Permalänk

Bra Mikrofon, Hjälp

Hej, jag har ett par Turtle Beach Z11 och dom fungerar helt ok förutom att min mic suger, Mina kompisar säger att den brusar hur mycket som helst på skype. Hörlurarna fungerar perfekt men det är en ny mic jag behöver, så jag undrar om det finns någon bra mic under 1500 kr och jag ska använda den till Tex skype, Jag behöver en mik som blockerar bakgrunds ljud för jag har ett Razer blackwidow som haar blå brytare som låter hyfsat mycket. Tack för hjälpen!

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av DennisMine:

Hej, jag har ett par Turtle Beach Z11 och dom fungerar helt ok förutom att min mic suger, Mina kompisar säger att den brusar hur mycket som helst på skype. Hörlurarna fungerar perfekt men det är en ny mic jag behöver, så jag undrar om det finns någon bra mic under 1500 kr och jag ska använda den till Tex skype, Jag behöver en mik som blockerar bakgrunds ljud för jag har ett Razer blackwidow som haar blå brytare som låter hyfsat mycket. Tack för hjälpen!

Vet inte så mycket om mikrofoner, men jag har hört gott om Blue Microphones Yeti, kan användas för podcasting om man så vill det, eller om man är musiker (eller bara helt vanligt Skype-användande). Den har lite olika lägen som man kan använda, beroende på olika situationer. Men det är en bordsmikrofon, så jag kan tänka mig att den inte är optimal om tangentbordet låter så mycket, och skapar vibrationer i skrivbordet som sen snappas upp av mikrofonen. Köpte nyligen ett ljudinterface själv för att kunna välja mikrofon som jag vill i framtiden, men tog en Shure SM58, funkar tilll Skype, men vill man ha perfekt ljud där kanske det inte är en optimal kombo heller, och även dyrare än Blue Yeti-alternativet.

Någon annan kanske får uttala sig.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4