Permalänk

Wordpress standardgalleri buggar

På sidan länkad nedan har jag använt mig av wordpress inbyggda galleri. Av okänd anledning så visas inte alla bilderna ute på sidan utan bara 3 visas. Någon som stött på det här problemet förut?

På vissa sidor funkar det som de ska och på andra blir det så att bara ett fåtal visas.

http://bastuprodukter.com/produkter/bastutunna/modeller/bastu...

Permalänk
Medlem

På vilka sidor uppstår felen?
Har skummat igenom dina sidor, men hittar inget ställe med det felet du beskriver.

Är inte så insatt i wordpress galleri (har precis börjat studera wordpress, ~2 veckor), men det kan möjligen vara en miss i någon template, t.ex single.php, page.php osv. Specifikt, är det galleriet länkat i en artikel som felar? Eller är det på en sida?

Syns alla bilder som dom ska i backend vid publicering?

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk

På sidan: http://bastuprodukter.com/produkter/bastutunna/modeller/bastu... visas inte alla. Som du ser på Screenshotsen så visas alla i backend vid publicering.

Temat har jag gjort säjlv utifrån en mall så kan så klart klantat till något. Men vad skulle det isf kunna vara och vart ska jag undersöka? Vissa sidor funkar galleriet som sagt som det ska på och alla använder samma sidmall och layout.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=*ThE_cRoW*=-:

På sidan: http://bastuprodukter.com/produkter/bastutunna/modeller/bastu... visas inte alla. Som du ser på Screenshotsen så visas alla i backend vid publicering.

Temat har jag gjort säjlv utifrån en mall så kan så klart klantat till något. Men vad skulle det isf kunna vara och vart ska jag undersöka? Vissa sidor funkar galleriet som sagt som det ska på och alla använder samma sidmall och layout.

Enligt källkoden finns det bara tre bilder i inlägget - om du kollar källkoden i redigeraren du har på admin sidan finns det fler bilder där då?
Du väljer "Text"-fliken istället för "Visual"-fliken som du ser i det övre högra hörnet i redigeraren.

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk

Yes det gör det.

Vilket då härleder oss att tänka att det är något i själva temat och hur layouten hanterar galleriet. Vad ska jag leta efter och hur kan jag testa mig fram här?

Permalänk

Någon som har en gissning vart jag ska börja testa? Asså känns ju inte som att temat egentligen påverkar, måste ju vara i själva wordpress-systemet det händer eftersom den tolkar shortkoden galet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=*ThE_cRoW*=-:

Någon som har en gissning vart jag ska börja testa? Asså känns ju inte som att temat egentligen påverkar, måste ju vara i själva wordpress-systemet det händer eftersom den tolkar shortkoden galet?

Testa lägga in standardmallen för den sidan (ej editerad) för att se om det är mallen som bråkar.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem

Är ingen mästare på WP.

Om det är shortcoden [gallery] du använder dig av, så finns den under (v3.9.1) /wp-includes/media.php - gallery_shortcode.

Utan att veta hur temat ser ut (functions etc.) så skulle jag.
- Kontrollera om posts_per_page sätts till 3 (functions?)
- Editera så att [gallery] skriver ut count på $_attachments och skriver ut alla $atts.

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk

Detta har inte varit prio 1 men tack för era svar Florrpan och Madsoul!

Florrpan: Då jag testar standardmallen så verkar galleriet funka som det ska på alla sidor. Så då är et mitt tema som fuckar upp.

Madsoul: Galleriet funkar som det ska på vissa sidor. Testat att klippa all kod (sidinnehållet i text) från en sida där det inte funkar till en där det funkar och då fortsätter det funka. Till synes utan något samband... :/ På vissa sidor visar galleriet endast 1, 2, 3 eller 4 bilder så det är aldrig statiskt 3. Men den sida som det är fel på visar alltid samma antal, varierar inte.

Detta verkar vara en lucka i mitt WP kunnande men $_attachments. Var menar du att jag ska skriva ut den? Och var i temat kan jag ha ställt till det så att detta händer? Aldrig vart med om förut...