[WatchDogs] Era upplevelser och historier

Permalänk
Medlem

[WatchDogs] Era upplevelser och historier

Berätta era upplevelser och roliga historier ni varit med om i spelet.

Jag tycker onlineskuggning och -hackning är en fräsch upplevelse. Man känner sig förföljd och blir lite paranoid det jag upplevt ett antal hackningsförsök och skuggningar.

Exempel från mig:
Blev hackad av en spelare vid en trevägskorsning och med marginalen på min sida lyckades jag hitta denne och stoppa installation vid 99%. Denne satt i en bil med avstängd motor och jag avlossade att antal skott mot förarsidan med en biljakt som följd. Efter att jag skadat bilen så pass vid ett sidotorg försökte förövaren fly till fots, det blev en del skottlossning till följd, både från mig och förövaren, men denne lyckades springa iväg överlevande till tågstationen ut på spåren. Jag följde efter till fots, med flera misslyckande försök att skjuta ihjäl villebrådet. Polishelikoptrar jagade oss över järnvägsbron som gick över en flod, vid slutet av bron hoppade förövaren ned i vattnet och simmade till en båt. Försökte få in skotträffar, insåg till slut när förövaren till slut gick ombord på båten att det var kört, stod till slut ensam på järnvägsbron med polisen efter mig.

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3500+][Asus A8R-VMP (skitkort!)][Kingmax 4x512MB ram][Hitachi 160G SATA][Sapphire X1950XTX 512MB DDR4 PCIe][Soundblaster X-Fi Platinum][Nesteq NA 4501 450W][Hyundai L90D+ 19]

Permalänk
Skrivet av Arghuleh:

Berätta era upplevelser och roliga historier ni varit med om i spelet.

Jag tycker onlineskuggning och -hackning är en fräsch upplevelse. Man känner sig förföljd och blir lite paranoid det jag upplevt ett antal hackningsförsök och skuggningar.

Exempel från mig:
Blev hackad av en spelare vid en trevägskorsning och med marginalen på min sida lyckades jag hitta denne och stoppa installation vid 99%. Denne satt i en bil med avstängd motor och jag avlossade att antal skott mot förarsidan med en biljakt som följd. Efter att jag skadat bilen så pass vid ett sidotorg försökte förövaren fly till fots, det blev en del skottlossning till följd, både från mig och förövaren, men denne lyckades springa iväg överlevande till tågstationen ut på spåren. Jag följde efter till fots, med flera misslyckande försök att skjuta ihjäl villebrådet. Polishelikoptrar jagade oss över järnvägsbron som gick över en flod, vid slutet av bron hoppade förövaren ned i vattnet och simmade till en båt. Försökte få in skotträffar, insåg till slut när förövaren till slut gick ombord på båten att det var kört, stod till slut ensam på järnvägsbron med polisen efter mig.

Rolig idé! Hoppas folk har historier såhär tidigt.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-3570K @ 3,40GHz (Ivy Bridge)
GPU: ASUS GTX GeForce 980 STRIX DCII
PSU: Corsair AX 1200i Digital
RAM: 2x Corsair 8192MB VENGEANCE
MB: ASUS MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Medlem

Kanske inte hör till tråden men blir det inte mycket griefande om man har på det läget? Jag stängde av det direkt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Kanske inte hör till tråden men blir det inte mycket griefande om man har på det läget? Jag stängde av det direkt.

Varför inte slå på det och se efter? Rent spontant tänker jag att det ju måste vara helt omöjligt att griefa i ett spel helt utan penaltys och med checkpoints överallt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Varför inte slå på det och se efter? Rent spontant tänker jag att det ju måste vara helt omöjligt att griefa i ett spel helt utan penaltys och med checkpoints överallt.

Är en sådan som vill njuta av story/quest ifred och inte behöva se mig bakom axeln hela tiden och behöva dö eller jaga en eller flera gubbar runt halva stan

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd

Skulle hacka någon, blev ute vid en hamn. Hittade en stor båt som jag gömde mig i hela tiden. Hackade en kamera & såg personen bara springa runt & försökte hitta mig

Ett väldigt bra spel där man kan göra väldigt mycket, speciellt online. Det negativa är väl att det är sjukt dåligt optimerat. Allt på ultra förutom (level of details) så har ja 60+ fps ungefär hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Är en sådan som vill njuta av story/quest ifred och inte behöva se mig bakom axeln hela tiden och behöva dö eller jaga en eller flera gubbar runt halva stan

Se dig bakom axeln behöver du inte göra spelet är väldigt tydligt med att du blir "invaderad" och vad du nu håller på med i övrigt blir pausat en stund medans du får köra ett kort uppdrag (finns en del olika varianter) mot en annan spelare. Rätt roligt tycker jag.

Permalänk
Medlem

När jag kör bil, prova sakta in och hoppa ur, så jäkulst B-igt att det blir kul, nab kan hålla gasen i botten och studsa på allt och alla.

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Se dig bakom axeln behöver du inte göra spelet är väldigt tydligt med att du blir "invaderad" och vad du nu håller på med i övrigt blir pausat en stund medans du får köra ett kort uppdrag (finns en del olika varianter) mot en annan spelare. Rätt roligt tycker jag.

Aha det visste jag inte. Trodde man kunde bli skjuten närsomhelst av någon eller några (typ ett helt party). Skönt att det inte är så då. Skall testa när jag blivit lite duktigare på spelet.

Vad händer egentligen när någon invaderar en? Blir man hackad? Skjuten? Vad förlorar man om man dör/blir hackad?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Så där, då har man genomfört sin första MP Hackning:D Hittade ett mörkt hörn med en container som jag satt mig o kurade i medans min kära motspelare letade frenetiskt.

När hackningen var till 96-97% genomförd hoppar motspelaren in i containern och jag trodde det var kört, men han ser mig inte utan han hoppar ut o springer iväg och jag lyckas med mitt mål......Riktigt jäkla kul och fantastiskt spännande!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Mocka:

Aha det visste jag inte. Trodde man kunde bli skjuten närsomhelst av någon eller några (typ ett helt party). Skönt att det inte är så då. Skall testa när jag blivit lite duktigare på spelet.

Vad händer egentligen när någon invaderar en? Blir man hackad? Skjuten? Vad förlorar man om man dör/blir hackad?

Såhär (hoppa till 46:30) går en hack till när du blir invaderad, det är någon som på tid försöker undvika att du hittar dem medans de försöker stjäla pengar ifrån dig (tror inte de kan göra så mycket mer). Du måste försöka hitta dem, ju längre tiden går desto mindre blir söksektorn de kan befinna sig i.

Jag råkade ut för en riktigt smart hacker som hade gömt sig med mörka kläder, i ett mörkt utrymme med en mörk MC parkerad precis bredvid. Det var på håret när jag hittade henne som hon försökte slänga sig på cykeln och dra iväg men hon hann inte.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Qil...

Såhär (hoppa till 46:30) går en hack till när du blir invaderad, det är någon som på tid försöker undvika att du hittar dem medans de försöker stjäla pengar ifrån dig (tror inte de kan göra så mycket mer). Du måste försöka hitta dem, ju längre tiden går desto mindre blir söksektorn de kan befinna sig i.

Jag råkade ut för en riktigt smart hacker som hade gömt sig med mörka kläder, i ett mörkt utrymme med en mörk MC parkerad precis bredvid. Det var på håret när jag hittade henne som hon försökte slänga sig på cykeln och dra iväg men hon hann inte.

Det stod ju "Kill the hacker" men det såg inte ut som att du gjorde det utan han bara försvann. Vad hade hänt om du dödat honom?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Stod och hackade någon på ett tak till en av tågstationenerna och först när de va runt 80% kvar sprang han upp på taket. Jag gick så nära kanten som möjligt för att han inte skulle hitta mig men gick för nära så jag trillade ner och dog med bara 10% kvar av hacket

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Stod och hackade någon på ett tak till en av tågstationenerna och först när de va runt 80% kvar sprang han upp på taket. Jag gick så nära kanten som möjligt för att han inte skulle hitta mig men gick för nära så jag trillade ner och dog med bara 10% kvar av hacket

C'est la vie!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Det stod ju "Kill the hacker" men det såg inte ut som att du gjorde det utan han bara försvann. Vad hade hänt om du dödat honom?

han drog ju ner honom med batongen. då var ju uppdraget klart. tror inte det gör nån skillnad förutom att han slösar kulor.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Håll er gärna till ämnet. För felsökning och klagomål om optimering mm så finns det andra trådar som är dedikerade till detta.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Mocka:

Det stod ju "Kill the hacker" men det såg inte ut som att du gjorde det utan han bara försvann. Vad hade hänt om du dödat honom?

Korrekt, jag gjorde en takedown med F tangenten. Det är en icke-dödlig attack, det fungerar det också.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Inte min upplevelse men det här var väl lite skoj:

Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.

Permalänk
Medlem

Fler borde spela CtOS challange. Det är faktiskt kul, det går till på sådant sätt att två spelare, en med sin mobiltelefon ska styra över polispatruller och en helikopter och andra vid datorn/konsolen ska försöka fly. Det är lite "the tables have turned" över det eftersom det nu är personen som styr över polisen som kontrollerar hindren som vigilanten i vanliga fall har kontroll över. Det är ett intressant spelläge och det fungerar väldigt bra, synd att det är så få som upptäckt detta spelläget, för det är utmärkt 'seg-jobb-dag' underhållning.

Det är roligt att följa den lilla röda bilen runt på kartan och försöka kasta sig ur vägen för patrullbilar, helikoptern med prickskytt och diverse andra hinder.

Just det appen hittar ni här:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ubisoft.wat...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Se dig bakom axeln behöver du inte göra spelet är väldigt tydligt med att du blir "invaderad" och vad du nu håller på med i övrigt blir pausat en stund medans du får köra ett kort uppdrag (finns en del olika varianter) mot en annan spelare. Rätt roligt tycker jag.

Nu har jag kanske spelat Watch Dogs i en timme totalt, men...

Det jag kursiverade i den citerade texten är vad jag ser som det stora problemet med invasionerna och anledningen till att jag nog kommer att köra spelet till stor del med online avslaget. Fann det mest bara irriterande att ta mig till ett story-uppdrag för att få veta att det var otillgängligt och att jag höll på att bli invaderad av någon som kallade sig typ "xXxSnip3rH3adShotL0rd360xXx" eller liknande. Inlevelsedödande.

Känns för mig som att jag inte direkt gillar att min story i spelet blir pausat för att det är inklämt något online-läge för att spelet skall ha någonting unikt. Däremot är själva online-läget ganska kul, men det känns mest bara malplacerat när det sker, hade hellre sett att det skedde "on demand".

Permalänk

Något som jag blev väldigt positivt överaskad över när jag på något sätt lyckades fastna med min bil mellan en lyftkran och en container i ett hamnområde. Förväntade mig att Aiden skulle precis som i GTA bara teleporteras ut och stå på taket på bilen... Men nej, och lyckligtvis råkade jag ha kameran riktad bakåt, Aiden smashade fönstret i förarsidans dörr med armbågen och hasade sig/klättrade ut genom fönstret istället och upp på taket på bilen

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

han drog ju ner honom med batongen. då var ju uppdraget klart. tror inte det gör nån skillnad förutom att han slösar kulor.

Skrivet av Lan:

Korrekt, jag gjorde en takedown med F tangenten. Det är en icke-dödlig attack, det fungerar det också.

Okej tack för info, skall lämna ämnet då det är OT och mod kanske blir sur

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag har vart med om ett flertal folk som inte hittar mig på 1vs1 hacking på PS4 dock när jag är över 90% och de inte hittar mig har ett flertal folk dratt ur sin nätverkskabel vilket är väldigt osportsligt

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.