Dell introducerar böjda UltraSharp U3415W

Permalänk
Melding Plague

Dell introducerar böjda UltraSharp U3415W

Större, bredare och framförallt med en iögonfallande kurvatur. Dell introducerar en ny ultrabred skärm i familjen Ultrasharp, som ska passa lika bra för gaming som för skrivbordsarbete.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

för den blir säkert billig

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Jesus...det är alltså 2 skärmfötter men den klassas som en skärm? Måste bli pain in the a## och frakta om de inte är så att den levereras som 2 skärmar som man sedan fäster ihop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robie76:

Jesus...det är alltså 2 skärmfötter men den klassas som en skärm? Måste bli pain in the a## och frakta om de inte är så att den levereras som 2 skärmar som man sedan fäster ihop.

Det är två skärmar på bilden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

för den blir säkert billig

jepp och lägg på några tusen extra för att den är böjd, "yay!". Någon som känner suget efter en böjd skärm? Skulle hellre se samma skärm, platt och med en mindre prislapp istället. Som LG's 34" http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2541180

Visa signatur

All your base are belong to us

Permalänk
Medlem

Tar gärna en extra bred skärm som är böjd, hatar att använda en multiskärm setup för spel och video. Förstår inte hur folk kan spela med alla störande skärmkanter.

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem

Detta förklarar varför det tog sådan tid för dell att annonserna sin 34tum ultrawide; de gick direkt på den böjda varianten

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

När en sån där kommer ut på blocker så funtar jag på att köpa en. Mixar musik och behöver egentligen två skärmar, men en till 27" får fan inte plats mellan högtalarna på bordet så får bli någon sån där liknande istället.

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av bastardjim:

jepp och lägg på några tusen extra för att den är böjd, "yay!". Någon som känner suget efter en böjd skärm? Skulle hellre se samma skärm, platt och med en mindre prislapp istället. Som LG's 34" http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2541180

Jag skulle mer än gärna ta en böjd skärm om inte priset hade påverkats i någon större grad. Flera tusen på en skärm som säkert redan är dyr känns dock mindre motiverande.

Permalänk
Medlem

Böjda 21:9 1440p skärmar kommer fler och fler. Underbart!!!

Permalänk
Snusfri

Bara det inte är TN så kan den vara intressant.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Bara det inte är TN så kan den vara intressant.

Med tanke på 8ms responstid lär det vara IPS

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Inaktiv

Vad är det för fel på TN skärm? Har inte riktigt haft chansen att jämföra sida vid sida, men det jag har att utsätta på min skärm är främst den låga upplösningen 1920x1080 som får hela skärmen att kännas lite grynig när den är så stor (24").

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Raymond:

Tar gärna en extra bred skärm som är böjd, hatar att använda en multiskärm setup för spel och video. Förstår inte hur folk kan spela med alla störande skärmkanter.

Hjärnan kopplar bort kanterna efter en stund, så man inte tänker på dom även fast de syns.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
99:e percentilen

För er som har turen att inte vara 120 Hz-skadade kan nog denna skärm vara trevlig att använda! För mig är den däremot helt ointressant.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon56869:

Vad är det för fel på TN skärm? Har inte riktigt haft chansen att jämföra sida vid sida, men det jag har att utsätta på min skärm är främst den låga upplösningen 1920x1080 som får hela skärmen att kännas lite grynig när den är så stor (24").

betraktningsvinklarna är usla, vilket gör att färgåtergivningen är felaktig/ojämn.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Med tanke på att skärmen är böjd så gissar jag på att det är OLED.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Skrivet av Cooling23:

Med tanke på att skärmen är böjd så gissar jag på att det är OLED.

Det behöver det inte vara. Samsung har ju 4k TV's som är böjda, fast de är inte OLED.

Visa signatur

Sapphire Radeon RX 480 Nitro+ | Intel i5 2500K | Gigabyte P67A-UD3-B3 | Corsair 16GB Vengeance | Corsair TX 650W |
Samsung 850 Evo 512 GB | Samsung Spinpoint F3 1TB || LG IPS-236V | Philips 273EQH || Google Pixel 3 XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Med tanke på att skärmen är böjd så gissar jag på att det är OLED.

Nej, tyvärr inte, garanterat baserade på LG's 34UC97 och den är byggd på en IPS-panel. LG's första ultrabreda 34-tummare fick mycket kritik för att den hade massor av ips-glow, genom att böja skärmen så kan man bli av med det problemet hoppas LG på. Återstår att se hur recensionerna lyder.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Yes, en till sådan skärm som kommer lanseras - konkurrensen ökar som vi alla som är intresserade av en sådan här skärm vill.

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk

Jag ogillar starkt böjda skärmar då det går dåligt att arbeta med grafik eller video på dem. För spel och musikproduktion borde de däremot fungera bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bastardjim:

jepp och lägg på några tusen extra för att den är böjd, "yay!". Någon som känner suget efter en böjd skärm? Skulle hellre se samma skärm, platt och med en mindre prislapp istället. Som LG's 34" http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2541180

... som AOC:s billigare modell?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2741441

Eller LG:s egen billigare variant:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2463658

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HellDildo:

Jag ogillar starkt böjda skärmar då det går dåligt att arbeta med grafik eller video på dem. För spel och musikproduktion borde de däremot fungera bra.

Vad är det som blir dåligt av att den är böjd? Kan tänka mig sitta och CAD'a på jobbet med ett par sådana utan problem.

Permalänk
Medlem

Jag är inte särskillt imponerad över de bredare och bredare bildformaten som introduceras, men jag kanske är en sån där bakåtsträvare

Visa signatur

Asus Z87-A| 4770k@4.5GHz@1.19v|Gtx680@+100MHz offset - Accelero Hybrid| 2x4GB Corsair 1600MHz DDR3| Samsung 830 series SSD 256GB| Asus Xonar essence STX| Corsair HX620w| Define XL| giefscience.com | Jag streamar på Twitch

Permalänk
Medlem

Jag gillar det. Väntar dock på en 1080 istället för 1440.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

Vad är det som blir dåligt av att den är böjd? Kan tänka mig sitta och CAD'a på jobbet med ett par sådana utan problem.

Distortion skulle jag tro. Se exempelvis den här videon (från 25 sek in) — menyraden längst ned är spikrak i spelet.

Nu är inte de här nya datorskärmarna böjda tillnärmelsevis lika mycket så jag vet inte hur stort problem — om något — det där kan tänkas bli i praktiken.

Permalänk

Skulle vilja se dessa i mindre storlek alt. högre upplösning, en 24-27" med samma eller högre upplösning hade varit mer intressant.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

då jag har 3 stycken i porträtt för att jag inte gillar 16:10 i bredd så är detta instressant, recensionerna av LG's första 34" 21:9 var ju blandade resultat och gjorde att jag tänkte vänta på AOC versionen. Lagom kommer dessa rykten om kurvad 21:9 till jul... Tror julklappen till mig själv är kirrad om den får bra recensioner.

Jag spelar mest och kör upplösningen 3600x1920 så att gå ner några pixlar till 3440x1440 och förlora ca 10cm i bredd och 15-20 i höjd gör mig inget om jag slipper skarvarna.

Visa signatur

Moderkort: Asus rampage IV B.E | Cpu: i7 4930K | Ram: Corsair Dominator Platinum 32GB | Chassi: Corsair 900D | Grafikkort: Tri-SLI EVGA GTX Titan Black SC | Nätagg: Corsair AX1500i | Lagring: 2x Samsung 850pro SSD raid-0, 3x 2TB Western Digital Red | Custom Watercooling: Dual EK D5 pumps | Dual Bitspower 250ml res | Full EK nickel + nickel acetal waterblocks | Full Bitspower Shining silver fittings | Alphacool NexXxos XT45 240+480+480 |

Permalänk
Medlem

Villa ha!!!

Men 34" känns aningen för stort

Permalänk
Medlem
Skrivet av nubbe:

Villa ha!!!

Men 34" känns aningen för stort

fast den är bara som en 27"are på höjden...

personligen skulle jag gärna se en större så den får lite fler höjd för att matcha, men då antar jag att PPI;n blir kass

Visa signatur

Moderkort: Asus rampage IV B.E | Cpu: i7 4930K | Ram: Corsair Dominator Platinum 32GB | Chassi: Corsair 900D | Grafikkort: Tri-SLI EVGA GTX Titan Black SC | Nätagg: Corsair AX1500i | Lagring: 2x Samsung 850pro SSD raid-0, 3x 2TB Western Digital Red | Custom Watercooling: Dual EK D5 pumps | Dual Bitspower 250ml res | Full EK nickel + nickel acetal waterblocks | Full Bitspower Shining silver fittings | Alphacool NexXxos XT45 240+480+480 |