Permalänk
Skrivet av TwiceFire:

Kan utvärdera den senare då jag ska hämta den idag.

Tackar! Tänkte gå ner och hämta en imorgon, så utvärdera ikväll om du ids.

Permalänk
Skrivet av Arktiskman:

Tackar! Tänkte gå ner och hämta en imorgon, så utvärdera ikväll om du ids.

Jag är helt sinnes sjukt nöjd över telefonen, olycka med min HTC one m8 och fick pengar tillbacks på försäkringen och slog till på denna då den här var lite mer lagom för mina små händer. Skönt att den fixar placeringen på appar , bakgrund bild osv och allt vilka appar jag haft tidigare.

Skärmen är riktigt riktigt go tycker jag, den är riktigt skön att hålla i känns kvalite. Windows Phone 8.1 är gudomligt trevligt skönt flyt gemfört med android och lagom med insätllnings möjligheter för att inte känna sig så låst som IOS. Handelsbanken appen är mycket bättre på WP än på android.

Helt klart bästa köp jag har gjort! Kan helt klart rekommenderas.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 Iphone 15 pro max | 🎧Airpods pro max|
*📺LG Oled CX48
*Noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

Jag kör preview. Verkar som batteriet håller längre... lite stabilare än innan.
8.1 Update, 8.10.14157.200

åhååå!
Hur har jag missat den!
Nu är den uppdaterad. Se om det blir nå skillnad.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk

Just det jag fick en bra mobil då det inne på Alarm inställningarna är HELT svart bakgrund förutom längst ner där man kan välja alternativ eller "nytt larm". som är lite mer ljust grått men allt över där är helt svart.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 Iphone 15 pro max | 🎧Airpods pro max|
*📺LG Oled CX48
*Noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av TwiceFire:

Just det jag fick en bra mobil då det inne på Alarm inställningarna är HELT svart bakgrund förutom längst ner där man kan välja alternativ eller "nytt larm". som är lite mer ljust grått men allt över där är helt svart.

Se bara till att inte uppdatera "Display" appen från Nokia för då får du en "dålig" telefon igen. Uppdaterar man den appen så blir svärtan i inte svart på högsta ljusstyrkan. Så det har inget med dåliga telefoner att göra. Däremot en synlig gradient på mörkgråa färger är en hårdvarudefekt.

Öppna sidan där du ställer in tiden på alarmet, har du en helt jämn bakgrund där horisontalt som vertikalt så grattis.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Skrivet av deeyay:

Se bara till att inte uppdatera "Display" appen från Nokia för då får du en "dålig" telefon igen. Uppdaterar man den appen så blir svärtan i inte svart på högsta ljusstyrkan. Så det har inget med dåliga telefoner att göra. Däremot en synlig gradient på mörkgråa färger är en hårdvarudefekt.

Öppna sidan där du ställer in tiden på alarmet, har du en helt jämn bakgrund där horisontalt som vertikalt så grattis.

OMG tog ju uppdatera allt så display appen är uppdaterad och jag testa stänga av automatisk ljusstyrka och satte den på hög och gick in i Alarm appen och det är helt svart överallt utom längst när där man kan trycka "nytt larm".

Så jäkligt nöjd faktisk fick gott exemplar

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 Iphone 15 pro max | 🎧Airpods pro max|
*📺LG Oled CX48
*Noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Skrivet av deeyay:

Se bara till att inte uppdatera "Display" appen från Nokia för då får du en "dålig" telefon igen. Uppdaterar man den appen så blir svärtan i inte svart på högsta ljusstyrkan. Så det har inget med dåliga telefoner att göra. Däremot en synlig gradient på mörkgråa färger är en hårdvarudefekt.

Öppna sidan där du ställer in tiden på alarmet, har du en helt jämn bakgrund där horisontalt som vertikalt så grattis.

Min är jämnt grå också!
Vet inte vad "display" app är för något dock. Aldrig sett.
Men jag har stängt av automatiska uppdateringar iaf.

DOCK - palla. Jag kör vit bakgrund. Det är ju mycket mer "smooth"

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av TwiceFire:

OMG tog ju uppdatera allt så display appen är uppdaterad och jag testa stänga av automatisk ljusstyrka och satte den på hög och gick in i Alarm appen och det är helt svart överallt utom längst när där man kan trycka "nytt larm".

Så jäkligt nöjd faktisk fick gott exemplar

Ja då har du nog fått ett helt bra exemplar såvida de inte har uppdaterat Displayappen väldigt nyligen. För den skapade detta problem på hög ljusstyrka oavsett om man hade dålig display eller inte tror jag:

Sen så visar sig detta problem om man har gradient issues som nog dessvärre är hårdvarufel (denna issue kan vara vertikal också så då får man lägga telefonen i landskapsläge för att se det):

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av lucifer579:

Min är jämnt grå också!
Vet inte vad "display" app är för något dock. Aldrig sett.
Men jag har stängt av automatiska uppdateringar iaf.

DOCK - palla. Jag kör vit bakgrund. Det är ju mycket mer "smooth"

Den ligger inte i applistan det ligger i Settings under "display" eller skärm på Svenska kanske. Men den uppdateras genom market som en app gör. Tänk på att vitt drar mycket mer batteri på en Amoledskärm

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Skrivet av deeyay:

Ja då har du nog fått ett helt bra exemplar såvida de inte har uppdaterat Displayappen väldigt nyligen. För den skapade detta problem på hög ljusstyrka oavsett om man hade dålig display eller inte tror jag:

http://forums.wpcentral.com/attachments/nokia-lumia-930/71698...

Sen så visar sig detta problem om man har gradient issues som nog dessvärre är hårdvarufel (denna issue kan vara vertikal också så då får man lägga telefonen i landskapsläge för att se det):

http://img.tapatalk.com/d/14/07/10/thumbnail/rahu7edu.jpg

Jag måste fått ett bra exemplar då min är ljusgrå längst ner inte sådär konstig färg som du har, även om jag sätter på högsta ljusstyrka så är det totalt svart över den ljusgrå baren längst ner :). Köpte min telefon direkt från tre model svart.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 Iphone 15 pro max | 🎧Airpods pro max|
*📺LG Oled CX48
*Noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av TwiceFire:

Jag måste fått ett bra exemplar då min är ljusgrå längst ner inte sådär konstig färg som du har, även om jag sätter på högsta ljusstyrka så är det totalt svart över den ljusgrå baren längst ner :). Köpte min telefon direkt från tre model svart.

Trevligt! Efter 2 dåliga exemplar orkade jag inte testa ett tredje.

Mitt hopp står nu till att WP 8.1 kommer att portas till Androids M8 vilket i dagsläget verkar relativt troligt då de tydligen ska dela exakt samma hårdvara, bootloader etc.

Det blir en HTC HD2 all over again kanske som bootade det mesta i slutändan =D

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av TwiceFire:

Jag måste fått ett bra exemplar då min är ljusgrå längst ner inte sådär konstig färg som du har, även om jag sätter på högsta ljusstyrka så är det totalt svart över den ljusgrå baren längst ner :). Köpte min telefon direkt från tre model svart.

Min har varit lila-aktig innan men nu när jag försöker hitta det så är det grått, möjligen minimal lila ton som knappt går att se även när jag försöker. Kanske uppdateringen idag gjorde något.

...
Vid närmare undersökning, blev visst lila vid lägsta ljusstryka.

Permalänk
Skrivet av deeyay:

Den ligger inte i applistan det ligger i Settings under "display" eller skärm på Svenska kanske. Men den uppdateras genom market som en app gör. Tänk på att vitt drar mycket mer batteri på en Amoledskärm

Visst är det så, men jag lyckas ändå använda min telefon 2 dagar utan att ladda om jag har min normala användning.
Om jag däremot använder den mycket blir det en gång om dagen.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

Till er som har den där lila tonen, som deeyay visat på, har Nokia sagt att de kommer att fixa med en firmwareuppdatering. Den grå gradienten finns det rapporter på att folk har blivit av med genom en Hard Reset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Tre tar 399kr/månad för 930 + fria samtal/sms + 7 GB surf
Halebop tar 449/månad för 930 + fria samtal/sms* + 4 GB surf
Tele2 tar 449/månad för 930 + fria samtal/sms + 3 GB surf
Telenor tar 449/månad för 930 + fria samtal/sms + 2 GB surf

*typ, 600 fria samtal, 6000 sms.

Totalkostnader:

Tre: 9826 kr
Halebop: 10878 kr
Tele2: 11026 kr
Telenor: 10776 kr

Vette fan om jag tycker att någon slår Tre, men du kanske har andra (bättre) alternativ?

Av infon ovan att döma så verkar det ge luren på köpet. Märkligt. 11 papp med kontantbetald lur och 5 GB fins ju. Men det du sa slår det.

Står det vad det kommer kosta efter denna perioden, för det är intressant. För 11 papp + lur (sammanlagt för lur och tele i 24 mån) blir det aldrig högre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Av infon ovan att döma så verkar det ge luren på köpet. Märkligt. 11 papp med kontantbetald lur och 5 GB fins ju. Men det du sa slår det.

Står det vad det kommer kosta efter denna perioden, för det är intressant. För 11 papp + lur (sammanlagt för lur och tele i 24 mån) blir det aldrig högre.

Hos Tre fortsätter kostnaden på 399kr/månad, mobilen ligger alltså helt och hållet i abonnemanget.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem

För alla här som undrar vilket OS som är effektivast vad gäller både prestanda och inte minst batteritid.
HTC One M8 med identisk hårdvara får dubbla batteritiden och snabbare med WP OS mot Android.

http://wmpoweruser.com/interesting-with-identical-hardware-th...

http://wmpoweruser.com/htc-one-for-windows-benchmarks-faster-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ffodil:

För alla här som undrar vilket OS som är effektivast vad gäller både prestanda och inte minst batteritid.
HTC One M8 med identisk hårdvara får dubbla batteritiden och snabbare med WP OS mot Android.

http://wmpoweruser.com/interesting-w...droid-version/

http://wmpoweruser.com/htc-one-for-w...droid-version/

Att den skulle ha dubbla batteritiden måste vara ett tryckfel. Det kan aldrig stämma.

Visa signatur

Core i7 6700K | 16GB DDR4 | 256GB NVMe | GTX 1070 | 550W

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av ffodil:

För alla här som undrar vilket OS som är effektivast vad gäller både prestanda och inte minst batteritid.
HTC One M8 med identisk hårdvara får dubbla batteritiden och snabbare med WP OS mot Android.

http://wmpoweruser.com/interesting-w...droid-version/

http://wmpoweruser.com/htc-one-for-w...droid-version/

Nej vi vet ingenting än. Varför blir alla så till sig utav en bild som ett företag lägger upp? Tror vi helt plötsligt på deras information om batteritid i ett specsheet när man aldrig gjort det förr? De kan skriva vad de vill. Vi vet inte ett smack förens den kommer på riktigt.

Om WP nu är så strömeffektivt varför har då 930 riktigt dålig batteritid jämfört med M8 med Android även fast skillnaden i batteristorlek är minimal? Tycker jag är märkligt. Speciellt då WP ska vara ett låst och kontrollerat OS medans M8 har alla möjliga processer igång hela tiden vilket gör hela saken ännu märkligare. Det även med fördelen av en Amoledskärm som har pixlar avstängt helt och hållet utöver stora delar av OS'et.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av ffodil:

För alla här som undrar vilket OS som är effektivast vad gäller både prestanda och inte minst batteritid.
HTC One M8 med identisk hårdvara får dubbla batteritiden och snabbare med WP OS mot Android.

http://wmpoweruser.com/interesting-w...droid-version/

http://wmpoweruser.com/htc-one-for-w...droid-version/

Du pajade länkarna... letade reda på den första för att se vad som stod där.

http://wmpoweruser.com/interesting-with-identical-hardware-th...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tangentbord:

Du pajade länkarna... letade reda på den första för att se vad som stod där.

http://wmpoweruser.com/interesting-with-identical-hardware-th...

Vet inte vad som hände med länkarna, men nu funkar dom väl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Nej vi vet ingenting än. Varför blir alla så till sig utav en bild som ett företag lägger upp? Tror vi helt plötsligt på deras information om batteritid i ett specsheet när man aldrig gjort det förr? De kan skriva vad de vill. Vi vet inte ett smack förens den kommer på riktigt.

Om WP nu är så strömeffektivt varför har då 930 riktigt dålig batteritid jämfört med M8 med Android även fast skillnaden i batteristorlek är minimal? Tycker jag är märkligt. Speciellt då WP ska vara ett låst och kontrollerat OS medans M8 har alla möjliga processer igång hela tiden vilket gör hela saken ännu märkligare. Det även med fördelen av en Amoledskärm som har pixlar avstängt helt och hållet utöver stora delar av OS'et.

En del säger sig ha den bästa batteritid som man haft i någon lur, andra tvärtom. Kan finnas många förklaringar, en är att man har olika uppdateringar. Vad jag kommit fram till vid mätningar är att man måste ha senaste GDR1 update 1 vilket gör stor skillnad.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av ffodil:

En del säger sig ha den bästa batteritid som man haft i någon lur, andra tvärtom. Kan finnas många förklaringar, en är att man har olika uppdateringar. Vad jag kommit fram till vid mätningar är att man måste ha senaste GDR1 update 1 vilket gör stor skillnad.

Jag provade 2st 930. Båda hade lika dålig batteritid vid användning. I standby var de riktigt bra dock. Men jag har också en M8 så jag har jämfört dem noggrant i 2 veckor sida vid sida och även gick jag med i developer preview programmet för att få senaste WP versionen. Även om det blev lite bättre så är skillnaden mot en M8 med Android väldigt stor till Androids fördel i batteitid. Jag är inte partisk på något sätt jag talar bara utifrån egna erfarenheter med båda telefonerna i min ägo.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Jag ville för övrigt behålla 930 men mina skärmproblem på båda exemplaren och den dåligare batteritiden gjorde så att jag bestämde mig för att ge upp WP för denna gång och återgå till min M8. Men har jag tur nu så kommer WP 8.1 att portas till Android. Kanske till och med kommer att kunna dual-boota.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Jag provade 2st 930. Båda hade lika dålig batteritid vid användning. I standby var de riktigt bra dock. Men jag har också en M8 så jag har jämfört dem noggrant i 2 veckor sida vid sida och även gick jag med i developer preview programmet för att få senaste WP versionen. Även om det blev lite bättre så är skillnaden mot en M8 med Android väldigt stor till Androids fördel i batteitid. Jag är inte partisk på något sätt jag talar bara utifrån egna erfarenheter med båda telefonerna i min ägo.

Händer ju en hel del med WP OS just nu med alla uppdateringar, kom även en ny uppdatering för DP i förrgår.
Inte helt lätt att få en riktig bild förrän allt fallit på plats. Själv har jag en väldigt bra batteritid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ffodil:

Händer ju en hel del med WP OS just nu med alla uppdateringar, kom även en ny uppdatering för DP i förrgår.
Inte helt lätt att få en riktig bild förrän allt fallit på plats. Själv har jag en väldigt bra batteritid.

Streamar spotify över wifi till mitt bluetoothheadset hela dagen på jobbet, några samtal, sms, lite surf om det blir dötid och jag har ännu inte lyckats tömma batteriet. Misstänker däremot att det tar slut fort om man börjar spela, all värme måste komma från någonting...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det denna han i watchdogs använder hypad tråd för en mobil

Trollololo

Visa signatur

ASUS Z97-A | Palit GeForce Jetstream GTX 770 4Gb | Intel Core i5 4690K | Corsair Vengeance CL9 16GB | EVGA Supernova G2 750W | SilverStone Argon AR03 | 500GB Toshiba | 1TB WD Blue | Kingston SSD 120GB | NZXT H440W | Windows 8.1 | 2st Samsung 23" | Ducky Mini | ( つ◕ل͜◕)つ ᕙ༼◕ل͜◕༽ᕗ (ง ͠° ͟ل͜ ͡°)ง

Permalänk
Medlem

Såg nu HTCs egna siffror på batteritid ang. M8, som ser lite mer realistiska ut.
32 tim. mer standbytid och 2 tim. mer samtalstid med WP mot Android.

http://www.neowin.net/news/when-the-specs-are-the-same-window...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Tydligen inte, var nere och fråga idag.

Tydligen så är det enda operatörerna kan erbjuda är abonemang med full pott eller liknande där priset går upp till minimum 9000 under 24 månader med mobil.

Om jag köper en olåst mobil kontant och behåller mitt abbonemang (vilket räcker gott och väg för mig) så är det ca 3000 kr billigare under 24 månader. Kan inte operatörer erbjuda bättre än vad man har när man ska binda upp sig på 24 månader?

Hmm, har du 4G på ditt Max 25? Låter ju som att man kanske ska suga ut det lite till då:-) har du kollat på kontantkort? Beroende på ditt användarmönster så kanske det blir billigare?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellepelikan:

Hmm, har du 4G på ditt Max 25? Låter ju som att man kanske ska suga ut det lite till då:-) har du kollat på kontantkort? Beroende på ditt användarmönster så kanske det blir billigare?

Skickades från m.sweclockers.com

Nae är bara 3G

Kollade på Halebop och de har ett hyffsat billigt abonemang med lagom nivåer på allt. Dock tjänar man inte på att köpa 930 hos dem, men de kanske går att deala via mail?