Laptop för filmredigering och musikskapande!

Permalänk
Medlem

Laptop för filmredigering och musikskapande!

Hej alla sweclockers!

Nu är det så att jag har precis funnit lite nya intressen, att redigera film samt skapa lite musik. Lämpligt nog är det så att min gamla laptop har gått sönder. Så nu vänder jag mig till er, för expertråd. Jag har relativt dålig koll på vad som krävs av datorn för det här ändamålet. Men jag skriver med några kriterier jag vill hålla mig till.

1. Dator ska klara av att redigera film och skapa musik.
2.PC då jag inte är van vid Mac.
3. 15-17" skärm.
4. Pristak på 10'000 kronor.

Hoppas någon tar sig tid och hjälper en vilsen laptop-sökare.

Permalänk
Medlem

Hej!

Mitt budgettips skulle vara denna:
http://cdon.se/hemelektronik/acer/acer-v5-552pg-8555121taii-a...

12GB RAM och i7-processor som är viktigast när det kommer till rendering av video och annan media-redigering.
Grafikkortet är inte alls lika viktigt såvida du inte tänker spela några avancerade spel

Hoppas det är till någon hjälp!

Visa signatur

| CPU: AMD Ryzen 5600x | RAM: G.Skill 16GB 3200 MHz Ripjaws V | GPU: Powercolor RX 6800 | Mobo:ASUS ROG STRIX B550-F Gaming | SSD: Kingston SSD V300 240GB | Nätagg: Fractal Design Ion+ Platinum 660W | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 120mm | Chassi: Cooltek W2 | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bmannu:

Hej!

Mitt budgettips skulle vara denna:
http://cdon.se/hemelektronik/acer/acer-v5-552pg-8555121taii-a...

12GB RAM och i7-processor som är viktigast när det kommer till rendering av video och annan media-redigering.
Grafikkortet är inte alls lika viktigt såvida du inte tänker spela några avancerade spel

Hoppas det är till någon hjälp!

Men den där har väl inte i7-processor? Står att det är en AMD A8 quad core vilket inte är så kraftfullt som i7. Men håller med om att processor och RAM är viktigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yohoww:

Hej alla sweclockers!

Nu är det så att jag har precis funnit lite nya intressen, att redigera film samt skapa lite musik. Lämpligt nog är det så att min gamla laptop har gått sönder. Så nu vänder jag mig till er, för expertråd. Jag har relativt dålig koll på vad som krävs av datorn för det här ändamålet. Men jag skriver med några kriterier jag vill hålla mig till.

1. Dator ska klara av att redigera film och skapa musik.
2.PC då jag inte är van vid Mac.
3. 15-17" skärm.
4. Pristak på 10'000 kronor.

Hoppas någon tar sig tid och hjälper en vilsen laptop-sökare.

Webhallen config valfri därifrån borde räcka gott

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Lenovon. Motivering: Mer RAM-minne och personligen tycker jag Lenovo också känns kvalitetsmässigt bättre än HP.