Polishund används för att hitta gömda datorminnen

Permalänk

Ok vad är det för skillnad på en labrador och en golden retriever?? Kan det helt enkelt vara användingsområdet på själva hunden?? Golden retrievers hittar guld och labradorer hittar minnen?? Då kanske den borde heta storage device retriever istället?

Visa signatur

ett gäng p4:or, nån gammal amd duo, c2duo, core2, gammelquad, i5 bärbar, 4770k, 4820k, rog, tuf, massa fläktlösa gpuer, ett gäng seasonic fläktlösa platinum/gold, ram i alla varianter och storlekar, noctuor som kylare, uteslutande nexusfläktar, ett gäng crapskärmar jag fått gratis, esi julia pci/pci-e, ni ak1, wd black så långt det går. jettegrym steerio med jettemycket bas och jettegrymma hörlurar. har även en eizo crt från framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

När jag först såg bilden, tänkte jag...
"Fan, något tekniskt som ska ersätta våra hundar.."
För den hunden såg fan inte ut som en jakthund, såg ju fan ledsen ut

De är ingen jakthund heller

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

Slöseri med skattepengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Är ju dock mest troligt inte hunden på bilden artikeln handlar om.

När jag först såg bilden, tänkte jag...
"Fan, något tekniskt som ska ersätta våra hundar.."

Läs igen...
När jag först Såg bilden i sweclockers... utan att ens trycka på artikeln.

Skrivet av Chibariku:

Är ju dock mest troligt inte hunden på bilden artikeln handlar om.

Skrivet av eparaggare:

De är ingen jakthund heller

Jakthund, polishund, du förstår vad jag menar..

Permalänk
Medlem

"Ett minneskort i storlek med en tumnagel kan lagra hundratals gigabyte data."

Låter ju bra, men var kan jag köpa ett sånt?

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av orginallinus:

"Ett minneskort i storlek med en tumnagel kan lagra hundratals gigabyte data."

Låter ju bra, men var kan jag köpa ett sånt?

Det finns väl usb flashminnen i 128 GB, men om de ryms på en tumnagel vet jag inte ...

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Avstängd

Undra hur det går om man gömmer minnet i en dammsugare?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Please. Ge honom ett Titan eller nåt, snåljåpar.

Också hört att motsvarande belopp i dogecoin accepteras

Permalänk
Skrivet av Luminous:

Det finns väl usb flashminnen i 128 GB, men om de ryms på en tumnagel vet jag inte ...

Jo det finns, "tumnagelsminnen" använder ett micro SD kort för att bli så små. "Vanliga" usb minnen finns upp till 1TB

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av orginallinus:

"Ett minneskort i storlek med en tumnagel kan lagra hundratals gigabyte data."

Låter ju bra, men var kan jag köpa ett sånt?

"Tumnagelsstort"

- 128GB
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/196707-s...

- 256GB
http://www.alibaba.com/showroom/256gb-sd-micro-memory-cards.h...

Inte "tumnagel" men små ändå. Två usb varianter på 512GB, den varianten finns även i 1TB.

http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=9SIA1K60T3582...

http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=9SIA1K60T3573...

Permalänk
Hedersmedlem

Coolt! Hundar är fascinerande, vem kunde ana att de kunde lukta sig till minnen haha.

Snart kommer väl allas vår vän Radiotjänst och meddelar att de minsann tränat hundar till att lukta sig till olicensierade TV-apparater!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Fascinerande hur stor skillnad det är med förstånd och kunskap mellan olika inlägg/debattörer.

Visa signatur

Thomas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anon@tor:

Slöseri med skattepengarna.

På vilket sätt är detta slöseri med skattepengar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4everapple1:

Jo det finns, "tumnagelsminnen" använder ett micro SD kort för att bli så små. "Vanliga" usb minnen finns upp till 1TB

1TB

#framtiden

Visa signatur

No man is free who is not master of himself