In Win släpper datorlådan S-Frame med två kvadratmeter aluminiumplåt

Permalänk
Inaktiv

Skönt pris för lite bockad plåt...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Skönt pris för lite bockad plåt...

Skickades från m.sweclockers.com

Fel, det är mycket bockad plåt, i åtminstone 15 olika bockningsmoment...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skogsvilden:

Här är en video där de tappar hakan över chassit vid ca: 2:55 i videon:

https://www.youtube.com/watch?v=VtScA61-70U

Samma klipp som Osprey postade på rad #34 (fast han var lite snällare så det startade där de började)

Skrivet av Osprey:

Kul, men lär samla damm på helt nya ställen.

Tek Syndicate visade den i en video förra månaden från Computex.
Cirka 2:50-5:23, med start här:
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=VtS...

Dold text
Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sprawler:

Kanske, men enligt Google kostar aluminium typ 12kr/kg. Detta chassit har alltså aluminium för ca 276kr. Vad är det vi betalar för med de resterande 5924 kronorna??

Vilken tur att vi alla har olika smak!

Eftersom det är en 4mm tjock plåt de använt så kan du inte räkna på vad kilopriset är då de köpt in färdiga plåtar och inte aluminiumblock de själva bearbetat till en plåt (då skulle även det tillverkningspriset komma till), är en något mindre bit av en sådan plåt de använt och den kostar £87.09 (ca 1023kr).
I Sverige kostar en 4mm plåt 250x2500 ca 1400:- ex. moms.

http://www.ebay.co.uk/itm/Aluminium-Plate-Sheet-1250mm-x-1000...

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Riktigt trevlig Gillar dock 904 mer - verkar inte lika dammbenägen. Glaslådan är också riktigt fin. Tycker de lyckas få till en rätt "mogen" design trots att den är "far out"

Intressant att In-Win gått från att göra de allra beigaste av beiga lådor på 90-talet till detta

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av skogsvilden:

Fel, det är mycket bockad plåt, i åtminstone 15 olika bockningsmoment...

Femton gånger, ja. Hur är det imponerande...i förhållande till den löjliga prislappen? Den där bockningen kan en plåtslagares lärling göra klart inna kaffet hunnit kallna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Rajat:

Eftersom det är en 4mm tjock plåt de använt så kan du inte räkna på vad kilopriset är då de köpt in färdiga plåtar och inte aluminiumblock de själva bearbetat till en plåt (då skulle även det tillverkningspriset komma till), är en något mindre bit av en sådan plåt de använt och den kostar £87.09 (ca 1023kr).
I Sverige kostar en 4mm plåt 250x2500 kostar ca 1400:- ex. moms.

http://www.ebay.co.uk/itm/Aluminium-Plate-Sheet-1250mm-x-1000...

Som sagt, kalkylen var på skoj. Förväntade mig att folk skulle inse det men jag hade tydligen fel. Ni behöver inte ta det så seriöst. Men tack för att du de facto kollade upp aluminiumpriser och allt det där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yellonet:

Luftflöde noll.

Vad ska du ha luftflödet till? Vi kör in med 60mm silent fläktar på cpu, 4 hårddiskar och elgrillar till nätagg längre.
Luftflöde tycker jag är lite av en en långlivad myt och roligt för dom som prompt vill ha en stängd låda ståendes på bordet och gillar att göra av med pengar på något som antingen blir varmt, högljutt eller svindyrt och lagomt varmt. Den som sålde in att mer luftflöde i datorlådan ger dig mer prestanda jämfört med öppet låda trippade rätt friskt.. kör du vatten, ett sämre byggt moderkort, gamla högvoltsminnen och fsb-överklockning för 7-10 år sedan skulle jag kunna köpa att en öppen låda skulle behöva en fläkt riktad mot komponenternas generella riktning för att fungera optimalt. Men i övrigt år 2014? Njet.

Jag vill inte få det att lyta som något "här är mina grejer skryt" men faktiskt så kör jag en 2500K @ 4.8ghz med silent 120 fläktar på en noctua fläns samt 2st 680 kort och en SSD. Nätagget är ett corsair som är väldigt tyst. Jag har en hårddisk som jag spinner upp ibland och den låter 2-3 gånger mer än vad datorn gör i övrigt när jag sitter i windows. Grafikkorten spinner upp mindre än vad bekantas gör, troligen pga. att jag alltid kör med öppen låda och inga chassifläktar. För övrigt ett PC-60 Alu-chassi, kanske rinner till i nostalginerven hos några av er?

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk

Oj

Ser ut att bli en dammig låda!

Annars väldigt massa hype.

Inväntar lugnt recensioner.

Edith och judith: Tror detta är en BMWlåda fast öppen ventlösning.

Visa signatur

HP

Permalänk
Medlem

Trodde man kunde göra bättre demo filmer ...men ydligen inte synd...lådan såg intressant ut.

Visa signatur

Intel Core i5 11600K @ 4,9ghz - Moderkaka : MSI Z570 Torpedo- GTX1080Ti -16Gig Corsair LPX 3000MHz - Lian Li Lancool II mesh chassi - Mus G502S - TGB Logitech G513 carbon -SSD Samsung 850 EVO 500gig - SSD Intel X25-M 80gig - SSD Samsung 840 EVO 120gig - HD Samsung 1TB - Acer Predator XB273UGX / 27" 270Hz

Permalänk
Medlem

ESD?

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Tycker den var snygg! Men inte 6200kr:s snygg

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av warh0g:

Men härdat glas bro, härdat glas!

Permalänk
Medlem

Snyggaste lådan jag sett, om jag inte redan var aluminiumlådeägare så vore den ett givet köp.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Medlem

Där får man akta sig från att spilla något!

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Rymdskepp.
Väljer Fractal Designs stilrena lådor alla dagar i veckan.

Permalänk

Det där var då ett av de fulaste chassin jag sett, möjligtvis väldigt praktiskt... men FRACTAL DESIGN FTW!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 Moderkort: MSI Z77A-G45 Grafikkort: GTX770 Processor: i5-3570K@4,3GHz Kylare: Corsair H100 RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB CL9 SSD: Samsung 830 256GB HDD: WD Black 2TB Nätaggregat: Cooler Master Silent Pro M2 1000W

Permalänk

gaaaaanska tuff låda detdär!

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gyroshrimp:

Det där var då ett av de fulaste chassin jag sett, möjligtvis väldigt praktiskt... men FRACTAL DESIGN FTW!

Lian Li chassin annars

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trivial1ty:

Den hade naturligtvis inte vägt 23kg om den varit gjord av guld, pga olika densitet för materialen i fråga. Men ja, det borde kosta en slant mer kan man säga.

Om denna väger 17,4KG och är gjord helt i aluminium så blir guldvikten runt 125KG.
Med dagens guldpris blir det då ca 36miljoner för bara materialet.
Men då får man även ett väldigt unikt chassi.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

det är det jag säger...

Visa signatur

ett gäng p4:or, nån gammal amd duo, c2duo, core2, gammelquad, i5 bärbar, 4770k, 4820k, rog, tuf, massa fläktlösa gpuer, ett gäng seasonic fläktlösa platinum/gold, ram i alla varianter och storlekar, noctuor som kylare, uteslutande nexusfläktar, ett gäng crapskärmar jag fått gratis, esi julia pci/pci-e, ni ak1, wd black så långt det går. jettegrym steerio med jettemycket bas och jettegrymma hörlurar. har även en eizo crt från framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Femton gånger, ja. Hur är det imponerande...i förhållande till den löjliga prislappen? Den där bockningen kan en plåtslagares lärling göra klart inna kaffet hunnit kallna.

Skickades från m.sweclockers.com

Du har nog ingen koll på hur tillverkning fungerar samt kostnader för bearbetning, påstår du annat så yrar du i nattmössan ännu mer

Detta är inget som man kan massproducera som vilken annan vanlig utskuren del som helst eller valfri formsprutad plastdel.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ODDNAME:

Du har nog ingen koll på hur tillverkning fungerar samt kostnader för bearbetning, påstår du annat så yrar du i nattmössan ännu mer

Detta är inget som man kan massproducera som vilken annan vanlig utskuren del som helst eller valfri formsprutad plastdel.

Där håller jag fullkomligt med dig, han har antagligen aldrig bockat en plåt så han vet vilket jobb det är att få till detta, men den är fortfarande bland det fulaste jag sett

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk

InWin vet hur man gör snygga koncept lådor! helt subjektivt, men jag älskar dom!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem

Skithäftig design! Hade dock aldrig köpt ett chassi som är så öppet (Hatar damm och allt som samlar på det). Men designmässigt och kreativitetsmässigt så får dem absolut toppbetyg!

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem

Fattas bara LED Light-stripes på hela toppen i alla rengbågens fäger!
Skämt och sidor, detta skulle praktiskt tagit inte fungera om man har katt(alt hund), kör med filter, och dammsuger ofta nog men ändå smyger det in sig små hår här och där. Detta är ju helt öppet vilket skulle göra att grafikkort och eventuella radiatorer skulle damma igen snabbt... (och nej chassit vill jag inte ha på skrivbordet där katten älskar och ligga)