Battlefield 4 Patcher: Uppdaterat - 2014-08-22

Permalänk
Medlem

Mitt BF4 har börjat krascha. >.<

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Imaculent:

Mitt BF4 har börjat krascha. >.<

Du har tur du... mitt startar inte ens

https://www.youtube.com/watch?v=rOuO_2NygH4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Du har tur du... mitt startar inte ens
https://www.youtube.com/watch?v=rOuO_2NygH4

Tack nu känns det bättre.
Vilken katastrof det här spelet är. Undrar om det kommer vara okej på årsdagen...

Permalänk
Entusiast

Faktiskt har det vart väldigt problemfritt för mig sen dag 1. Nån enstaka krasch där i början... sen fick jag problem med portarna, nåt jag dock löste direkt via programmet "Smart Port Forwarding". Men nu har det dock vart måttligt spännande...

Verkar som att den senaste updaten vållat en ofantlig mängd problem för väldigt många.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Du har tur du... mitt startar inte ens

https://www.youtube.com/watch?v=rOuO_2NygH4

Du har inaktiverat origin i spelet va?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av kevve1:

Du har inaktiverat origin i spelet va?

Please enlighten me... vad ska jag testa?

EDIT: Hittade vad jag skulle ändra... ladda test range gick fort och smärtfritt som det var förr. Men exakt vad innebär detta för onlinespel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Please enlighten me... vad ska jag testa?

EDIT: Hittade vad jag skulle ändra... ladda test range gick fort och smärtfritt som det var förr. Men exakt vad innebär detta för onlinespel?

Det unnebär att du inte kan få upp origin genom snabbknapparna i spelet, tror det är Alt+F1 som standard. Inget att bry sig om egentligen.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av kevve1:

Det unnebär att du inte kan få upp origin genom snabbknapparna i spelet, tror det är Alt+F1 som standard. Inget att bry sig om egentligen.

Tror inte jag nyttjat det en endaste gång... kom in online kanonsnabbt utan minsta lilla bekymmer. Tack så hemskt mycket för hjälpen

Permalänk

Jag har fått rentav hemsk prestandaförlust sen senaste patchen. Förr kunde jag ligga snäppet under 60 fps stabilt på ultra och nu när jag drar ned riktigt lågt med inställningar så är fpsen omkring 40 och går mer och mer nedåt ju längre jag spelar mot 30 innan jag ger upp, osäker på om det enbart är fpsen men det känns riktigt segt att spela som om det är något slags input-lag. Läst om många på battlelogs forum som har samma problem efter patchen. Ingen som har någon lösning på det, eller är det bara att vänta på att det fixas i någon framtida uppdatering? >.<
Origin in-game är avaktiverat, gpuns aktivitet går för fullt med full klock, cpuns aktivitet ser normal ut, temperaturerna ser bra ut på samtliga ställen.

Visa signatur

Define mini c window | Ryzen 3900X & noctua nh-u12a | Sapphire vega 56 nitro+ | 2x16gb 3200Mhz cl16 Hyperx predator rgb | Samsung 970 evo plus 500gb | Corsair AX 760 | Asrock X570M pro4

Permalänk
Medlem
Skrivet av archnisse:

Jag har fått rentav hemsk prestandaförlust sen senaste patchen. Förr kunde jag ligga snäppet under 60 fps stabilt på ultra och nu när jag drar ned riktigt lågt med inställningar så är fpsen omkring 40 och går mer och mer nedåt ju längre jag spelar mot 30 innan jag ger upp, osäker på om det enbart är fpsen men det känns riktigt segt att spela som om det är något slags input-lag. Läst om många på battlelogs forum som har samma problem efter patchen. Ingen som har någon lösning på det, eller är det bara att vänta på att det fixas i någon framtida uppdatering? >.<
Origin in-game är avaktiverat, gpuns aktivitet går för fullt med full klock, cpuns aktivitet ser normal ut, temperaturerna ser bra ut på samtliga ställen.

Testat med både directx och mantle?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Testat med både directx och mantle?

Det har jag faktiskt inte! Kört på med directx. Läste att flera hade samma problem trots mantle så jag bara struntade i det av någon anledning...

Jag gav mig in i spelet nu för att testa att byta till mantle, och då har jag helt normala fps när jag går in (med Direct X 11 igång som vanligt).. Skumt. Fungerat uselt konstant i två dagar och nu detta. Får se hur det håller sig under natten ^^ Annars ska jag ge mig på att testa mantle. Tack för tipset!

Visa signatur

Define mini c window | Ryzen 3900X & noctua nh-u12a | Sapphire vega 56 nitro+ | 2x16gb 3200Mhz cl16 Hyperx predator rgb | Samsung 970 evo plus 500gb | Corsair AX 760 | Asrock X570M pro4

Permalänk
Medlem

Är det någon mer som får gold battlepacks lite random sedan senaste patchen? Första dagen fick jag 8 stycken tror jag, först 6 och sen 2 till senare på kvällen. Idag när jag kollade hade jag fått ännu ett. Vet att dom pratade på att man skulle få battlepacks för service stars men det har jag inte fått någon.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Är det någon mer som får gold battlepacks lite random sedan senaste patchen? Första dagen fick jag 8 stycken tror jag, först 6 och sen 2 till senare på kvällen. Idag när jag kollade hade jag fått ännu ett. Vet att dom pratade på att man skulle få battlepacks för service stars men det har jag inte fått någon.

Det är en bugg som vissa har råkat ut för. Någon fick så många som 816 stycken...

Edit: Tydligen kan man framkalla buggen också.

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Är det någon mer som får gold battlepacks lite random sedan senaste patchen? Första dagen fick jag 8 stycken tror jag, först 6 och sen 2 till senare på kvällen. Idag när jag kollade hade jag fått ännu ett. Vet att dom pratade på att man skulle få battlepacks för service stars men det har jag inte fått någon.

Tydligen en bugg som gör att vissa servrar (hyrda rankade) ger x-antal Gold Battlepacks så fort man bara joinar servern. Hörde om en spelare som råkat ut för detta och när jag kikade på hans sida så hade han fått över 50 guldpacks och har på så sätt låst upp alla dogtags, alla unlocks till alla vapen, har över 50 100% bonus, 360 (!) 25%, 50 200% och liknande...

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING | CPU: Intel Core i9-9900K | COOLING : Corsair Hydro H115i PRO | RAM: HyperX Fury Black 64GB@3200MHz | PSU: Corsair RM850x V2 | GFX: ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG Strix OC | STORAGE: 2 x Seagate FireCuda 510 SSD 1TB M.2 NVMe + 2 x Samsung 840 500GB SSD | MONITOR: Acer XB271HU + BenQ SW271 | CHASSI: F.D. Define C | OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fototoken:

Tydligen en bugg som gör att vissa servrar (hyrda rankade) ger x-antal Gold Battlepacks så fort man bara joinar servern. Hörde om en spelare som råkat ut för detta och när jag kikade på hans sida så hade han fått över 50 guldpacks och har på så sätt låst upp alla dogtags, alla unlocks till alla vapen, har över 50 100% bonus, 360 (!) 25%, 50 200% och liknande...

Den du.

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Det är en bugg som vissa har råkat ut för. Någon fick så många som 816 stycken...

Edit: Tydligen kan man framkalla buggen också.

Skrivet av Fototoken:

Tydligen en bugg som gör att vissa servrar (hyrda rankade) ger x-antal Gold Battlepacks så fort man bara joinar servern. Hörde om en spelare som råkat ut för detta och när jag kikade på hans sida så hade han fått över 50 guldpacks och har på så sätt låst upp alla dogtags, alla unlocks till alla vapen, har över 50 100% bonus, 360 (!) 25%, 50 200% och liknande...

Haha. Det är skönt att råka ut för en bugg man inte kan klaga på, för en gångs skull

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Kan för övrigt nämna att det tråkigt nog inte väntar någon patch ihop med DT. Istället får vi dem enskilt vid senare tillfällen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Kan för övrigt nämna att det tråkigt nog inte väntar någon patch ihop med DT. Istället får vi dem enskilt vid senare tillfällen.

Gjorde en snabbkoll på CTE forumet men kunde inte hitta något om detta. Kan du ge länk? Är ju nästan så man vill vänta med att spela DT tills en ny patch kommer. Det verkar som många fått sämre prestanda sedan senaste patchen, så vore korkat om dom inte släpper någon liten patch som fixar det åtminstone.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Gjorde en snabbkoll på CTE forumet men kunde inte hitta något om detta. Kan du ge länk? Är ju nästan så man vill vänta med att spela DT tills en ny patch kommer. Det verkar som många fått sämre prestanda sedan senaste patchen, så vore korkat om dom inte släpper någon liten patch som fixar det åtminstone.

Visst, här är citatet från en DICE-anställd: http://www.reddit.com/r/battlefield_4/comments/2ae0uv/will_th...

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

helt otroligt att man ska behöva följa vanliga battlelog, CTE, twitter-konton och reddit för att inte missa någon information. Åt helvete rent ut sagt. Tack för länken!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

helt otroligt att man ska behöva följa vanliga battlelog, CTE, twitter-konton och reddit för att inte missa någon information. Åt helvete rent ut sagt. Tack för länken!

Orsaken är väl att DICE väldigt sällan själva går ut med information, ständigt ska det behövas frågor i diverse forum för att vi ska få svar på enkla frågor, då blir det lätt så här. Jag följer bara på Reddit och har aldrig känt mig oinformerad eftersom att folk ständigt lägger upp saker, oavsett källan till informationen. Å andra sidan har jag inte tillgång till CTE så det underlättar antalet sidor jag behöver följa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Orsaken är väl att DICE väldigt sällan själva går ut med information, ständigt ska det behövas frågor i diverse forum för att vi ska få svar på enkla frågor, då blir det lätt så här. Jag följer bara på Reddit och har aldrig känt mig oinformerad eftersom att folk ständigt lägger upp saker, oavsett källan till informationen. Å andra sidan har jag inte tillgång till CTE så det underlättar antalet sidor jag behöver följa.

Har du premium är det bara att registrera dig för CTE om du vill alltså. Detta är väl egentligen inte offtopic eftersom CTE testar patcher, annars får väl mod radera

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Har du premium är det bara att registrera dig för CTE om du vill alltså. Detta är väl egentligen inte offtopic eftersom CTE testar patcher, annars får väl mod radera

Nepp, det är där skon klämmer.

Permalänk
Skrivet av milo_:

Det är en bugg som vissa har råkat ut för. Någon fick så många som 816 stycken...

816st... Pffftttt... Denna killen hade tydligen installerat en packetsniffer och med lite modifiering på datat som han skickade från sin burk så fick han detta resultat

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING | CPU: Intel Core i9-9900K | COOLING : Corsair Hydro H115i PRO | RAM: HyperX Fury Black 64GB@3200MHz | PSU: Corsair RM850x V2 | GFX: ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG Strix OC | STORAGE: 2 x Seagate FireCuda 510 SSD 1TB M.2 NVMe + 2 x Samsung 840 500GB SSD | MONITOR: Acer XB271HU + BenQ SW271 | CHASSI: F.D. Define C | OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fototoken:

816st... Pffftttt... Denna killen hade tydligen installerat en packetsniffer och med lite modifiering på datat som han skickade från sin burk så fick han detta resultat

http://i.imgur.com/2FUJWgx.png

Det där motsvarar 4 087 422 kr om man skulle köpa samma antal väskor på Origin. Snubben är miljonär om han säljer sitt konto.

Permalänk
Medlem

Att folk inte bara lägger ner att spela skiten! Gå tillbaka till BF3 eller BC2
BF4 är bara ren skit!

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Vet någon när Double XP börjar idag?

Som jag läste det så är det Battlefest med Double XP över helgen för alla.

http://blogs.battlefield.com/2014/07/bf4-battlefest/

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

En kille jag spelade med fick 198 Gold Battlepacks, vi spelade på samma server, lika länge. Jag fick 6 st

Sedan patchen så fryser inte spelet nå mer åt mig, men jag får istället CTD kanske 1/5 gånger jag hoppar in på en server.

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem

Var spelar ni?? Hittar nästan inga svenska sevrar med folk på.