Permalänk
Medlem

Hjälp med Sony vegas.

Hejsan. Köpte igår sony vegas.
Spelar in med hjälp utav shadowplay i 1080p @ 60 fps.
Öppnar jag sedan ett klipp i vegas och sparar ner det utan att rendera så förstörs upplösningen helt. Ser ut att vara allt annat än 1080p.
Testat rendera med internet 1080p men resultatet blir så jävla illa. Nån som vet vad som är fel?
Snälla hjälp mig med detta fel.

Mvh

Edit: kan det vara att jag spelar in med 60fps?

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk

Länge sedan jag körde Sony Vegas(i samband med Fraps då) men försöker i alla fall...

Har du ställt in 1920x1080 i projektinställningarna? Det är rätt viktigt att Sony Vegas har full veto att du pysslar med 1080p, annars händer det lite skumma grejer.

Sen är 60fps lite tungt för Vegas efter egna erfarenheter då jag brukar rendera om allt 60fps material till 30fps innan jag börjar arbeta på allvar. Ladda hem Handbrake för detta.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kärlekstrollet:

Länge sedan jag körde Sony Vegas(i samband med Fraps då) men försöker i alla fall...

Har du ställt in 1920x1080 i projektinställningarna? Det är rätt viktigt att Sony Vegas har full veto att du pysslar med 1080p, annars händer det lite skumma grejer.

Sen är 60fps lite tungt för Vegas efter egna erfarenheter då jag brukar rendera om allt 60fps material till 30fps innan jag börjar arbeta på allvar. Ladda hem Handbrake för detta.

Tack för svar. Hur ställer jag in 1920x1080 i projektinställningarna?
Köpte igår som sagt;)
Ska ladda hem handbrake och kolla. Mvh

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Skrivet av SSGS:

Tack för svar. Hur ställer jag in 1920x1080 i projektinställningarna?
Köpte igår som sagt;)
Ska ladda hem handbrake och kolla. Mvh

Vet ej hur det är nu då jag har min redigeringsmaskin på annan ort men man skapar helt enkelt ett nytt projekt och justerar alla inställningar där innan man börjar jobba.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH