Vad är det lägsta ASIC-värde ni har haft på ett grafikkort?

Permalänk
Medlem

Vad är det lägsta ASIC-värde ni har haft på ett grafikkort?

Personligen är det lägsta jag haft 51.5(%). Försökte överklocka mitt grafikkort (ett Saphire Radeon 7950 med en VaporX-kylare) i början av mitt ägandeskap av det, men resultaten var hemska. Ökade Core'en med ca 50 MHz, och temperaturen ökade med nästan 10 grader. Fläkten började också gå igång och låta som ett jetplan. Blev riktigt hjärtekrossad när jag fick reda på att andra hade lyckats överklocka sina 7950 med nästan 50%.
But life goes on....

Vilket är erat sämsta ASIC-värde?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sushoz:

Personligen är det lägsta jag haft 51.5(%). Försökte överklocka mitt grafikkort (ett Saphire Radeon 7950 med en VaporX-kylare) i början av mitt ägandeskap av det, men resultaten var hemska. Ökade Core'en med ca 50 MHz, och temperaturen ökade med nästan 10 grader. Fläkten började också gå igång och låta som ett jetplan. Blev riktigt hjärtekrossad när jag fick reda på att andra hade lyckats överklocka sina 7950 med nästan 50%.
But life goes on....

Vilket är erat sämsta ASIC-värde?

Jag har 2 7970 referens.Ett sapphire och ett his.
Båda gör ghz fart 1000/1400.
Sapphirekortet har asic 80,4 och hiskortet har 58,6.Dom har gått i gzhfart senaste året minst utan några som helst problem:-)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift