Permalänk
Inaktiv

Är PC Gaming Värt Det?

Hej

PC Gaming VS Konsol!

Som om den här hästen inte har blivit slagen tillräckligt många gånger!

Jag har spelat på konsol sen jag var 6 år men nu så tänker jag nog skaffa en gaming dator... Men problemet är jag kan inte bestämma mig!

Köpa en gaming setup för 9000:-

Eller ett Xbox One med spel för 4000:-

Grejen är att jag tycker Xbox är en mycket trevligare plattform för på PC är det mycket vanligare med modding, hacking, glitching mm men fortfarande så finns det sååå många fördelar med båda två tex,

PC

Fler Spel
Bättre O Starkare Hårdvara
Man Kan Uppgradera
Steam Reor ^^

Xbox

Billigare
Lättare Att Förstå
Enklare Att Använda

Det är bara några få av alla fördelar jag undrar om NI kan skriva er åsikt, vill gärna höra den för har 100% beslutsångest just nu

Tack för svar

P.S Var osäker vart jag skulle ha denna tråd ^^

Permalänk
Medlem

En PC kan du pressa mycket hårdare, bättre utseende när man spelar, bättre kommunikation, kan användas till många saker inte bara spel. Nu vet jag att konsoler kan användas till andra saker, men det är fortfarande på en helt annan nivå med PC. Huvudsaken för mig, att jag sitter på en PC är känslan, fruktansvärt mycket roligare än att sitta med en kontroll i handen helt enkelt.

Men efter de fördelar du listar upp känns det som du jämför "avancerat & roligt" mot "enkelt och tråkigt".
Sen kan du alltid köra med handkontroll via PC med, det gör jag med FIFA tex.

Lite av mina tankar om det hela, en smaksak helt enkelt. Bara det att PC smakar mycket godare.

Permalänk
Moderator
Forumledare

Jag är en couchgamer i grunden, dvs jag sitter helst i soffan med kontrollen i handen och spelar. Har i princip alltid kört spel på konsol och gjort annat på pc.
Dock har jag den senaste tiden känt ett behov av att testa pc mer, konsolerna känns helt enkelt för klena, som där inte är något nytt i den nya generationen.
Därför byggde jag ihop en liten mitx dator (node 304) som jag oftast kör med handkontroll från xbox (där det är rimligt såklart).
Nästan i storlek med en konsol men kraften och utbudet av en pc.
Det enda jag saknar i dagsläget är de gamla polarna från xbox-live

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noah01:

Grejen är att jag tycker Xbox är en mycket trevligare plattform för på PC är det mycket vanligare med modding, hacking, glitching mm men fortfarande så finns det sååå många fördelar med båda två

Jag vet inte vad du menar med modding men för mig är modding något väldigt positivt och den största fördelen med att spela på pc

Visa signatur

Chassi: Define 7 Compact | Mobo: Crosshair VIII Dark Hero | CPU: 5900x | RAM: 128 GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | GPU: RX 6750 XT | M.2: 2 x 980 PRO 2TB | SSD: 870 EVO 4TB | PSU: Seasonic Prime PX 1300W | Kylare: Noctua NH-D15 chromax | OS: Win11

Permalänk

Chilla lite så kommer ju XboxOne att släppa i Norden också nu i höst (med bla. Titanfall och *Forza 5).

Du kommer tvingas punga ut med bra mycket på en PC innan du kommer upp i samma pris/predtanda iaf enl. mig.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Guybrush82:

Chilla lite så kommer ju XboxOne att släppa i Norden också nu i höst (med bla. Titanfall och *Forza 5).

Du kommer tvingas punga ut med bra mycket på en PC innan du kommer upp i samma pris/predtanda iaf enl. mig.

finns ju redan att köpa men ja, det är nått jag har tänkt på

Permalänk
Medlem

I mina ögon finns ingen anledning att köpa konsol idag om man inte vill åt de konsol exklusiva titlarna.
Angående prestanda/pris så krävs det inte mycket mer pengar för en dator som har högre prestanda än en konsol men när man väl köper en PC så kanske man vill ha en som är kraftigare än "bara lite bättre än konsol".

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Tänk på att man behöver betala ca 500/år för Live och att spelen till Xbox är avsevärt dyrare. I slutändan blir faktiskt PC billigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem

En dator med samma prestanda som en Xbox One kostar inte många tusen, hårdvaran i dagens konsoler är inget häftigt.

Varför är moddar negativt? Du behöver inte installera moddar i spelen om du inte vill.

Spel till PC är mycket billigare och gratis att spela online (förutom vissa mmorp spel). Samtidigt som du missar exklusiva spel om du inte har en Xbox missar du exklusiva spel om du inte har en pc. Det finns väldigt många fler exklusiva spel till PC.

En PC kan du även göra så mycket annat på än att bara spela. Den går att koppla till TV:n och köpa en xbox-kontroll till om det är så du föredrar att spela.

Sen finns inte grejer som TrackIR och Occulus Roft till konsolerna

Skickades från m.sweclockers.com