Nya hörlurar, Fidelio M1BT, AKG Y45BT eller annat?

Permalänk
Medlem

Nya hörlurar, Fidelio M1BT, AKG Y45BT eller annat?

Sitter och spanar efter nya lurar och har bestämt mig för att det skall vara med bluetooth.

Är extremt sugen på Philips' Fidelio M1BT och har läst mycket gott om dom. Har även tagit en titt på AKG Y45BT men hittar knappt någon recension om dom alls.

Jag söker efter lurar i denna storleks- och prisklass. Hade tänkt att använda dom till både telefonen och datorn. Lyssnar mestadels på elektronisk musik.

Har någon mer info om dessa två eller något annat att rekommendera? Hur fungerar det med att koppla en hörlur via BT till en bärbar dator med inbyggd BT?

Tackar på förhand!

Permalänk

Menar du X1 eller ett M1BT, du skrev någon slags hybrid som tyvärr inte existerar

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Medlem
Skrivet av antonlundin:

Menar du X1 eller ett M1BT, du skrev någon slags hybrid som tyvärr inte existerar

Gaaaah! Givetvis menar jag M1BT. Klantigt utav mig!

Permalänk

Då är vi på samma våglängd, köpte ett par M1BT för någon vecka sen bara. Bra ljud(även fast det kan behövas en equalizer för att dra upp basen) och de har alla funktioner man vill ha på bluetooth-lurar, mic, volymkontroll osv. Tyvärr får jag lite ont i öronen, men det beror nog på mina överstora öron mer än lurarna.

Jag köpte dom för 900kr och jag vet inte om jag kan rekommendera någon att köpa dom för mer och tyvärr ligger den ju nypris på 1700:-. Jag rekommenderar lurarna men inte till det priset.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Medlem

Jag köpte lurarna till slut, för fullt pris på 1700kr. Har varit riktigt nöjd ända till häromdagen då BT'n slutade fungera. Skall returnera dom i nästa vecka och har möjlighet att få pengarna tillbaks.

Nu har jag dock fått tvivel på BT. Köpte BT just av den anledningen att slippa en sladd som går sönder. Och då ska BTn paja. Känns sådär..

Så jag är nu öppen för alla förslag på lurar, med eller utan kabel, för max 2000kr.

Permalänk

Harman Kardon BT ska vara en bra blåtandslur.

Vill du ha andra tips, kika då på head-fi:s buyersguide eller innerfidelity:s wall of fame.

Mvh