde de väl ändå lämnat kvar de inställningarna till de med system som faktiskt klarar av driva dom. Kan det vara MS/Sony som tvingar dom till det för att inte "next gen" konsolerna ska se allt för dåliga ut... *foliehatt på*