Hjälp med vattenkylning av CPU/GPU, passar delarna ihop?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tancoll:

Skulle inte säga att D5 är grymt mycket bättre än DDC...

Hade jag byggt mitt system med den kunskapen jag har idag hade jag kört på en DDC istället för en D5a.
Just för att DDC är bra nog, tystare och du kan på vissa modeller PWM styra dem, vilket inte går med en D5a.

Fast DDC är svagare, dessutom finns det flera olika typer av DDC och generellt är DDC inte tystare än en D5a.
Klart att en PWM styrd DDC på minsta varvtalet är tystare än en D5 på maxfart, men glöm inte att D5or finns med PWM också.

DDC PWM vs D5 PWM så är jag 100% säker på att D5 är tystare eftersom den är en starkare pump och därav behöver inte jobba lika hårt för att pumpa runt vattnet

DDC PWM klarar av att pumpa CA 1000L/h
D5 PWM klarar av att pumpa CA 1500L/h

Skrivet av b3h4ppyn0w:

reservoaren i det paketet fungerar inte i h440

Det har du rätt i, glömde helt bort att H440 inte har några 5.25" bays i jobbstressen ^^
Sorry TS!

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

med haf x som TS har så behöver han inte byta chassit då haf x för plats med en 360mm 60mm tjock radiator i toppen med push/pull
http://www.inet.se/kundvagn/visa/7233714/2014-10-06 detta paket skulle fungera perfekt med TS haf x chassi

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk
Medlem
Skrivet av b3h4ppyn0w:

reservoaren i det paketet fungerar inte i h440

detta såg jag med eftersom man inte kan säta ditt någon cd spelare ...

Permalänk
Medlem

Jag har haf x med och har en 360mm rad i taket. Ta av takfläkten så är hålen precis gjorda för att radiatorn ska passa i taket.

Permalänk
Skrivet av Tancoll:

Skulle inte säga att D5 är grymt mycket bättre än DDC...

Hade jag byggt mitt system med den kunskapen jag har idag hade jag kört på en DDC istället för en D5a.
Just för att DDC är bra nog, tystare och du kan på vissa modeller PWM styra dem, vilket inte går med en D5a.

Vad snackar du för gojja D5 kan man visst pwm styra.

http://www.aquatuning.se/vattenkylning/pumpar/d5-serien/d5-pu...

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Vad snackar du för gojja D5 kan man visst pwm styra.

http://www.aquatuning.se/vattenkylning/pumpar/d5-serien/d5-pu...

Nytt sedan jag byggde min burk...

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989