Permalänk

Var kan man köpa Key Caps?

Hej!

Jag har ett Steelseries 6gv2 (Red edition) och hade tänkt skoja till det lite med några nya key caps, men har haft svårt att hitta några som säljs på svenska hemsidor. Det är inte att jag har något emot att beställa från utlandet, men ofta känns det som frakten är väldigt dyr då och när man bara ska köpa några key caps så verkar det inte lönt. Så om någon har någon aning om var man kan få tag på lite "fräcka" key caps så säg gärna till.

Permalänk

Skulle rekommendera WasdKeyboards.com om utlandet funkar xD, har dock aldrig handlat där men många andra.

Permalänk
Medlem

http://www.maxfps.se/keycaps har lite olika keycaps. Kanske finns något av intresse där.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Tangentbordskonnässör

I Sverige är utbudet riktigt dåligt på keycaps tyvärr har jag själv erfarit i min jakt denna månad. Inet.se har några Ducky sets men det är inte så mycket att vlälja mellan. Man får överväga att köpa ett helt nytt tangentbord för att komma åt keycaps på det om man nu är så hardcore.

Jag gjorde personligen en beställning från www.wasdkeyboards.com i början på veckan med en custom layout på det hela med hjälp utav programmet Inkscape som är länkat på deras hemsida. Då fixar man själv hur trycket ska bli på tangenterna. De var färdigprintade i Torsdags och är nu på väg hem till mig. Men den sidan är nog det bästa valet idag för bästa möjligt utbud så ta en titt på den.

I slutändan vart det ändå billigare med ett set med keycaps från wasdkeyboards.com än vad det blev för mig på Inet. Inet tog 500kr exklusive frakt och från wasdkeyboards.com så gick ett set på ~450kr inklusive frakt. Visserligen är det ABS plast från wasdkeyboards och PBT från Inet.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Tangentbordet som du har har inte standardlayout, vilket gör att det är omöjligt att hitta ett set med keycaps där alla knappar passar. Jämför layouten på ditt tangentbord med tex detta så förstår du vad jag menar: http://www.inet.se/produkt/6606981/ducky-shine3-white-led-mx-...

Permalänk
Medlem

Om du är ute efter speciella keycaps så kan jag rekommendera Ebay!

Permalänk
Medlem

kög
uuiii¨
ASDDDDDJLÄ
asdjlä
' v '-r

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Om du är ute efter speciella keycaps så kan jag rekommendera Ebay!

Det som är tråkigt med de flesta key caps som finns på ebay är att frakten ofta är dyr. Jag har tittat på lite novelty keycaps och då kostar frakten ofta mer än själva varan.