Hörlurar som passar psytrance

Permalänk

Hörlurar som passar psytrance

Hej som rubriken lyder letar jag efter ett par hörlurar som passar till att lyssna på Psytrance.
Jag har ingen bra koll på hörlurar så tänkte fråga er om lite vägledning.
Jag har ett par "Sennheiser pc360 game" just nu men skulle vilja ha ett par som endast är framtagna för att lyssna på musik.
Det jag är ute efter i ljudväg är en kristallklar diskant och en ren bas som inte överröstar resten av ljudet.
Främst kommer jag använda dem vid datorn.
Ett plus skulle vara att ha surround i lurarna eftersom det skulle passa perfekt till psytrance, vet dock inte hur mycket jag vinner på det mot stereo då jag inte har lyssnat på psytrance i några surroundlurar.
Just nu har jag ett Asus xonar essence stx ljudkort.
Min budget är ca 2500 kr, men skulle ni hitta en överlägset bättre för 3000 så kan jag överväga att köpa den istället.

Tack på förhand /Viktor

Permalänk
Medlem

Jag använder de uppskattade Audio Technica ATH M50 som just nu kostar runt tusenlappen! Asbra ljud och jag lyssnar framförallt på psy. Både fullon typ indra, didrapest och u-recken samt basigare progg som ex. Day.din, neelix, gaudium mfl och de passar riktigt bra till båda

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar

Permalänk

Ok låter ju kanon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreamfreezee:

Ok låter ju kanon

Blir det ett par sådana eller det lutar mot något annat kanske?

Du har inte lite musiktips till en annan psytrance-fanatiker? Behöver förnya spellistorna lite och det är inte så många som uppskattar denna genre som jag villl!

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
SSD

-Citera för svar

Permalänk
Medlem

Annars är ju att inhandla på ställen som mediamarkt, elgiganten samt netonnet att rek. öppet köp från 14-30 dagar där du får ta hem den och testa ordentligt så länge du är rädd om förpackningen. kanske inte kul att åka fram och tillbaka iofs.

Permalänk

Aa det lutar åt dem, tänkte åka till någon butik o testa dem i veckan.

Skrivet av draztic:

Blir det ett par sådana eller det lutar mot något annat kanske?

Du har inte lite musiktips till en annan psytrance-fanatiker? Behöver förnya spellistorna lite och det är inte så många som uppskattar denna genre som jag villl!

Hehe vilken tur att du fråga;) Har två spellistor på soundcloud med nästan 90 timmar nyare psytrance/progressive psytrance

https://soundcloud.com/viktorstr-berg/sets/psy
https://soundcloud.com/viktorstr-berg/sets/psychedelic-mixes

Så har du lite o lyssna på

Permalänk
Skrivet av goa200:

Annars är ju att inhandla på ställen som mediamarkt, elgiganten samt netonnet att rek. öppet köp från 14-30 dagar där du får ta hem den och testa ordentligt så länge du är rädd om förpackningen. kanske inte kul att åka fram och tillbaka iofs.

Ok jo det låter vettigt. Och åker runt mycket i städer i mitt jobb så då kan jag hoppa in i varje butik

Sen har vell mediamarkt många lurar att testa där? Kanske inte med psytrance dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreamfreezee:

Aa det lutar åt dem, tänkte åka till någon butik o testa dem i veckan.

Hehe vilken tur att du fråga;) Har två spellistor på soundcloud med nästan 90 timmar nyare psytrance/progressive psytrance

https://soundcloud.com/viktorstr-berg/sets/psy
https://soundcloud.com/viktorstr-berg/sets/psychedelic-mixes

Så har du lite o lyssna på

Fan vad gött! Nu vill man bara ut och stampa! Tack så mkt

Visa signatur

PSU
SSD

-Citera för svar