Olåst Iphone / comviq kontant fungerar ej

Permalänk

Olåst Iphone / comviq kontant fungerar ej

Hej

Har införskaffat en iphone 4 som är olåst från affär. Jag gjorde en factory reset för att ta bort den tidigare ägarens info. Efter det säger den att comviq kortet inte stödjs.

Kommer till där man ska ställa in språk/land sen ansluta med wifi eller itunes sen år det stopp.

Har försökt med pangu men den står bara och tuggar. Har tugggat i 12h.

Hur gära?

Tack!

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Medlem

Är den olåst så byt sim-kort. Kollade du så att den fungerade innan nollställningen?

Permalänk
Moderator
Forumledare

Det låter som om den varit upplåst via jailbreak, detta kan (om jag minns rätt) försvinna efter återställning.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

Det låter som om den varit upplåst via jailbreak, detta kan (om jag minns rätt) försvinna efter återställning.

Jag har kvitto på att den är olåst men comviq verkar inte fungera.
Ja när jag köpte den via en vän så fungerade den det men ville inte läsa comviq kortet så gjorde factory reset.

Jag får inte jailbreak att fungera heller. Kommer ju inte in i telefonens inställningar utan är fast i valet efter man ska välja wifi eller itunes att aktivera genom.

Ska jag ha något sim i när jag kör Pangu?

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unbalanced:

Jag har kvitto på att den är olåst men comviq verkar inte fungera.
Ja när jag köpte den via en vän så fungerade den det men ville inte läsa comviq kortet så gjorde factory reset.

Om den inte funkar med Comviq så är den uppenbarligen inte olåst förutsatt att ditt simkort faktiskt fungerar.

Har ingen erfarenhet av Pangu själv men så vitt jag kan se från deras step-by-step instruktioner så måste du ju vid ett tillfälle in i telefonen och göra en ändring så om du inte ens kommer in i telefonen får du väl se till att du har ett fungerande simkort först oavsett vilken operatör det gäller.
Och med tanke på att du faktiskt måste in i telefonen under jailbreaket så gissar jag på att du ska ha ett SIM i.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Och du har bytt sim-kort?

Permalänk

Jag har provat byta mellan oiika Comviq kontant simkort.
Jag hittar SJÄLVFALLET inget av mina 3 eller telenor kontantkort...

Finns där inget annat program man kan låsa upp med förutom Pangu som kräver att man kan gå in i telefonens inställningar?

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •