Hur kör man deathmatch med andra online?

Permalänk
Medlem

Hur kör man deathmatch med andra online?

Har försökt komma igång med CS:GO nu och vill gärna köra deathmatch online. Jag har blivit instruerad av vänner och bekanta att trycka på "Play", sedan "Find game" och sen välja "Deathmatch" och köra.

Grejen är att varje gång jag gör det så startar en match med 100 % bots, och jag då, förstås. Testade att göra exakt samma sak på en polares dator och då startar en helt vanlig match med andra online...

...Så, hur gör man för att spela med andra online utan att behöva gå in och leta någon server à la 1.6?

Edit. Testade köra lite mer och efter ett tag kom det plötsligt in en annan spelare i spelet och ersatte en bot, så det verkar inte vara något problem att spela med andra spelare, men jag skulle ju helst vilja att alla i båda lagen var riktiga spelare och inte botar..

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Medlem

Om det bara är inne bottar på server byt server, eller söker du på en dm server i "browse".

Visa signatur

Intel i5 3570K @3.4GHz - ASUS P8Z77-V - Corsair Vengeance 16GB - GTX 670 2GB- TX750W - CM Storm Scout II Gaming

Permalänk
Medlem

Jag brukar gå till browse och sedan i fältet för tags lägga till deathmatch så brukar en del servrar dyka upp.