Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Finns väl ingen distributör eller agent, men de är ju fortfarande i branschen och t.ex. TR Macho Rev.A finns att köpa från Amazon-UK eller tyska butiker. Silver Arrow (senaste varianten) hittar du nog bara på tyska butiker enklast nu. Deras värre kylare är fortfarande bättre än de enklare slutna vattenkylarpaketen, inte hänt så mycket senaste åren men än är de väl ett trofast varumärke för oss som uppmärksammat deras tidigare kylare och följt marknaden, oavsett om det gällde Socket A eller tidiga tornkylare.

Dom är definitivt fortfarande i branschen, kolla på deras nyhetssida;
http://www.thermalright.com/news.html

Sverige är en väldigt liten marknad och vissa märken har nog fått ett något oproportionerligt stor del av den är min gissning.
Captech Distribution AB, Inet och CDON står fortfarande listade som återförsäljare men det är kanske ingen av dom som har lust och köpa in några partier eftersom det inte finns någon efterfrågan. Folk som letar efter en kylare får ju konstant höra att man ska köpa något från Noctua eller Cooler Master och de som redan har en Thermalright letar ju inte längre men vad vet jag...:D

PS: Det är dock inget fel på Noctua eller Cooler Master.

Visa signatur

Chassi: Define 7 Compact | Mobo: Crosshair VIII Dark Hero | CPU: 5900x | RAM: 128 GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | GPU: RX 6750 XT | M.2: 2 x 980 PRO 2TB | SSD: 870 EVO 4TB | PSU: Seasonic Prime PX 1300W | Kylare: Noctua NH-D15 chromax | OS: Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cray-1:

hehe, jag tittade på kortet, det var stora heatzinks

Ska väl gå att klocka vettigt med, många ghz ska ju ur cpu:n :D:D:D

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cray-1:

Dom är definitivt fortfarande i branschen, kolla på deras nyhetssida;
http://www.thermalright.com/news.html

Sverige är en väldigt liten marknad och vissa märken har nog fått ett något oproportionerligt stor del av den är min gissning.
Captech Distribution AB, Inet och CDON står fortfarande listade som återförsäljare men det är kanske ingen av dom som har lust och köpa in några partier eftersom det inte finns någon efterfrågan. Folk som letar efter en kylare får ju konstant höra att man ska köpa något från Noctua eller Cooler Master och de som redan har en Thermalright letar ju inte längre men vad vet jag...:D

PS: Det är dock inget fel på Noctua eller Cooler Master.

Fast det gäller inte bara Sverige, titta på brittiska butiker och du kommer också ha svårt att hitta dem. Möjligen att du hittar någon på Scan utöver Amazon.

Det har inte hänt så mycket senaste åren, varken från dem eller andra så prestandan på senaste varianterna är hyfsat, men Silver Arrow IB-E Extreme kommer vara skapligt dyr att inhandla. Är bara Thermalright som kan svara på varför de inte är ute i leden/kanalerna längre. Det är inte bara konkurrens, nya märken har lyckas de senaste åren (Noctua är "gammalt" bland många av de nyare). Både Be-Quiet och Phanteks började med kylare efter Noctua t.ex. CDON eller Inet tar nog inte in några Thermalrightkylare längre eller i framtiden. Captech är inte agentur av Thermalright enligt sin hemsida eller sortiment. Lägre pris och populärare produkter föredras nog, men det är givetvis tillverkaren som inte finns representerad och det beror förmodligen på dem själva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Fast det gäller inte bara Sverige, titta på brittiska butiker och du kommer också ha svårt att hitta dem. Möjligen att du hittar någon på Scan utöver Amazon.

Det har inte hänt så mycket senaste åren, varken från dem eller andra så prestandan på senaste varianterna är hyfsat, men Silver Arrow IB-E Extreme kommer vara skapligt dyr att inhandla. Är bara Thermalright som kan svara på varför de inte är ute i leden/kanalerna längre. Det är inte bara konkurrens, nya märken har lyckas de senaste åren (Noctua är "gammalt" bland många av de nyare). Både Be-Quiet och Phanteks började med kylare efter Noctua t.ex. CDON eller Inet tar nog inte in några Thermalrightkylare längre eller i framtiden. Captech är inte agentur av Thermalright enligt sin hemsida eller sortiment. Lägre pris och populärare produkter föredras nog, men det är givetvis tillverkaren som inte finns representerad och det beror förmodligen på dem själva.

Bra jobbat med all efterforskning! Sorglig läsning dock Thermalright får skärpa till sig lite och förnya sin marknadsavdelning. Dom kanske borde satsa på ett silver torn som jag skrev om tidigare

Jag fortsätter nog iallafall att hoppas på att de återvänder till butikshyllorna, (även i Storbrittannien) då de fortfarande står sig väl prestandamässigt efter vad man kan se på diverse tester där ute.

Lite ögongodis oxå, från 2010 men vem bryr sig;

https://www.youtube.com/watch?v=yMQtx5cLDW4

Visa signatur

Chassi: Define 7 Compact | Mobo: Crosshair VIII Dark Hero | CPU: 5900x | RAM: 128 GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | GPU: RX 6750 XT | M.2: 2 x 980 PRO 2TB | SSD: 870 EVO 4TB | PSU: Seasonic Prime PX 1300W | Kylare: Noctua NH-D15 chromax | OS: Win11

Permalänk
Medlem

Silver Arrows senare varianter presterar fortfarande bra, men en bredare förnyelse av utbudet skulle förmodligen vara bra. Det är en produkt som i princip varit oförändrad länge. Vad jag kan se så hamnar Silver Arrow Extreme på 650-700kr plus frakt. Minst, samtidigt som de populära Coolermaster-kylarna kostar 300kr. Samtidigt har du Silverstone, Arctic, Scythe och Be-Quiet både runt 300-400kr samt 600-700kr för high-end. Noctua lever på att de har mycket bredare sortiment överlag. Butiker har såklart svårt att erbjuda dem som ett 700krs alternativ till Noctua, Be-Quiet och Phanteks om de inte finns hos leverantör/dist. Konstiga namnval hjälper nog inte heller. Ultra-120-dagarna var nog enklare för dem.