Tips på vad jag ska köpa för att uppnå bra prestanda SLI/CF?

Permalänk

Tips på vad jag ska köpa för att uppnå bra prestanda SLI/CF?

Hejsan!

Jag undrar vad jag kan köpa för att uppnå mycket bra prestanda för så liten peng som möjligt, ungefär 1500kr per kort för SLI/CF-konfiguration?

Glömde tillägga att jag ska köpa korten begagnade och inte helt nya från butik

Tack!

Permalänk
Skrivet av Abraham90:

Hejsan!

Jag undrar vad jag kan köpa för att uppnå mycket bra prestanda för så liten peng som möjligt, ungefär 1500kr per kort för SLI/CF-konfiguration?

Glömde tillägga att jag ska köpa korten begagnade och inte helt nya från butik

Tack!

köp ett kort för 3000kr så brukar det bli bättre.
sen är det bra att veta vad du har i datorn nätagg, processor, chassi, osv

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

Hej,

Tack för ditt svar jonatan80.

Jag får väl kika vidare på vad som fungerar bra om jag ska köpa ett singelkort. Är ett 290x något bra? Jämfört med 780GTX.

Håller på att bygga min dator just nu och ska fundera ut vilka delar jag ska köpa till. Tänker köpa ett moderkort (vet fortfarande inte vilket) samt den nya Devil's Canyon processorn 4790K. Läste en artikel på Sweclockers om ett nätaggregat i toppklass, nämligen EVGA SuperNOVA G2 750W.

Sen har jag ett fractal chassi (som jag har glömt namnet på) men den har massvis med fläktar installerade för ett bra luftflöde.

Permalänk
Skrivet av Abraham90:

Hej,

Tack för ditt svar jonatan80.

Jag får väl kika vidare på vad som fungerar bra om jag ska köpa ett singelkort. Är ett 290x något bra? Jämfört med 780GTX.

Håller på att bygga min dator just nu och ska fundera ut vilka delar jag ska köpa till. Tänker köpa ett moderkort (vet fortfarande inte vilket) samt den nya Devil's Canyon processorn 4790K. Läste en artikel på Sweclockers om ett nätaggregat i toppklass, nämligen EVGA SuperNOVA G2 750W.

Sen har jag ett fractal chassi (som jag har glömt namnet på) men den har massvis med fläktar installerade för ett bra luftflöde.

satsar du så mycket pengar så förstår ja inte varför du ville ha två grafikkort i Sli/CF ?
290X vs 780GTX fast det är en gammal tråd http://www.sweclockers.com/forum/126-radeon/1248253-gtx-780-v...

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644