"Bygg ditt eget skåp" Dreamweaver

Permalänk

"Bygg ditt eget skåp" Dreamweaver

Hej!

På mitt företag håller vi på med ett projekt som vi ska kalla "Bygg ditt eget skåp". Vi är inom vapen- & säkerhetsbranschen och vi har under åren levererat mer än 250.000 skåp. Nu tänkte vi dock modernisera oss ytterligare och därför vill vi lansera en funktion som heter just "Bygg ditt eget skåp". Problemet är bara att vi inte är riktigt kunniga nog för att kunna koda en sån här sak, därför vänder jag mig till er. Finns det kanske redan en existerande tjänst man kan köpa?

Vad vi vill göra: Du ska kunna välja ett skåp baserat på hur många vapen du vill kunna rymma i. Alternativt välja efter vikt/mått. När du sedan har skåpet på en bild framför dig ska du få alternativ som att: välja färg på skåpet, välja inredning och tillbehör och då hela tiden få se hur slutprodukten kommer att bli med de val du gjort.

Gjorde en supersnabb paintversion på vad jag tänkte mig;

http://i.imgur.com/zI4Fgcp.jpg

Kanske är det dock lättare med en drop-down lista istället? Kom gärna med förslag vad ni skulle känna er bekvämast med och hur vi ska kunna lösa detta projekt!

Mvh,

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | XFX SPEEDSTER SWFT RX 6800 | MSI B650 Gaming Plus WIFI | G. SKILL Flare x5 6000mhz 32GB (CL30) | Phanteks Glacier One 240 | Seasonic Focus GX750 | Crucial P3 Plus 1 TB

Play hard, go pro

Permalänk
Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | XFX SPEEDSTER SWFT RX 6800 | MSI B650 Gaming Plus WIFI | G. SKILL Flare x5 6000mhz 32GB (CL30) | Phanteks Glacier One 240 | Seasonic Focus GX750 | Crucial P3 Plus 1 TB

Play hard, go pro

Permalänk
Medlem

Kolla med någon proffesionel byrå vad det kostar, exempelvis http://flatmate.se

Visa signatur

Cisco - Linux - VMWare
-- Citera mig om ni vill få återkoppling --

Permalänk

Det beror lite grann på hur avancerad produktmodell (vilka grejor kan kombineras?) och prissättning (kostar en hylla lika mycket i ett smalt skåp som i ett brett?) ni hade tänkt er.

Jag hade nog valt att basera lösningen på en befintlig webshoplösning som osCommerce eller Magento. Till osCommerce finns en bunt gratistillägg som gör "product configuration" ungefär som jag antar att du vill ha det.

Permalänk
Skrivet av Hieronymus Bosch:

Det beror lite grann på hur avancerad produktmodell (vilka grejor kan kombineras?) och prissättning (kostar en hylla lika mycket i ett smalt skåp som i ett brett?) ni hade tänkt er.

Jag hade nog valt att basera lösningen på en befintlig webshoplösning som osCommerce eller Magento. Till osCommerce finns en bunt gratistillägg som gör "product configuration" ungefär som jag antar att du vill ha det.

Av t.ex. hyllorna finns endast en hylla som passar i samtliga skåp. Sen finns det lite tillbehör som endast går in i de större osv. Finns även det minsta som inte är anpassbart mer än färgen på utsidan.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | XFX SPEEDSTER SWFT RX 6800 | MSI B650 Gaming Plus WIFI | G. SKILL Flare x5 6000mhz 32GB (CL30) | Phanteks Glacier One 240 | Seasonic Focus GX750 | Crucial P3 Plus 1 TB

Play hard, go pro

Permalänk
Skrivet av mirrenator:

Av t.ex. hyllorna finns endast en hylla som passar i samtliga skåp. Sen finns det lite tillbehör som endast går in i de större osv. Finns även det minsta som inte är anpassbart mer än färgen på utsidan.

OK. Det går att fixa med tillägget jag länkade till, men en tjusig bild av vald konfiguration vet jag inte hur man får till. Det mest förvaltningsbara alternativet blir nog att modifiera kundvagns-vyn så att den innehåller en bild vars URL innehåller alla parametrar som behövs för att rita skåpet (http://oerhörtskräddarsyddavapenskåp.se/images/rita_vapenskåp...) till något skript som bygger ihop och skickar en lämplig bild.
Upplägget blir en produkttyp per skåpstorlek, där varje skåpstorlek har ett antal attribut beroende på vilka tillägg till produkten som köparen kan göra. Det minsta skåpet har bara färg som valbart alternativ, medan det största skåpet kan ha flera, t ex 0 till 3 hyllplan, 0 till 2 låsbara innerskåp etc.

Permalänk
Medlem