Permalänk
Medlem
Skrivet av Silverfisken:

Inet har en kampanj där man kan få fri montering om jag väljer en dator med grafikkort från MSI eller ett moderkort från MSI.

Skrivet av Silverfisken:

2. Vad använder jag för kod gällande fri frakt, om jag är med i Sweclockers?

Ingen, erbjudandet gäller inte vid komplett burk med montering.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Var det något fel på min länk? Som jag skrev, så framgår det av erbjudandet att det inte gäller vid köp av delar för montering.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Näe inge fel jag som hade öppnat tråden innan du postade och såg därför inte ditt inlägg.

Visa signatur

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk

Jag har en fråga angående Inets cashback kampanj. Jag har köpt i5 4690k och ett moderkort från MSI. Jag ska då få 275 kronor tillbaka. När jag går in på "ansökningsformulär" så och ska fylla i det man ska fylla i så kommer jag inte vidare från steg 1. Mitt inköpingsdatum finns inte med. Jag antar att den här kampanjen bara fungerade några dagar i juli och inte nu i september, vilket jag uppfattade det som?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hannes1234:

Jag har en fråga angående Inets cashback kampanj. Jag har köpt i5 4690k och ett moderkort från MSI. Jag ska då få 275 kronor tillbaka. När jag går in på "ansökningsformulär" så och ska fylla i det man ska fylla i så kommer jag inte vidare från steg 1. Mitt inköpingsdatum finns inte med. Jag antar att den här kampanjen bara fungerade några dagar i juli och inte nu i september, vilket jag uppfattade det som?

Den gäller fortfarande, men villkoren för kampanjen är lite skumma.
Saxat från "allmänna kontor" på toptechcashback:

"En fullständig och giltig begäran måste skickas in tidigast (30) dagar och senast sextio (60) dagar från inköpsdatumet på kvittot eller fakturan. Det inköpsdatum som anges på inköpsbeviset är dag ett (1). Om en begäran skickas in före eller efter denna period kommer den att anses vara ogiltig. "

Du måste alltså vänta 30 dagar innan du kan registrera den. Därför finns inte ditt datum med i listan än.
Gissningsvis är detta för att man inte ska kunna skicka in och ansöka om pengar tillbaka och sedan gå tillbaka till affären och lämna tillbaka grejerna på öppet köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hannes1234:

Jag har en fråga angående Inets cashback kampanj. Jag har köpt i5 4690k och ett moderkort från MSI. Jag ska då få 275 kronor tillbaka.

Tänk på att inte alla moderkort betyder att du får något tillbaka. "MSI Z97-S02 INET EDITION ATX" är ett strålande exempel på ett moderkort som inte ger en spänn tebax. (Och Är det Inet bundlar med CPU och minnen i sitt uppgraderingspaket)

B!

Visa signatur

Permalänk

Jag hade samma fråga förra veckan så jag mailade dom, och fick detta svar:

"Thank you for your email.

If you wish to participate in the promotion that began on the 18th of August, please wait 30 days after the date of purchase of your products before to submit the claim form online as indicated in the terms and conditions:

https://toptechcashback.com/uk/en/pages/cashback/terms

After the 30 days have passed, you will be able to select your products and your date of purchase and have another 30 days to submit the claim form.

The current claim form has not been updated as participants for the previous promotion that has ended on the 7th of July are still able to claim until the 4th of September.

Please feel free to get back to us if you have any question."

Permalänk
Medlem

Jag har 15 år erfarenhet av att bygga datorer och har under den tiden använt mig av ett flertal butiker för att tillfredsställa mina behov av datorkomponenter.
Nu är det dags för mig att lägga till Inet tillsammans med Komplett som en av de butiker jag troligtvis aldrig igen kommer handla ifrån. Känns konstigt när man nästan har handlat för 100 000kr där över åren, men någonstans går gränsen för vad jag är villig att betala för och vilket kundbemötande jag tolererar.

För att till att börja med kan jag fråga er om ni skulle vilja ha datorkomponenter för ca 14000kr levererade till er i ett paket som ser ut såhär:

Som ni kan se är det en allt för liten låda som grejerna har blivit "nertryckta" i, det enda packningsmaterialet som fanns i lådan var ett par luftkuddar som låg vid öppningen (dvs på sidan klisterlappen sitter på.)

Det första jag upptäcker när jag öppnar lådan är ett par hårddiskar som ligger löst, samt en dvd-brännare som låter som en maracas. Den hamnar inte i mitt bygge. Även tveksam till hur bra den mekaniska disken mår, eller de andra delarna men har varken tid eller ork att tänka på det för tillfället.
Ringer till support och berättar om ärendet och möts av en mycket kall ton som inte alls verkar bry sig ett skit om hur det var förpackat så länge jag inte ser några fysiska skador. Berättar om Dvd-brännaren och att jag vill ha en ny, får till svar: "Den ska låta så."

Inte nöjd så åker ut till deras butik på Torp, Uddevalla, grabben i kassan är väldigt osäker så får tag på deras servicemedarbetare som jag även känner sedan tidigare, han konstaterar efter ca 1 sekund efter att få hålla i brännaren att den är trasig mekaniskt. Får en ny.

Dagarna efter har jag byggt datorn och installerat samt börjat testa de nya grejerna, upptäcker att grafikkortet inte verkar hantera minnet korrekt och får som följd utsmetade (Paint nivå) texturer efter ett par timmar i drift. Ringer återigen support och vill prata med deras chef. Jag har bråttom och måste ha datorn i toppform inför Fredag då jag tjänar pengar på att spela och nya MMO releasen ArcheAge är på ingång. Har inte tid att vela och skicka fram och tillbaka ett helt nytt kort som SKA fungera. Upptagen, skall återkomma.

Ringer upp mig ett par timmar senare och är minst lika osympatisk som sin medarbetare. Får tillslut efter mycket krånglande och med vetskapen om att jag har rätten till ett öppet köp, ett motvilligt svar att jag kan åka in till butiken på Torp igen och byta in kortet så att de kan felsöka, och att det finns ett likadant på lager (vilket jag även kunde se på deras lagerstatus.) som jag får ut. Ingen tanke på att jag får lägga min tid och mina bensinpengar på att Inet inte kan stå bakom sina produkter, eller ens ha ett schysst kundbemötande. Kompensation är inte ens på tal.

Åker ut i alla fall och byter, senare i bilen inser jag att lådan jag fick var bruten. Zotac-tejpen är uppskuren. Väl hemma går jag igenom lådan och märker att inte heller skivan med drivrutiner är med.

Jag har alltså fått ett, på ett eller annat sätt, begagnat kort. Tack?

Pingvinstången med "Bitter melon" framstår som väldigt söt i jämförelse med resten av min senaste upplevelse med Inet, troligtvis den sista.

- FLD

Permalänk
Medlem

Trist, så klart, fast transportskadan skulle kanske anmälts till den som var ansvarig för frakten, av bilden att döma, posten? Hur lådan ser ut är i grund och botten ointressant, och, en rimlig gissning är att lådan var ganska välfylld tack vara luftpåsarna ända tills den ändrade form. Det är svårt att hantera gods för gossarna på posten, eller, så verkar det åtminstone, baserat på de erfarenheter jag gjort, för alla "paket" fraktfirmor rent generellt. Däremot låter det ju som om bemötandet varit dåligt per telefon, vilket jag får erkänna att jag inte har någon aning om, jag har aldrig behövt returnera något... Det är en nog så viktig del av verksamheten och brister det där är det värre än taskigt kundbemötande vid försäljningen.
B!

Visa signatur

Permalänk
Inet
Skrivet av Obolla:

Jo ursäkta att jag inte länkar jag är sjuk och trött.

Det är precis den!

Kommer i lager om 2-3 veckor preliminärt

Skrivet av Timelord Sloth:

Kommer ni ta in LED-slingan från phanteks som är gjord för phanteks enthoo luxe?

Tyvärr inte som det ser ut nu, men inköpsavdelningen ska hålla ett öga uppet.

Skrivet av FLDa:

Jag har 15 år erfarenhet av att bygga datorer och har under den tiden använt mig av ett flertal butiker för att tillfredsställa mina behov av datorkomponenter.
Nu är det dags för mig att lägga till Inet tillsammans med Komplett som en av de butiker jag troligtvis aldrig igen kommer handla ifrån. Känns konstigt när man nästan har handlat för 100 000kr där över åren, men någonstans går gränsen för vad jag är villig att betala för och vilket kundbemötande jag tolererar.

För att till att börja med kan jag fråga er om ni skulle vilja ha datorkomponenter för ca 14000kr levererade till er i ett paket som ser ut såhär:
http://i47.photobucket.com/albums/f172/spique1/8e5b03ef-8b72-...

http://i47.photobucket.com/albums/f172/spique1/20140903_21282...

Som ni kan se är det en allt för liten låda som grejerna har blivit "nertryckta" i, det enda packningsmaterialet som fanns i lådan var ett par luftkuddar som låg vid öppningen (dvs på sidan klisterlappen sitter på.)

Det första jag upptäcker när jag öppnar lådan är ett par hårddiskar som ligger löst, samt en dvd-brännare som låter som en maracas. Den hamnar inte i mitt bygge. Även tveksam till hur bra den mekaniska disken mår, eller de andra delarna men har varken tid eller ork att tänka på det för tillfället.
Ringer till support och berättar om ärendet och möts av en mycket kall ton som inte alls verkar bry sig ett skit om hur det var förpackat så länge jag inte ser några fysiska skador. Berättar om Dvd-brännaren och att jag vill ha en ny, får till svar: "Den ska låta så."

Inte nöjd så åker ut till deras butik på Torp, Uddevalla, grabben i kassan är väldigt osäker så får tag på deras servicemedarbetare som jag även känner sedan tidigare, han konstaterar efter ca 1 sekund efter att få hålla i brännaren att den är trasig mekaniskt. Får en ny.

Dagarna efter har jag byggt datorn och installerat samt börjat testa de nya grejerna, upptäcker att grafikkortet inte verkar hantera minnet korrekt och får som följd utsmetade (Paint nivå) texturer efter ett par timmar i drift. Ringer återigen support och vill prata med deras chef. Jag har bråttom och måste ha datorn i toppform inför Fredag då jag tjänar pengar på att spela och nya MMO releasen ArcheAge är på ingång. Har inte tid att vela och skicka fram och tillbaka ett helt nytt kort som SKA fungera. Upptagen, skall återkomma.

Ringer upp mig ett par timmar senare och är minst lika osympatisk som sin medarbetare. Får tillslut efter mycket krånglande och med vetskapen om att jag har rätten till ett öppet köp, ett motvilligt svar att jag kan åka in till butiken på Torp igen och byta in kortet så att de kan felsöka, och att det finns ett likadant på lager (vilket jag även kunde se på deras lagerstatus.) som jag får ut. Ingen tanke på att jag får lägga min tid och mina bensinpengar på att Inet inte kan stå bakom sina produkter, eller ens ha ett schysst kundbemötande. Kompensation är inte ens på tal.

Åker ut i alla fall och byter, senare i bilen inser jag att lådan jag fick var bruten. Zotac-tejpen är uppskuren. Väl hemma går jag igenom lådan och märker att inte heller skivan med drivrutiner är med.

Jag har alltså fått ett, på ett eller annat sätt, begagnat kort. Tack?

Pingvinstången med "Bitter melon" framstår som väldigt söt i jämförelse med resten av min senaste upplevelse med Inet, troligtvis den sista.

- FLD

Först och främst får jag säga att det är tråkigt att du upplever att du fått dålig kundservice. Denna tråden är inte riktigt till för att ta upp enskilda fall och ärenden men ska försöka kommentera kort.

Att vi behöver verifiera grafikkort innan det byts ut är praxis hos oss och vi tycker faktiskt inte det är orimligt. Det händer på nästan daglig basis att vi får in ärenden där "komponent x" är fel enligt kund men visar sig vara något annat i systemet som felar. Så det är helt enkelt inte hållbart att skicka ut dyra komponenter utan att själva kunna verifiera fel på produkten. Det blir snabbt stora kostnader att sitta på begagnade komponenter som vi inte kan sälja som nya och kanske viktigast av allt - det löser inte kundens problem!

Att grafikkortet du fick med dig var öppnat och saknade tillbehör var för att grafikkortslådan som du kom in med saknade tillbehören. Så dom tog ut dessa ur den nya förpackningen och la med det trasiga grafikkortet för att göra en s k "komplett RMA" till tillverkaren. Att butiken inte var tydliga nog eller glömde informera om detta till dig är ju dock högst olyckligt..

Angående paketering och emballage så håller vi på att undersöka varför hårddisk och DVD-läsare låg löst i ditt paket. Det ska det verkligen inte göra och vi ska kolla igenom övervakningskameror och se om vi kan se om något brustit under paketeringen.

Sen generellt angående vår paketering:
All vår paketering och emballage har tagits fram i samarbete med Posten och är fullt godkänt. Vi skickar mycket kollin på daglig basis och det är extremt liten andel som blir fraktskadad. Vårt nya paketeringssystem är väldigt effektivt och fungerar riktigt bra. Dock så är vi medvetna om att det kanske inte ser "snyggt" ut alla gånger - i vissa fall är det då Posten är ibland lite hårdhänta i sin hantering av våra paket vilket gör att när det kommer fram så ser det värre ut än när det gick iväg från oss. Och eftersom det är människor som packar så är det såklart även den mänskliga faktorn som spelar roll i vissa fall..

Sammanfattningsvis så får jag säga att vi har skickat våra ordar med nya paketeringen under en längre tid och sett att fraktskador inte ökat utan snarare minskat sen bytet samtidigt som vi snabbat upp och optimerat själva packningsprocessen vilket gör att ni kunder får era ordar snabbare än förut och även i tid! Att det inte är estetiskt snygga paket alltid är något som vi hoppas ni kan ha överseende med.

Att produkter är trasiga när dom kommer fram kommer vi tyvärr alltid att få leva med. Det går helt enkelt inte att garantera till 100% oavsett hur mycket emballage man har för det kommer alltid finnas en viss procent som är trasigt från fabrik..

En liten rolig notis att vi inte för så länge sedan fick kritik för att vi använde för mycket emballage när vi skickade mindre komponenter. Det är alltså inte helt lätt att göra alla nöjda

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inaktiv

Hej en fråga när kommer ni få ett levernans datum och ett korrekt pris på moto360 ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

All vår paketering och emballage har tagits fram i samarbete med Posten och är fullt godkänt. Vi skickar mycket kollin på daglig basis och det är extremt liten andel som blir fraktskadad. Vårt nya paketeringssystem är väldigt effektivt och fungerar riktigt bra. Dock så är vi medvetna om att det kanske inte ser "snyggt" ut alla gånger - i vissa fall är det då Posten är ibland lite hårdhänta i sin hantering av våra paket vilket gör att när det kommer fram så ser det värre ut än när det gick iväg från oss. Och eftersom det är människor som packar så är det såklart även den mänskliga faktorn som spelar roll i vissa fall..

Sammanfattningsvis så får jag säga att vi har skickat våra ordar med nya paketeringen under en längre tid och sett att fraktskador inte ökat utan snarare minskat sen bytet samtidigt som vi snabbat upp och optimerat själva packningsprocessen vilket gör att ni kunder får era ordar snabbare än förut och även i tid! Att det inte är estetiskt snygga paket alltid är något som vi hoppas ni kan ha överseende med.

Att produkter är trasiga när dom kommer fram kommer vi tyvärr alltid att få leva med. Det går helt enkelt inte att garantera till 100% oavsett hur mycket emballage man har för det kommer alltid finnas en viss procent som är trasigt från fabrik..

En liten rolig notis att vi inte för så länge sedan fick kritik för att vi använde för mycket emballage när vi skickade mindre komponenter. Det är alltså inte helt lätt att göra alla nöjda

I min uppfattning kan man aldrig emballera godset för mycket och absolut inte om man använder poståkeriet som leverantör.

Jag fick informationen när jag jobbade åt dom som chaufför och transportera gods att paketen ska tåla minst 1.5 meters fritt fall pga tömning från maskin vid paketsorteringen.

Så för min del är dubbla kartonger och bubbelplast och massa packtejp aldrig hört att nån fått trasigt innehåll på det jag skickar.

Så om ni minskar ner på emballaget och transportskada sker är inte risken större då att poståkeriet dömer ut era paket så ni får stå för kostnaden pga icke godkänd emballering ??

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Skrivet av davvarino:

Jag hade samma fråga förra veckan så jag mailade dom, och fick detta svar:

"Thank you for your email.

If you wish to participate in the promotion that began on the 18th of August, please wait 30 days after the date of purchase of your products before to submit the claim form online as indicated in the terms and conditions:

https://toptechcashback.com/uk/en/pages/cashback/terms

After the 30 days have passed, you will be able to select your products and your date of purchase and have another 30 days to submit the claim form.

The current claim form has not been updated as participants for the previous promotion that has ended on the 7th of July are still able to claim until the 4th of September.

Please feel free to get back to us if you have any question."

Så det som sägs är att både du och jag kan få tillbaka pengar? Jag förstår inte riktigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

I min uppfattning kan man aldrig emballera godset för mycket och absolut inte om man använder poståkeriet som leverantör.

Jag fick informationen när jag jobbade åt dom som chaufför och transportera gods att paketen ska tåla minst 1.5 meters fritt fall pga tömning från maskin vid paketsorteringen.

Så för min del är dubbla kartonger och bubbelplast och massa packtejp aldrig hört att nån fått trasigt innehåll på det jag skickar.

Så om ni minskar ner på emballaget finns inte risken då att poståkeriet dömer ut era paket så ni får stå för kostnaden pga icke godkänd emballering ??

Tanken med kommentaren förmycket emballage var t.ex jag fick :

En SSD i detta

Och lite färgpatroner i detta:

Tog upp i princip hela passargerar sidan
Inget negativt alls, men var en kul notis till inet att det kanske fanns "smidigare" emballage än att dra iväg en hel wellpapp kontainer hehe

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Inet
Skrivet av anon198674:

Hej en fråga när kommer ni få ett levernans datum och ett korrekt pris på moto360 ?

Det har vi tyvärr inga uppgifter på i dagsläget. Så fort vi har något spikat så kommer vi att gå ut med det. Håll utkik på hemsidan eller Facebook/Twitter!

Skrivet av Jonas79:

Så om ni minskar ner på emballaget och transportskada sker är inte risken större då att poståkeriet dömer ut era paket så ni får stå för kostnaden pga icke godkänd emballering ??

Om man aldrig kan emballera för mycket så undrar jag lite varför du inte använder trippla kartonger? Skämt å sido, självklart kan man emballera ännu mer än vad vi gör. Men när vi har en försumbar andel som faktiskt blir fraktskadade så är det inte ekonomiskt försvarbart att använda mer emballage. Speciellt när vi erbjuder gratis frakt..

Och som sagt, vår emballering är godkänd av Posten och hittills på dom få kollin som faktiskt blivit fraktskadade så har vi fått ersättning för det. Vi har en bra dialog med Posten då vi skickar så otroligt många kollin per år så ligger i bådas intresse att vår emballering ska fungera. Fraktskador på grund av dåligt emballage kommer i slutändan vara störst kostnad och problem för oss så finns inget riktigt syfte att vi skulle medvetet emballera "dåligt".

Värt att tilläggas är också att i princip alla produkter kommer med egen kartong samt emballering och är gjort för att hantera en hel del..

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Den som vill ha välemballerade paket ska bli kund hos Tele2, de skickar ut pappersark i stora kartonger

Ett exempel på hur det kan se ut som Tele2 kund. http://www.reddit.com/r/sweden/comments/29o45m/tele2_skickar_...

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Först och främst får jag säga att det är tråkigt att du upplever att du fått dålig kundservice. Denna tråden är inte riktigt till för att ta upp enskilda fall och ärenden men ska försöka kommentera kort.

Har en separat tråd uppe om min erfarenhet, men flera inlägg där ansåg att jag skulle göra ett inlägg här för att "kunna försvara er själva."

Skrivet av inet.se:

Att vi behöver verifiera grafikkort innan det byts ut är praxis hos oss och vi tycker faktiskt inte det är orimligt. Det händer på nästan daglig basis att vi får in ärenden där "komponent x" är fel enligt kund men visar sig vara något annat i systemet som felar. Så det är helt enkelt inte hållbart att skicka ut dyra komponenter utan att själva kunna verifiera fel på produkten. Det blir snabbt stora kostnader att sitta på begagnade komponenter som vi inte kan sälja som nya och kanske viktigast av allt - det löser inte kundens problem!

Att ett grafikkort ska felsökas är rimligt, men när det sker inom tidsramen som jag samtidigt bara kan häva mitt köp och köpa ett nytt förefaller er praxis som en del av "onödig frustration" för kunden, i det här fallet jag. Jag kunde lika gärna ha sagt att jag inte var nöjd med produkten och låta er ta hand om nästkommande fall då ni säljer kortet igen, men jag valde att göra det ärliga valet och hoppades på att det skulle uppskattas.

Skrivet av inet.se:

Att grafikkortet du fick med dig var öppnat och saknade tillbehör var för att grafikkortslådan som du kom in med saknade tillbehören. Så dom tog ut dessa ur den nya förpackningen och la med det trasiga grafikkortet för att göra en s k "komplett RMA" till tillverkaren. Att butiken inte var tydliga nog eller glömde informera om detta till dig är ju dock högst olyckligt..

Ja det var olyckligt att jag inte blir informerad om varför jag fick en förseglad produkt öppnad och innehåll uttaget, ännu värre är att jag inte fick se själva handlingen i sig när jag ändå var på plats, så jag kan försäkra mig om att ni faktiskt inte lägger i ett begagnat kort.

Skrivet av inet.se:

Angående paketering och emballage så håller vi på att undersöka varför hårddisk och DVD-läsare låg löst i ditt paket. Det ska det verkligen inte göra och vi ska kolla igenom övervakningskameror och se om vi kan se om något brustit under paketeringen.

I syfte av er egen vetskap, eller för på något sätt försäkra mig som kund att ni följer er paketering och emballering enligt praxis?

Skrivet av inet.se:

Er procentuella skaderapport kvittar mig egentligen när ni inte kan hantera de fallen där skador faktiskt har inträffat på ett godtyckligt sätt.
"Snyggt" eller "Estetiskt" är inte ord jag skulle använda eller bry mig om när det gäller emballage och paket, och det är inte därför jag klagar. Om du faktiskt skulle läsa inlägget så ser du att det handlar om skador och som i det här fallet, huruvida fraktsäkert så dyra och ömtåliga saker skall paketeras.
I vilket fall kvittar anledningen egentligen för som jag ser det så är jag en betalande kund och hade jag i förväg vetat att ni inte tänker ta det jag har beställt på såpass allvar att ni kan respektera min vilja för att få det levererat på ett säkert sätt så hade jag vänt mig till ett annat företag.
*EDIT: Fick dessutom just det här kollit en dag för sent.

Skrivet av inet.se:

Jag håller med om att det inte går att 100% garantera att allt man levererar kommer till slutdestination i toppskick, men det går att förebygga vissa fall, som mitt, och vet du vad det andra skyddsnätet är? God support.

Skrivet av inet.se:

Om man aldrig kan emballera för mycket så undrar jag lite varför du inte använder trippla kartonger? Skämt å sido, självklart kan man emballera ännu mer än vad vi gör. Men när vi har en försumbar andel som faktiskt blir fraktskadade så är det inte ekonomiskt försvarbart att använda mer emballage. Speciellt när vi erbjuder gratis frakt..

Jag betalade för min frakt, och oavsett om ni hade erbjudit fri frakt (Ja, jag känner till Sweclocker länken.) så är det inte försvarbart att leverera trasigt gods.

Skrivet av inet.se:

Och som sagt, vår emballering är godkänd av Posten och hittills på dom få kollin som faktiskt blivit fraktskadade så har vi fått ersättning för det. Vi har en bra dialog med Posten då vi skickar så otroligt många kollin per år så ligger i bådas intresse att vår emballering ska fungera. Fraktskador på grund av dåligt emballage kommer i slutändan vara störst kostnad och problem för oss så finns inget riktigt syfte att vi skulle medvetet emballera "dåligt".

Värt att tilläggas är också att i princip alla produkter kommer med egen kartong samt emballering och är gjort för att hantera en hel del..

Intressant att du säger det, så i min låda där det låg en komplett dator (minus chassi) påstår du att hdd som låg lös, dvd-brännare som låg lös, intels cpu (som sitter i en transparent plastbit) längst ut på en liten kartong, samt psu som bara ligger i en tunn papplåda ska klara sig från stötar, skak, knäckas med mera och kan bara stoppas rakt ner i en pappkartong med extremt lite emballage på EN sida.

Att sedan peka på posten med som är ER samarbetspartner och säga att jag får vända mig till dem är extremt oansvarigt när det är bara är er jag som konsument ska behöva ha kontakt med.

Glömde att tillägga försenad leverans.
Permalänk

En dum fråga kanske så ni får ursäkta mig så hemskt mycket
Om man köper egenkomponerad dator med modulärt agg + montering får man med alla kablar som hör till agget? T.ex om man inte plockat med grafikkort i listan utan ämnar montera ett eget.

Visa signatur

I5 12600k, 16gb ddr4 3200mhz, 3070ti, windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Detta stämmer absolut inte!
Originalkartonger är i dom allra flesta fall avsedda för att transporteras paketerade på en pall och därmed utsätts dom för betydligt mindre stryk/påfrestningar ifrån utsidan än vid lös hantering (tex postens dagliga basket/fotbollsmatcher).

Det skulle möjligen vara större saker som kan ha lite bättre paketering från fabrik MEN dom är fortfarande till för pallfrakt.
Som tex en tv vilka SKA transporteras stående för att förhindra att glaset trycker sönder lcd/plasma panelen bakom när det guppar och glaset sviktar upp och neråt och den rörelsen kan bli för stor (och det utan att glaset blir förstört).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av FLDa:

Du kan väl vara vänlig ta ditt ärende genom direkt än att fylla tråden.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Du kan väl vara vänlig ta ditt ärende genom direkt än att fylla tråden.

Det är väl bra att vi alla får se hur Inet hanterar sina kundärenden, allt han sagt än så länge är rätt i sak... jag i alla fall är intresserad av hur detta löser sig.

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Medlem

Angående emballage... Jag har själv jobbat på en av Sveriges största paketterminaler och visst, det händer att ett paket tappas ibland men över lag så är de anställda försiktiga och ansvarsfulla med paketen. Visst finns det så klart idioter men det är ytterst få. Kollar jag på hur Inet paketerar sina prylar så skulle jag säga att det är fullt tillräckligt.

Om paket har blivit illa skadade så är det ofta paket som är väldigt stora (kommer inte exakt ihåg gränsen) eller väger över 25kg. Dessa paket går som EMB (Ej MaskinBart). Dessa går i separata behållare till en separat sorteringsstation där de anställda hanterar alla slags kollin som överksrider gränserna. Dom som jobbar på posten är inga kraftsportare. Visst, någon kanske är jävligt stark och orkar kånka 40kg löpbandskartonger hela dagarna men de flesta orkar inte. Ska man då försöka få in en sådan kartong i en behållare så blir det lätt fel, något tippar, något tappas osv. Dock ska Inets paket inte gå som EMB för jag antar att det är sällan dom skickar paket över 25kg.

Jag har aldrig sett någon kasta ett paket. Det enda som kastas är plastpåsarna från t.ex Ellos, Jotex osv men det är uppenbart att det bara är textilier i dom eftersom dom skickas i påse.

Inet packar sina grejor bra. Jag har sett värre, t.ex någon som försökte skicka tre vinflaskor utan emballage i en kartong. Det luktade rödvin i hela postterminalen i flera veckor efter och flera transportband och ett hundratal paket blev nedstänkta i vin. Eller varför inte otejpade flyttkartonger med använda tonerkasetter? Mina kläder var ganska flerfärgade efter den händelsen... Inets paket känns stadiga.

Dock om en hårddisk legat löst i paketet, ja det är inte bra men som dom har sagt så måste det ha skett något fel i paketeringen. Att fela är mänskligt.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Enligt inlägg nr 12558 skriver ni (Inet) att ni erbjuder gratis frakt. Jag har själv kollat på tangentbord hos er och ser att exempelvis detta tangentbord kostar 0 kr i frakt medans det här tangentbordet kostar 49 kr i frakt. Hur kan det vara så?

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Role_Model:

Enligt inlägg nr 12558 skriver ni (Inet) att ni erbjuder gratis frakt. Jag har själv kollat på tangentbord hos er och ser att exempelvis detta tangentbord kostar 0 kr i frakt medans det här tangentbordet kostar 49 kr i frakt. Hur kan det vara så?

Kanske har med att förpackningen är större eller liknande?

Oavsett så kan du lägga denna i din kundkorg för att få gratis frakt : https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Role_Model:

För att få fri frakt på det andra tangentbordet lägg denna artikel i din varukorg
http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk

Där ser man. Trevligt med gratis frakt men fattar inte hur jag skulle kunna veta det om det inte vore för att just Tesked å MB76 talade om det för mig. Men nu vet jag ju det

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Angående emballage... Jag har själv jobbat på en av Sveriges största paketterminaler och visst, det händer att ett paket tappas ibland men över lag så är de anställda försiktiga och ansvarsfulla med paketen. Visst finns det så klart idioter men det är ytterst få.

Jag vet en av postens terminaler för lite drygt 10 år sedan, där "ömtålig" "glas" och "hanteras varsamt" på paketen betydde att de hanterades som fotbollar. Lustigkurrar som gärna klättrade över en vagn för att komma åt det där paketet med en orange klisterlapp på, bara för att ägna sig åt friskvåg på arbetstid. Det är möjligt att det är endantagsfall, men genomgående är att frakt-bolagen än i dag har helt andra prioriteringar än att paketet ska komma fram helt. Det ska gå fort, och det ska göras med så lite personal som möjligt. Om något gått sönder och inte emballaget är helt uppenbart överkört av en truck, eller gafflat, så skyller man helt på den som skickat varan, det har helt enkelt varit för dåligt förpackat. Man skulle haft G-shock stickers på insidan av alla lådor, och trycksensorer som kände av statiska laster, för att dokumentera varifrån, och varför skadorna uppstår.

Oavsett, jag har svårt att se något fel med de paket jag fått från Inet. Bortsett från bristen på godis, eller fel sorts godis, så det varit oätligt, vidrigt skit. Jordgubb-hallon liksom, vem fan äter sånt. Folk från fjollträsk? Nä, Häxvrål, och cola stänger, kan man få välja framöver...
B!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har en viss känsla av att jag inte kommer att komma någonstans varken här eller med supporten om jag inte väljer att gå vidare med KO och ARN.

Permalänk
Skrivet av inet.se:

Kommer i lager om 2-3 veckor preliminärt

Tyvärr inte som det ser ut nu, men inköpsavdelningen ska hålla ett öga uppet.

"Först och främst får jag säga att det är tråkigt att du upplever att du fått dålig kundservice. "

FÖRFAAN inet! Han "upplever" inte att han fått dålig service, utan han HAR fått det! Sluta med den där skitsnacket om att folk "upplever" att de blivit kränkta av er! Erkänn och lova att bättra er istället. Ännu bättre lova inte, utan bättra er, så att inte ett enda kund till behöver stå ut med sånt bs från er.

Har själv fått stå ut med sån där "upplever" bs en massa gånger från butiker som ni, som tror att de kan göra vad de vill när kunden har redan gett sina pengar därför skriver jag det här. Tror att alla här håller med mig. Ta bort min kommentar om ni vill, då postar jag bara om den.