Windows 7 skrivskyddar alla filer

Permalänk
Medlem

Windows 7 skrivskyddar alla filer

Har nyligen installerat windows 7 på en dator och windows skrivskyddar AllA filer på datorn även nyligen skapta. har försökt med alla möjliga tips och tricks som jag lyckats hitta på internet så nu undrar jag om nån vet nått som kan åtgärda detta?

Visa signatur

C2D E8500@4GHz | asus 4870 512mb dark knight cooler | asus P5Q Mb | Chieftec Aegis Midi Tower chassi | Chieftec ATX 500W PSU | 4GB OCZ pc2-6400
DeviantART

Permalänk
Medlem
Skrivet av KnaSLjUd:

Har nyligen installerat windows 7 på en dator och windows skrivskyddar AllA filer på datorn även nyligen skapta. har försökt med alla möjliga tips och tricks som jag lyckats hitta på internet så nu undrar jag om nån vet nått som kan åtgärda detta?

Dum fråga kanske, men är ditt användarkonto Administratör? Testat att ta bort UAC?

Kontrollpanelen -> Användarkonton -> User Account Control

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Rekordmedlem

Du kan behöva köra checkdisk manuellt, prova det, det blir iallafall inte sämre av en körning.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddyfresh:

Dum fråga kanske, men är ditt användarkonto Administratör? Testat att ta bort UAC?

Kontrollpanelen -> Användarkonton -> User Account Control

japp, funkar ändå inte att ta bort skrivskydd och blir inte nån skillnad :/

Visa signatur

C2D E8500@4GHz | asus 4870 512mb dark knight cooler | asus P5Q Mb | Chieftec Aegis Midi Tower chassi | Chieftec ATX 500W PSU | 4GB OCZ pc2-6400
DeviantART

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du kan behöva köra checkdisk manuellt, prova det, det blir iallafall inte sämre av en körning.

Får accsess denied då : s

Visa signatur

C2D E8500@4GHz | asus 4870 512mb dark knight cooler | asus P5Q Mb | Chieftec Aegis Midi Tower chassi | Chieftec ATX 500W PSU | 4GB OCZ pc2-6400
DeviantART

Permalänk
Medlem

http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/add-take-ownersh...
Adda de här
Sen kan högerklicka på en mapp/Enhet välja take owenership.
Så får den inloggade använderen alla adminrättigheter.

Nytt i win7 att de är linuxstilen på rättigheter.
Man kan även ta propertis på en katalog och ändra rättigheterna.

Permalänk
Skrivet av lang666:

http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/add-take-ownersh...
Adda de här
Sen kan högerklicka på en mapp/Enhet välja take owenership.
Så får den inloggade använderen alla adminrättigheter.

Nytt i win7 att de är linuxstilen på rättigheter.
Man kan även ta propertis på en katalog och ändra rättigheterna.

Jag har försökt med att ta över ägandet via egenskaper säkerhet avancerat och ägare samt kryssa i rutan nedan som finns där. Skrivskyddet är kvar, helt sjukt. Kan inte vara normalt detta. Måste alla diskar sitta i inkopplade under installationen eller? Kopplade ur alla diskar utom min SSD som systemet ska vara på.

Permalänk

Permissions Time Machine hjälpte mig när hela min ena hdd var skrivskyddad

.

http://amydprojects.blogspot.no/search/label/Permissions%20Ti...

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio