Permalänk

Sätta ihop plexiglas

Någon som har nåt bra tips på hur man ska sätta ihop två plexiglasplattor? Alltså typ med lim.

Ni som testat med plexiglaslim, funkar det bra? ser det snyggt ut och håller det bra?

Ni som har gjort plexiglastankar lr liknande med plexiglas hur har ni gjort?

tack på förhand

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

jag har kört med plexiglaslim, det blir genomskinligt så det inte syns.. är det bästa limmet till plexi, sitter skitbra..

Permalänk

ska kanske dra ner till clasohlson och fixa en tub då, hur långt räcker en sån där 100g tub?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Transparant Silicon funkade bra för mig.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Jag använde Skruv och AkvarieSilikon. men skruv funkar bara om man har tjock plexi nog, hade 11mm tjock. kolla här http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=127932

Visa signatur

Hopp jag har en MONSTER DATOR. GRR SÄGER DEN...
| Intel E8500 | Asus PQ5-E | Corsair XMS2 Dominator TwinX DDR2 PC8500/1066MHz CL5 2x2GB | Club Ati 4870 1GB @ Hazro 30"TFT 2560x1600 + DELL 2001FP 20.1"TFT | WesterDigital Raptor 300GB Sata2 | CoolIT Vatteenkylning | Logitech diNovo | Tvåa i Coolermaster Contest på optihack-05 !

Permalänk
Medlem

annars kan du ju titta på mårtens baytank artikel här på sweclockers....

Visa signatur

Antec Case Performance One | Asus P5B | Intel Core 2 Duo E6600 2.4Ghz @ 3.0Ghz | 4GB Corsair 6400 | Asus Geforce 8800GT |

Permalänk
Medlem

När jag byggde min tank använde jag quickepoxy från Biltema. Det funkade inte i kombination med glykol utan läckte. Så använd inte enbart epoxy.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EagleSpirit
ska kanske dra ner till clasohlson och fixa en tub då, hur långt räcker en sån där 100g tub?

Jag köpte Exakt en sån tub, och jag har gjort en liten tank 12,5x9,5x8,5 och jag kanske använder 1% av tuben så det räcker till hur mycket som helst typ

Permalänk

ok, nu har jag varit ner och köpt en tub plexiglaslim och det verkar som att det funkar, får se hur bra det sitter när det torkar.

Eftersom jag inte ska ha det i en tank så gör det inte så mycket om det inte skulle klara vatten. Iaf inte i det här projektet. Men jag ska kanske ha det till en tank senare.

Det kommer nog upp bilder på det här bygget senare. Får se om det blir klart nästa vecka. De hade inte lysdioderna som jag ville ha hemma idag

Visa signatur