Permalänk
Medlem

kanske en dum fråga men.
Hur ändrar man en *.png fil som är 24bits till 32bits

Visa signatur

"Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor; snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag"
Citat: Nalle Puh

Permalänk
Medlem

photoshop eller dylikt

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

uj uj uj, photoshop é dyrt de..
kanske nån som vet nåt annat program man kan konvertera med.

Visa signatur

"Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor; snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag"
Citat: Nalle Puh

Permalänk
Medlem

paint shop pro, finns som trail version

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

har testat med Paintshop pro, fanns inget val att konvertera högre än 24bits..

Visa signatur

"Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor; snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag"
Citat: Nalle Puh

Permalänk
Medlem

Hmm... hehe skicka bilden till mej då

annars finns det inte typ massa bild program som kan göra det?

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Iom att de extra 8 bitarna från 24- till 32-bitars färg är transparens, så måste du liksom ha ett transparent område nånstans på bilden för att PSP ska spara det som en 32-bitars PNG.
Fixa det så funkar PSP (och säkert The GIMP med) perfekt för att spara bilder.

Visa signatur

Je suis Napoleon!
Heh-heh-heh. No, seriously, I'm not.

Permalänk
Medlem

Zooma med + och - skulle vara bra med eller liksom, det tycker jag iaf sedan att när man skapar en ruta så att den kommer där dom andra är och inte längst bort till vänster när man är i höger typ... lite jobbigt ibland

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Hur gör man så att en ruta kommer under en annan? måste man skapa dom före då eller kan man välja att ligga överst eller nått?

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

någonväg, så här ser min ut just nu, lite synd att man inte kan ha normala borders bara, dom blir liksom 2x px i stället för 1 px när jag gör dom själv

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Hur gör man så att en ruta kommer under en annan? måste man skapa dom före då eller kan man välja att ligga överst eller nått?

Där är pilar uppe i kanten som du flyttar upp och ner i lagren med.

Visa signatur

3 Mos 11:10
Men allt i hav och floder som inte har fenor och fjäll — vare sig smådjur eller andra vattendjur — det skall gälla som något avskyvärt för er.

Permalänk
Medlem

Mohaha

nu är jag nöjd på ett tag!

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk

En analog klocka med "analog"-meter.

Visa signatur

/Micke_
Jag startade min datorkarriär på en ABC80

Permalänk
Avstängd

jag får en massa skumma decimailer på senaste versionen... e det ett känt fel? hur rättar man till det?
EDIT
hmm okej det var nog mitt eget fel.. glömt att spara efter jag ändrade konverteringen...
EDIT
eller rättare sagt.. nån bugg gör att var gång man ska spara så måste man ställa om alla omvandlingar från byte till kilobyte....

fruktasvärt retligt

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Medlem

Arbetar just nu på den här

Det jag just nu saknar främst i config-editorn är:
1. Att kunna ändra om ett objekt ska ligga över eller under ett annat
2. Att kunna gruppera objekt så att dom går att flytta tillsammans
3. Att kunna zooma in och ut i arbetsytan
Edit: Så skönt att zoom finns! Vet inte hur jag lyckats missa det

Permalänk
Hedersmedlem

J*vligt snygg!
Edit: Eh.. Zoom finns ju.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eolair
Arbetar just nu på den här
http://www.cs.umu.se/~ens99pbt/ss2.jpg

Det jag just nu saknar främst i config-editorn är:
1. Att kunna ändra om ett objekt ska ligga över eller under ett annat
2. Att kunna gruppera objekt så att dom går att flytta tillsammans
3. Att kunna zooma in och ut i arbetsytan

jepp jag saknade också de funktionerna redan efter tion minuter så jag undrar var4för de inte finns med... zooma hittade jag dock

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sim

Lite svårt att förklara..

Låt säga att du till exempel råkar skriva fel i Grid-Snap rutan. Du råkar skriva 10a. På lost focus så ändrar den det till 0 eftersom det inte är ett acceptabelt nummer.

Hade vi gjort så att inputrutorna kollade hela tiden för varje knapptryckning skulle texten försvinna och det skulle stå 0 i det ögonblicket man råkade trycka bokstaven 'a'. Tycker det verkar lite jobbigt. Som det är nu om man råkar skriva fel kan man ändra värdet ända tills dess att man förlorar fokus på inputrutan.

mm men om man skriver i en ruta utan att fixa bort fokus o sparar filen så sparas det inte.. DET borde ni fixa...

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Medlem

Någon annan kanske redan har skrivit detta, skriver ändå..
"Convert to: y To: x" grejen i bla. tot.up, tot.down etc, verkar inte sparas, utan återställs varje gång man öppnar configfilen

Permalänk
Hedersmedlem

Runken: Har jag ju redan sagt.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Jag har inte hunnit testa programmet så mycket.. bara testa lite smått..
Vissa har föreslagit att man borde kunna gruppera objekt osv, och det tycker jag är en utomordentligt bra idé.
En annan sak som jag tycker skulle vart bra, är om man skulle kunna markera flera objekt samtidig (ctrl + klick) ifall man vill flytta och ha sig

Visa signatur

"Jag kommer aldrig att glömma det här... öh, vänta lite..." - NalleN

Permalänk
Medlem

Det där med markera många sammtidigt kunde vara bra med, eller då grupperingen, eller båda måste vi ha! ganska jobbigt nu när man har gjort mycket som man skall flytta...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk

Märker att en hel del frågar saker som finns...
Varför utforskar ni inte verktygen och knapparna och låter frågor som är relevanta komma istället?

Visa signatur

Mina Comps. 1:P4 3,6 1gb ram 660gb hd ati x850xt 256mb audigy2 zs. 2:Amd 3000+ 1gb ram 560 gb hd ati 9700 pro 128mb

Permalänk

Saknar följande funktioner (samt några som är nämnda ovan):
Border på "Rektanglarna"
En Total UP/Down mätare som inte återställs vid reboot
En ruta så att man kan ställa in X-pos, Y-pos, Width och Height manuellt.

Edit: Det skulle vara väldigt bra om man kunde ha olika updateringstider på olika mätare. Sen borde man kunna välja 1000ms som uppdateringsfrekvens. Varför är 1200 standard?

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Mohaha

nu är jag nöjd på ett tag!

http://www.home.no/hipshot/ss2.jpg

Du.. Den var brutalt snygg!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eolair
Arbetar just nu på den här
http://www.cs.umu.se/~ens99pbt/ss2.jpg

1. Att kunna ändra om ett objekt ska ligga över eller under ett annat

Oxå en grymt snygg config!

Du kan ju ändra om den ska ligga över eller under andra objekt. Dock måste grafikobjekten alltid lika under mätare, men man kan ändra z-position, grafikobjekt emellan eller mätare emellan.

(De fyra knapparna överst i toobaren i config programmet)

Edit: Jag har visserligen fått lite buggrapporter på att dom inte fungerar 100% som dom ska, men funktionen finns där iaf

Permalänk
Hedersmedlem

Som dr slizer säger så skulle det vara enormt bra med olia uppdateringsfrekvenser på olika mätare. Jag tänker främst på klockor osv som "hoppar" 2 sekunder ibland när det är 1200 som lägsta uppdatering. Det ser inte så supersnyggt ut.

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Denniz PoP
Som dr slizer säger så skulle det vara enormt bra med olia uppdateringsfrekvenser på olika mätare. Jag tänker främst på klockor osv som "hoppar" 2 sekunder ibland när det är 1200 som lägsta uppdatering. Det ser inte så supersnyggt ut.

Man kan ju ändra det värdet i .ini-filen, fast egentligen får man inte det.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sim

Man kan ju ändra det värdet i .ini-filen, fast egentligen får man inte det.

Okey, iom att man inte får så gör jag det inte

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sim

Oxå en grymt snygg config!D

Du kan ju ändra om den ska ligga över eller under andra objekt. Dock måste grafikobjekten alltid lika under mätare, men man kan ändra z-position, grafikobjekt emellan eller mätare emellan.

(De fyra knapparna överst i toobaren i config programmet)

Edit: Jag har visserligen fått lite buggrapporter på att dom inte fungerar 100% som dom ska, men funktionen finns där iaf

Tur att 'help menyn' fungerar
Skämt å sido, det var en lättnad att få reda på att funktionen finns för att ändra z-position på objekt. Men finns det någon anledning till att man inte kan lägga mätare under grafikobjekt? Fick en ide om att göra en rund lampa som blinkar. Det skulle enkelt gå om jag kunde placera ett grafikobjekt med ett genomskinligt hål ovanför en progressbarmätare

Jobbar vidare med min nya SS config och nu börjar jag verkligen känna avsaknaden av att kunna flytta hela grupperingar av objekt samtidigt. Memory och Storage som jag lagt dit sist har hamnat längst under och det blir tyvärr ett ganska digert arbete flytta dem.