Permalänk

MX518 Scrollproblem

Hej! Som rubriken lyder så har jag ett problem med min MX518, scrollningen fungerar inte. Vet någon hur man fixar det?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrGreendayzer':

Hej! Som rubriken lyder så har jag ett problem med min MX518, scrollningen fungerar inte. Vet någon hur man fixar det?

Man tar kontakt med företaget man köpte varan hos

Visa signatur

CoreOS

Permalänk
Skrivet av elev10:

Man tar kontakt med företaget man köpte varan hos

Den säljs inte längre

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrGreendayzer':

Den säljs inte längre

Men butiken bör väl existera fortfarande?
Alternativt hör med Logitech direkt, de brukar ha bra support.

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrGreendayzer':

Hej! Som rubriken lyder så har jag ett problem med min MX518, scrollningen fungerar inte. Vet någon hur man fixar det?

Livet tar slut förr eller senare hur mycket man än älskar musen, det gjorde det för min MX518 också. G400 är väl den som är alternativet för MX518, men den verkar också vara på väg bort om man kollar prisjakt

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Skruva upp den och rensa bort skräpet.

Permalänk
Skrivet av Konabu:

Skruva upp den och rensa bort skräpet.

Detta. Var försiktig bara, det sitter två små fjädrar som är viktiga för funktionen. Tappa inte bort dom! Ha en bra, städad arbetsyta. Om fjädrarna lossnar så är det lätt att googla upp hur de ska sitta. Använd tops och ev. tryckluft för att få loss skräpet, troligtvis blockeras den optiska sensorn till scrollhjulet.

Permalänk
Hedersmedlem

Som andra sagt, det kommer skräp i optiken för hjulet. Bara blåsa brukar inte hjälpa utan man måste även använda en lite pincett eller liknande för att plocka bort skräpet. Titta noga innan demontering hur allt sitter, ta bilder med mobilen. En skruv i bakkant, två i framtill.

MX518 verkar mer eller mindre odödlig och jag har rengjort mina flera gånger. De blir som nya.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Som andra sagt, det kommer skräp i optiken för hjulet. Bara blåsa brukar inte hjälpa utan man måste även använda en lite pincett eller liknande för att plocka bort skräpet. Titta noga innan demontering hur allt sitter, ta bilder med mobilen. En skruv i bakkant, två i framtill.

MX518 verkar mer eller mindre odödlig och jag har rengjort mina flera gånger. De blir som nya.

Jag servade nyss MX 510, som nästan är samma mus. Där hade en av kablarna gått av vid dragskyddet, och microbrytarna behövde bytas ut till huvudknapparna. Inget som är omöjligt att laga. Ska nog ta riktigt lång tid innan optiken i musen eller scrollen slutar fungera.