Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Philips Fidelio X2 både mäter och låter tydligen lite annorlunda mot föregångaren X1.

Jepp, och nu har den även löstagbara öronkåpor, samt delvis omgjort headband så det passar större huvuden

Jag är kluven till att de dragit ner basnivån dock. Jag hörde aldrig X1 i och för sig, men jag misstänker att jag hellre skulle vilja ha kvar basnivån från X1.
Å andra sidan är ljudbilden tydligen bättre nu, vilket också är väldigt viktigt!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawk:

Hej
Jag får nog erkänna att jag var diskofil på 80-talet.!

Jag blev aldrig nöjd, måste ha det bästa, även om det kostade en mindre förmögenhet
Jag köpte två par hörlurar "jecklin float Model 2 Electrostatic Headphones"
Enorma monster, men dom lät gudomligt.
Drivdes med en utvändig kraftig förstärkare
I dag får man hosta upp 1500 euro per st !! begagnade, som nya..Als nieuw

http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/171660/Jecklin-Float-electrostatische-hoofdtelefoon.html

Detta var det "bästa och dyraste som fanns att köpa, då på glada 80-talet

Jag har dom kvar, men jag använder dom inte för skumplasten är mööös.
Mejlade till Ågrens igår (det var där jag köpte dom) i Göteborg om dom kunde fixa fram nya skumplastbitar.

http://www.hifi-antique.com/images/79148.jpg

http://cdn.head-fi.org/a/a8/a8380049_Float02.jpg

Får se vad som händer, det är livstids garanti på själva lurarna.
Återkommer om jag får nya skumplast delar, skall bli spännande att se om dom fungerar.

Får se hur det blir med "livstids garanti !! "

Jag tycker det ser ut som vilken skumplast som helst (?) är bara beställa från ebay isåfall ju

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Roger W:

Jepp, och nu har den även löstagbara öronkåpor, samt delvis omgjort headband så det passar större huvuden

Jag är kluven till att de dragit ner basnivån dock. Jag hörde aldrig X1 i och för sig, men jag misstänker att jag hellre skulle vilja ha kvar basnivån från X1.
Å andra sidan är ljudbilden tydligen bättre nu, vilket också är väldigt viktigt!

Haha precis vad jag tänkte. Vill behålla basen. Men större ljudbild låter lockande.
Dock synd att röster fortfarande ska vara lite avlägsna. Det är X1:s svaghet tycker jag men går att leva med.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X/Arya Stealth, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Fidelio X2, B&W P7, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Haha precis vad jag tänkte. Vill behålla basen. Men större ljudbild låter lockande.
Dock synd att röster fortfarande ska vara lite avlägsna. Det är X1:s svaghet tycker jag men går att leva med.

Är ju också en direkt effekt av förhöjd bas/diskant, man kan tyvärr inte ha kvar kakan och äta den xD

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Entusiast

Intressant, jag gillar mina X1 men nästa gång så får det bli en X2 förmodligen. Visste inte att de skulle släppa en sådan!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Tjenare jag har tänkt att köpa mig ett par trådlösa hörlurar med relativt bra ljud. Budgeten är på runt 2-5k vad rekommenderas?
Jag har själv ingen erfarenhet med just trådlöst men jag har halvt blivit galen på mina sladdar som jag kör över med kontors stolen hela tid viktiga är att det skall vara bra batteri tid (8-10h?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

Jag tycker det ser ut som vilken skumplast som helst (?) är bara beställa från ebay isåfall ju

Hej
Ja det skulle säkert gå bra att fixa med "vanlig" skumplast.
Men den tunna skumplasten som finns på varje sida av elementen skall vara svart och tunn.
Dom övriga kuddarna är mörkgrå, kan bli svårt att få tag på färgad skumplast.
Jag skulle föredra att få original delar.

Beträffande förstärkaren, så är jag inte orolig, den borde fungera, trots att den har legat i ide i 20-25 år.
Men om, så går det att få den renoverad.

Kanske man kunde köpa skumplast för användning till inredning av lådor !
Så kanske man kan använda svart tunn) fleecepläd för att skydda elementen 16 kr på Rusta
Limma gör man med spray-kontaktlim
SKUMPLAST FÖR VÄSKLOCKET

http://www.conrad.se/SKUMPLAST-F%D6R-V%C4SKLOCKET-440X315X30MM.htm?websale8=conrad-swe&pi=822733

Visa signatur

Hawk

Permalänk
Medlem

Jag behöver råd till att köpa en hörlursförstärkare till min AKG 702. (ska tydligen fungera lika bra som AKG 701) . Jag har googlat så att jag till slut blir en yr höna o vet inte vart jag ska ta vägen. Men aja lite specs om den är att den klarar upp till 62 Ohm och har en känslighet på 105 db enligt http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=383010 (14-10-05) .

Jag blir förvirrad med att vissa tipsar om att man ska köpa en O2, för att sedan rekommendera att man ska istället köpa en E7 och koppla ihop med E9 (som exempel bara).
Jag förstår absolut ingenting vad skillnaden skulle innebära och jag tror inte att jag har en lokal kedja dessvärre där jag kan testa och få veta skillnaden. Så ni får gärna förklara den!

Det skulle vara super schysst om ni kunde tipsa om en del hörlursförstärkare! Både budget varianter och om lite dyrare. Vill helst inte behöva koppla ihop något (ej erfaren med lödpenna) .

Som sagt jag har spenderat timmar på att hitta någon vettig information, både lite fram och tillbaka men googles armar har inte varit sträckta till min hand precis..

Skulle vara mer än super tacksam om ni kan ge något besked från var jag kan hämta hörlursförstärkare och väldigt gärna ge någon specifik leksak (pryl) som jag kan köpa!
Jag har ett ljudkort SoundBlaster Z men den var tydligen för starka för mina hörlurar (ämnade för 600 Ohm)

Permalänk
Medlem

Sennheiser HD558

Hej
Någon so har erfarenhet av dessa lurar Sennheiser HD558 1390 kr

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=734934

Såg på Youtube att man kunde modda dom, genom att ta bort en skumgummibit som sitter klistrad över bakre gallret.
Vad gör detta för nytta med ljudet?

Jag vill inte ha sämre bas.

Tacksam för svar

Visa signatur

Hawk

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Swedman18:

Jag behöver råd till att köpa en hörlursförstärkare till min AKG 702. (ska tydligen fungera lika bra som AKG 701) . Jag har googlat så att jag till slut blir en yr höna o vet inte vart jag ska ta vägen. Men aja lite specs om den är att den klarar upp till 62 Ohm och har en känslighet på 105 db enligt http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=383010 (14-10-05) .

Jag blir förvirrad med att vissa tipsar om att man ska köpa en O2, för att sedan rekommendera att man ska istället köpa en E7 och koppla ihop med E9 (som exempel bara).
Jag förstår absolut ingenting vad skillnaden skulle innebära och jag tror inte att jag har en lokal kedja dessvärre där jag kan testa och få veta skillnaden. Så ni får gärna förklara den!

Det skulle vara super schysst om ni kunde tipsa om en del hörlursförstärkare! Både budget varianter och om lite dyrare. Vill helst inte behöva koppla ihop något (ej erfaren med lödpenna) .

Som sagt jag har spenderat timmar på att hitta någon vettig information, både lite fram och tillbaka men googles armar har inte varit sträckta till min hand precis..

Skulle vara mer än super tacksam om ni kan ge något besked från var jag kan hämta hörlursförstärkare och väldigt gärna ge någon specifik leksak (pryl) som jag kan köpa!
Jag har ett ljudkort SoundBlaster Z men den var tydligen för starka för mina hörlurar (ämnade för 600 Ohm)

Om du ska ha en väldigt bra budgetmodell så kolla på O2 den driver det mesta på ett bra sätt (och definitivt 702or), ett ljudkort kan aldrig vara "för starkt" eftersom nivån går att dämpa och desto högre impedans en lur har desto lättare är den att driva men den kräver mer spänning för att spela starkt vilket inte är riktigt samma sak.
Om du vill ha nått väldigt bra så kolla på Benchmark, de gör dacar med inbyggd hörlursförstärkare.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Vilket är det bästa trådlösa headsetet man kan få för under 1500kr?

Jag har sneglat lite mot Logitech G930, Corsair Vengeance 2100 och Sony PlayStation Wireless Stereo Headset 2.0 (verkar fungera på PC också?)

Finns det något annat alternativ? Vilket hade ni valt för denna budget?

Heltäckande eller halvtäckande spelar ingen roll.

Det är ett stort plus om det är en stabil konstruktion då jag har småbarn (3st under 7 år) så risken att de kan åka i golvet finns även om den inte är så stor (lägger upp dem på hyllan när jag inte använder dem). Men man vet ju aldrig ..

Permalänk
Medlem
Skrivet av willee93:

Tjenare jag har tänkt att köpa mig ett par trådlösa hörlurar med relativt bra ljud. Budgeten är på runt 2-5k vad rekommenderas?
Jag har själv ingen erfarenhet med just trådlöst men jag har halvt blivit galen på mina sladdar som jag kör över med kontors stolen hela tid viktiga är att det skall vara bra batteri tid (8-10h?)

Sennheiser RS220 ska vara väldigt bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Basigare komplettering!

Tjena pojkar och flickor!
Jag har börjat känna sug efter ett till par lurar. Inget som ska ersätta det jag har utan snarare komplettera.

Jag är ute efter ett par lite basigare lurar, lite mer tyngd och punch i basen om ni så vill. Jag vill inte ha något överdrivet trams dock, det ska fortfarande gå att lyssna

Idag har jag ett par AKG Q701, ett par Sennheiser HD-555 med sound stage mod och ett par, pensionerade, Philips SBC HP800. Jag driver mina lurar med en ASUS Xonar Essence STU. Både Q701 och HD-555 är fint balanserade och fantastiska till det mesta och är hyfsat lika varandra. Nu vill jag alltså komplettera med något varmare, "roligare" och tyngre.

Jag har kollat en del på Beyerdynamic DT-990, Philips Fidelio X1 och Sony MDR 1R men nu behöver jag åsikter utifrån. Tror ni att jag är på rätt spår med mina alternativ eller är jag för feg till och med?

Budget: Helst under 2kkr men har ni förslag som ni verkligen tycker är värda det så sträcker jag mig gärna upp till 5k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Om du ska ha en väldigt bra budgetmodell så kolla på O2 den driver det mesta på ett bra sätt (och definitivt 702or), ett ljudkort kan aldrig vara "för starkt" eftersom nivån går att dämpa och desto högre impedans en lur har desto lättare är den att driva men den kräver mer spänning för att spela starkt vilket inte är riktigt samma sak.
Om du vill ha nått väldigt bra så kolla på Benchmark, de gör dacar med inbyggd hörlursförstärkare.

Okej. Kan du länka till en produkt som verkar vara bra för hörluraren? Alltså O2:an. Det finns varianter till den och jag har absolut ingen koll på vad en DAC är för något.

Jag tycker att Sound Blaster Z kan ibland göra så hörluraren låter riktigt bra. O då undrar jag vad är det som gör att vid vissa tillfällen så låter det sämre? Då hörs inte detaljerna lika väl och djupet låter som det kom från en mugg. En del tips som har motsvarat detta säger att man ska , för att lösa problemet, stänga av någon speciell funktion i 30 sekunder för att sedan återansluta igen.
Tyvärr så har den enda lösningen för mig varit att jag har fått ominstallera PAX drivers för att ljudet ska fungera riktigt bra igen. Och då som sagt, vill jag ha ett smidigare sätt för att behandla det.

Permalänk
Skrivet av Hawk:

Hej
Någon so har erfarenhet av dessa lurar Sennheiser HD558 1390 kr

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=734934

Såg på Youtube att man kunde modda dom, genom att ta bort en skumgummibit som sitter klistrad över bakre gallret.
Vad gör detta för nytta med ljudet?

Jag vill inte ha sämre bas.

Tacksam för svar

Meningen med "modden" är att öppna upp ljudet en smula, Var i princip det första jag gjorde med mitt par när jag köpte dom.

Eftersom 558 använder exakt samma driver som den dyrare 598 men det enda som skiljer dom åt är just dämpningen i kåpan. Har inte själv lyssnat på 598 men det är många som säger att dom låter väldigt lika.

Förövrigt tycker jag det är en bra lur. Bra och tight bas, men framförallt så är mellanregistret luftigt och fint med en smula varm karaktär. En kvalitet man brukar få med väl designade öppna lurar. Passar riktigt bra till gaming eller film. Spelar även metal och akustisk musik fint också. En bra allround lur helt enkelt. Men tänk på att dom både kräver lite extra förstärkning samt att dom läcker ljud väldigt mycket. En anledning till att jag inte använder mina lika mycket som jag kanske borde.

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Swedman18:

Okej. Kan du länka till en produkt som verkar vara bra för hörluraren? Alltså O2:an. Det finns varianter till den och jag har absolut ingen koll på vad en DAC är för något.

Jag tycker att Sound Blaster Z kan ibland göra så hörluraren låter riktigt bra. O då undrar jag vad är det som gör att vid vissa tillfällen så låter det sämre? Då hörs inte detaljerna lika väl och djupet låter som det kom från en mugg. En del tips som har motsvarat detta säger att man ska , för att lösa problemet, stänga av någon speciell funktion i 30 sekunder för att sedan återansluta igen.
Tyvärr så har den enda lösningen för mig varit att jag har fått ominstallera PAX drivers för att ljudet ska fungera riktigt bra igen. Och då som sagt, vill jag ha ett smidigare sätt för att behandla det.

http://www.headnhifi.com/objective2

Objective 2 med batterier, går att använda om du rör på dig.

http://www.headnhifi.com/amplifiers/O2-desktop-amplifier
Objective 2 ODA Desktop användning endast då den har bättre strömförsörjning men kräver nätadapter (inget batteri i).

Välj själv.

En DAC står för Digital till analog konverterare (converter). Det är vad ofta kallas "ljudkort" i folkmun. En DAC omvandlar bara ljudet och en bra DAC är ett krav för att få ett klart och korrekt återgivet ljud. Ett ljudkort har ofta en inbyggd förstärkare men det är inget en ren DAC har.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

http://www.headnhifi.com/objective2

Objective 2 med batterier, går att använda om du rör på dig.

http://www.headnhifi.com/amplifiers/O2-desktop-amplifier
Objective 2 ODA Desktop användning endast då den har bättre strömförsörjning

Okej, har det något med att ljudet kan bli bättre med en god strömförsörjning? Alltså det som jag undrar över är vad är skillnaden på ljudkvaliten om man skulle gå via batterier?

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Swedman18:

Okej, har det något med att ljudet kan bli bättre med en god strömförsörjning? Alltså det som jag undrar över är vad är skillnaden på ljudkvaliten om man skulle gå via batterier?

ODA är bättre än vanliga, dock bör ljudkvalitén vara nära varandra.

Ska du sitta vid datorn endast rekommenderar jag ODA + DAC kombo som kombinera DAC och AMP i samma enhet.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Swedman18:

Batterierna är till för de som vill använda den portabelt, tex till en telefon, de är inte nått som påverkar själva ljudkvaliten.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Toxic Crow:

Tjena pojkar och flickor!
Jag har börjat känna sug efter ett till par lurar. Inget som ska ersätta det jag har utan snarare komplettera.

Jag är ute efter ett par lite basigare lurar, lite mer tyngd och punch i basen om ni så vill. Jag vill inte ha något överdrivet trams dock, det ska fortfarande gå att lyssna

Idag har jag ett par AKG Q701, ett par Sennheiser HD-555 med sound stage mod och ett par, pensionerade, Philips SBC HP800. Jag driver mina lurar med en ASUS Xonar Essence STU. Både Q701 och HD-555 är fint balanserade och fantastiska till det mesta och är hyfsat lika varandra. Nu vill jag alltså komplettera med något varmare, "roligare" och tyngre.

Jag har kollat en del på Beyerdynamic DT-990, Philips Fidelio X1 och Sony MDR 1R men nu behöver jag åsikter utifrån. Tror ni att jag är på rätt spår med mina alternativ eller är jag för feg till och med?

Budget: Helst under 2kkr men har ni förslag som ni verkligen tycker är värda det så sträcker jag mig gärna upp till 5k.

Tycker du är på rätt spår. DT990 har mest diskantenergi av dessa kan bli ansträngande i längden. X1 mer avrullad och lite snällare mot öronen. Sony är en sluten hörlur, har mindre ljudbild och är inte heller i samma klass som de andra tycker jag. Alla är bra hörlurar och mycket bekväma, jag föredrar x1 ljudmässigt av dessa. Men det är en smaksak.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X/Arya Stealth, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Fidelio X2, B&W P7, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av =ezco=:

Meningen med "modden" är att öppna upp ljudet en smula, Var i princip det första jag gjorde med mitt par när jag köpte dom.

Eftersom 558 använder exakt samma driver som den dyrare 598 men det enda som skiljer dom åt är just dämpningen i kåpan. Har inte själv lyssnat på 598 men det är många som säger att dom låter väldigt lika.

Förövrigt tycker jag det är en bra lur. Bra och tight bas, men framförallt så är mellanregistret luftigt och fint med en smula varm karaktär. En kvalitet man brukar få med väl designade öppna lurar. Passar riktigt bra till gaming eller film. Spelar även metal och akustisk musik fint också. En bra allround lur helt enkelt. Men tänk på att dom både kräver lite extra förstärkning samt att dom läcker ljud väldigt mycket. En anledning till att jag inte använder mina lika mycket som jag kanske borde.

Hej
"Men tänk på att dom både kräver lite extra förstärkning "

Tack för ditt svar, jag köpte ett par på netonnet "558" för 1390 kr.
Det jag tycker såg trevligt ut var att kuddarna var klädda med tyg, istället för plast(skinn)

Jag skall ju ha dom till min Samsung S4 och kolla lite på musikvideos , innan jag somnar.

Jag har köpt en extra förstärkare, som kanske kan komma till användning
en: "FiiO Kilimanjaro E11 Portable Headphone Amplifier " för 700 kr
http://www.amazon.com/FiiO-E11-Portable-Headphone-Amplifier/dp/B0053KWDES
Säljes ej i Sverige, bara i UK och USA

Har också köpt en BT-dongel med APT-X "Samsung HS3000 Bluetooth Headset" för drygt 550 kr

Det blir ju om räknar ihop det till ett par BT-lurar för 2640 kr

Vad händer med basen när man tar bort dom där skumgummibitarna, blir den sämre ?

Kan detta vara en bra kombination ?

Varför denna samling prylar , jo det verkar inte finnas någon dedikerad BT-lur som uppfyller mina önskemål.

Om nu inte detta blir bra, så har man ju alltid minst 14 dagars öppet köp.

Helst skulle jag vilja ha ett par Färdiga BT-lurar, med bra tryck i basen och bekväma.

Har haft fyra olika lurar hemma, men alla lät som skit.
Dom ända som låter någorlunda är mina gamla Porta Pro med en BT-dongel "Sony Ericsson MW600"

Fula som stryk, men bra ljud och mycket bekväma.
Se bild på mina moddade:

.

Visa signatur

Hawk

Permalänk
Skrivet av Hawk:

Hej
"Men tänk på att dom både kräver lite extra förstärkning "

Tack för ditt svar, jag köpte ett par på netonnet "558" för 1390 kr.
Det jag tycker såg trevligt ut var att kuddarna var klädda med tyg, istället för plast(skinn)

Jag skall ju ha dom till min Samsung S4 och kolla lite på musikvideos , innan jag somnar.

Jag har köpt en extra förstärkare, som kanske kan komma till användning
en: "FiiO Kilimanjaro E11 Portable Headphone Amplifier " för 700 kr
http://www.amazon.com/FiiO-E11-Portable-Headphone-Amplifier/dp/B0053KWDES
Säljes ej i Sverige, bara i UK och USA

Har också köpt en BT-dongel med APT-X "Samsung HS3000 Bluetooth Headset" för drygt 550 kr

Det blir ju om räknar ihop det till ett par BT-lurar för 2640 kr

Vad händer med basen när man tar bort dom där skumgummibitarna, blir den sämre ?

Kan detta vara en bra kombination ?

Varför denna samling prylar , jo det verkar inte finnas någon dedikerad BT-lur som uppfyller mina önskemål.

Om nu inte detta blir bra, så har man ju alltid minst 14 dagars öppet köp.

Helst skulle jag vilja ha ett par Färdiga BT-lurar, med bra tryck i basen och bekväma.

Har haft fyra olika lurar hemma, men alla lät som skit.
Dom ända som låter någorlunda är mina gamla Porta Pro med en BT-dongel "Sony Ericsson MW600"

Fula som stryk, men bra ljud och mycket bekväma.
Se bild på mina moddade:

https://imagizer.imageshack.us/v2/640x630q90/r/674/oQxsSv.jpg

https://imagizer.imageshack.us/v2/640x345q90/r/674/SHOHy2.jpg

.

Låter som att ett par Bt-lurar skulle vara betydligt smidigare till det du skall använda dom till.. Sony MDR1r-bt kanske? Annars har koss släppt en ny lur som verkar vara lovande. BT540i heter den. En recension hittar du här.

http://headfonics.com/2014/10/the-bt540i-bluetooth-headphones...

Permalänk
Medlem

Vad för dac å förstärkare duger till hd800? Har i dags läget Asus xonar essence one som inte kommer räcka antar jag?

Är väl lika bra att ge ett pris tak 10k är vad jag kan tänkas spendera...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saven:

Vad för dac å förstärkare duger till hd800? Har i dags läget Asus xonar essence one som inte kommer räcka antar jag?

I lägre delen av skalan: O2/ODac
I övre delen (ett par tusenlappar över din budget): HDV600/800

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Saven:

En läsvärd artikel för dig:
http://www.tomshardware.com/reviews/high-end-pc-audio,3733.ht...

Jag tycker att du ska leta en begagnad Benchmark om du vill ha allt i samma låda.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saven:

Med ett par sådana fina hörlurar hade kanske följande varit något.
http://www.antelopeaudio.com/en/products/zodiac-dac
http://www.bursonaudio.com/creations/conductor/

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mumu55:

Tycker du är på rätt spår. DT990 har mest diskantenergi av dessa kan bli ansträngande i längden. X1 mer avrullad och lite snällare mot öronen. Sony är en sluten hörlur, har mindre ljudbild och är inte heller i samma klass som de andra tycker jag. Alla är bra hörlurar och mycket bekväma, jag föredrar x1 ljudmässigt av dessa. Men det är en smaksak.

Jag tog vägen via Elgiganten när jag åkte hem idag och fick med mig X1:an därifrån. Har bara lyssnat nån timme hittills och är glatt överraskad! Det var nog precis det här jag var ute efter och utan din inrådan hade det blivit DT990 (som jag säkert hade varit nöjd med också). Men stort tack för hjälpen! :')

Permalänk
Medlem
Skrivet av =ezco=:

Låter som att ett par Bt-lurar skulle vara betydligt smidigare till det du skall använda dom till.. Sony MDR1r-bt kanske? Annars har koss släppt en ny lur som verkar vara lovande. BT540i heter den. En recension hittar du här.

http://headfonics.com/2014/10/the-bt540i-bluetooth-headphones...

Hej
Du har helt rätt, varför krångla till det.

Kosslurarna finns inte att köpa EU ännu, så dom går loss på drygt 2000 ed moms och tull

Fick hem 558 nu i kväll, dom var skapligt bekväma, men inget vidare tryck i ljudet, gillade kuddarna i plysch,
ljudet var behagligt, men ingen bas.

Men det får bli en retur.

Visa signatur

Hawk

Permalänk
Medlem

Mycket Philips snack nu!.. Får stöka till det lite med 2 bilder