Och ännu mer speldatorer (ca 17ksek) - tacksam för kommentarer

Permalänk

Och ännu mer speldatorer (ca 17ksek) - tacksam för kommentarer

Hej, jag har läst på i diskussionerna nedan och tror jag fått en hyfsad bild.

Datorn kommer användas till hemmadator, så spel + en del utveckling.

Har jag gjort bort mig, eller något som borde förbättras?

Tack för all hjälp, frågor, kommentarer och tillrop

//cliff

Visa signatur

----------------------
Just ur avarege ninja

Permalänk
Medlem

jättefint paket. montering kan du inte få då kylaren är alldeles för tung men om du kan montera den själv löser inet nog det. annars kan du lägga på pengar och köpa corsair h100i med två st noctua nf-f12 pwm, corsair sp120 quiet ed pwm eller andra. ett annat alternativ är att spara pengar och köpa en cooler master hyper 212 evo istället. lite skeptisk till skärmen men det är en smaksak. personligen skulle jag hellre ha en ips på 60hz.

Permalänk

Aah, ok tänkte att jag skulle slippa montera den här gången.. Ok tack för feedback, kikar vidare. Håller med om skärmen, spec såg bra ut, men tänkte gå förbi Hötorget och se om man kan klämma på den först., uppdaterad lista kommer strax

Visa signatur

----------------------
Just ur avarege ninja

Permalänk

Uppdaterad lista

Nu börjar det närma sig beställ, tänkte höra med inet om dom kan montera så långt som möjligt med kylarn.

Vad säger ni om minnena? (japp behöver minst 16)

Andra kommentarer, tankar eller påhopp?

Hur hittar man gratisfrakt produkten nu igen?

//Cliff

Visa signatur

----------------------
Just ur avarege ninja

Permalänk
Hjälpsam

Gratis frakt funkar inte med färdigbyggda tyvärr så i realiteten kostar det 998:- att få den byggd

Annars inte mycket att säga. . jag själv hade tagit svarta minnen o den något billigare MSI gaming GTX780

Permalänk

Ok, jag tror att jag kommer plocka upp i butik istället ändå. Varför svarta?

Visa signatur

----------------------
Just ur avarege ninja

Permalänk
Hjälpsam

Moderkortet har svarta minnes slots så rent estetiskt snyggare....ingen annan orsak

Permalänk

Blev lite mer minne när jag ändå håller på, jag vill kunna sätta upp lite virtuella miljöer och är lite less på att alltid ha förliste minne. Nu så, det närmar sig. //cliff

Visa signatur

----------------------
Just ur avarege ninja

Permalänk

Det som beställdes blev nedan, efter lite konsultation av Inet Hötorget. Kylarn kommer sitta på då jag hämtar i butik.

Hoppas på leverans innan Midsommar, slänger upp lite bilder senare

Visa signatur

----------------------
Just ur avarege ninja

Permalänk
Medlem

Snyggt, lycka till!