Permalänk
Medlem

Steelseries Siberia v2 Wireless

Då mitt Siberia v2s kontakt gick sönder så bestämde jag mig för att bygga om det till trådlöst för ett litet roligt projekt.

Vill ge ett stort tack till www.electrokit.com för bra service med frågor och snabba leveranser

Lägg gärna en röst

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Kul initiativ Har jobbat med sibera några gånger och det är ett litet helvete att skruva i.
Vad kostade alla delar?

Visa signatur

CPU:i5 4670k @4.7 Ghz Cooler:Hyper 421s Mobo:Gigabyte Z87X-D3H GPU: MSI GTX 760 2GB OC RAM:Corsair Vengance 8GB low profile SSD:Kingston 120GB HDD:WD Caviar Black 1TB PSU:Corsair CX600M Case:Corsair Vengance C70 Green OS:Win 8.1

Permalänk
Medlem

Har helt klart potential att bli ett intressant galleri!

Permalänk
Medlem

Det här ser intressant ut. Ska bli spännande att följa. Hur har du tänkt lösa batteriladdningen?

Permalänk
Medlem

intressant! har själv velat göra något som detta! Lägg upp på allt du gör, ser fram emot det!

Permalänk
Medlem

Jävligt coolt initiativ! Håll det aktivt, vill gärna se hur det slutar

Permalänk
Medlem
Skrivet av jsson98:

Kul initiativ Har jobbat med sibera några gånger och det är ett litet helvete att skruva i.
Vad kostade alla delar?

Hela beställningen låg på 1500 men då va de med lite andra saker för framtida bruk

Permalänk
Medlem
Skrivet av highwaystar:

Det här ser intressant ut. Ska bli spännande att följa. Hur har du tänkt lösa batteriladdningen?

Har köpt en laddare men den är restad så kommer i nästa vecka http://www.electrokit.com/batteriladdare-lipo-usb.49170
Har en microusb-kabel som jag kopplar till en dc-plugg (hona) sedan har jag en dc-plugg (hane) till usb-kabel som laddningskabel

Permalänk
Medlem

Intressant! En fråga, varför har du valt att använda Li-Po och inte Li-ion?

Visa signatur

(>^.^)> Datorn: B450 - Ryzen 7 3700X - GTX 1080ti - 16GB 4000MHz <(^.^<)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schattiz:

Intressant! En fråga, varför har du valt att använda Li-Po och inte Li-ion?

För att dom inte säljer de på electrokit

Permalänk
Medlem

Intressant projekt, har funderat på samma sak med mina siberia v2 men aldrig fått tummen ur..

Permalänk
Medlem

Snyggt gjort!
Synd att du gjorde det på ett par Siberia dock.

Visa signatur

7800X3D 4070 ti Super 32GB DDR4

15 Pro

Permalänk

en fråga bara, ska du ha de så du kan koppla de till luren också eller är är usb-dångel till datorn som gäller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilsson881:

en fråga bara, ska du ha de så du kan koppla de till luren också eller är är usb-dångel till datorn som gäller?

bluetooth hallå?

Permalänk
Medlem

Att täcka för ena örat på halvöppna headphones är inte det smartaste, kommer att förvränga ljudet i ena örat och obalansen kommer att få dig att bli galen.

Permalänk
Medlem

Hade samma tanke för några år sedan, men att göra endast mikrofonen trådlös. För har väldigt bra hörlurar som är trådade och det är ok,

http://sv-se.sennheiser.com/dynamic-headphones-high-end-aroun...

men vill inte köra med Mod-mic.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2971169

Så skulle vilja göra en blåtands mic, som funkar som modmic men är trådlös. Hur lätt skulle det vara att ta en trasig microfon och göra den trådlös med detta kit?

(Man vill ju inte att den ska va så stor heller, men ca en tändsticksask är ok med karborre typ uppe på huvudet tänker jag mig.)