Permalänk
Medlem

Simpelt Kortspel, Unity C#

Hej,

Gjorde för ett tag sedan ett klassbibliotek i C# för hantering av kortlekar (vanliga spelkort, 52 kort/lek) som jag då använde till ett Bridge spel som jag programmerade i XNA. Igår bestämde jag mig för att göra ett litet kortspel i Unity baserat på detta bibliotek, och gjorde ett simpelt spel som jag vet min syster brukar sitta och lägga när hon har tråkigt, Poker Patiens.

Kompilerade den i Unity Web-player för enkelhetens skull.

http://game.undeadstawa.com

Är säkerligen en del buggar, men hade varit kul om någon ville testa
Tänkte lägga in en Highscore Chart lite senare.
Mitt egna rekord är 18 poäng

/Robin

Permalänk
Medlem

Uppdaterade spelet idag med lite nya funktioner, Highscores och snyggare UI. Lade till lite partikelsystem för att få en trevligare User Interface.

Gjorde det mest för att testa mitt nätverksbibliotek.

Tror inte någon bryr sig så mycket ändå men kanske en ensam själ där ute har lust att testa ^^

Fortfarande en bugg med Unity webb player i Chrome, som gör att man måste uppdatera sidan 1-2 ggr efter att spelet laddat för att den ska reagera på musklick.

/Blasters

Permalänk
Sötast

Man är tvingad att skapa konto, men när man har valt anv/lösen så händer det inget när man trycker på create.

Om man vill att folk ska testa så är det nog bäst med en gästfunktion.

Permalänk
Medlem

Ouh, glömde skriva att det finns en gästfunktion, skriv bara "guest" i användarnamn. Då krävs det inte heller att servern är igång.

Tyvärr har jag inte den mest stabila servern här hemma, och den hade hängt sig såg jag nu på morgonen. Troligen därför du inte kunde logga in, Sorry

Permalänk
Medlem

Fick "Fatal error in GC, to many heap functions" som error en bit in i mitt första spel. Crashade unity :P. Detta var ca 15 kort in.

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem

Tack lollol7, fixade det Verkar som man fick det felet om servern startade om mitt under en spelomgång.