Datorn restartas efter att starta ett spel

Permalänk
Medlem

Datorn restartas efter att starta ett spel

Hejsan! Jag har fått ett problem och det är när jag försöker spela något spel som tex BF4 ibland så börjar datorn låta högt(fläktarna snurrar snabbare) och sen blir skrämen svart och efter några sekunder restartas datorn. Sen när jag ska se vad problem är så får jag denna text i en ruta:

Problem signature:
Problem Event Name: BlueScreen
OS Version: 6.1.7601.2.1.0.256.1
Locale ID: 1053

Additional information about the problem:
BCCode: 116
BCP1: FFFFFA80073674E0
BCP2: FFFFF8800F92451C
BCP3: FFFFFFFFC000009A
BCP4: 0000000000000004
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 256_1

Files that help describe the problem:
C:\Windows\Minidump\100814-16504-01.dmp
C:\Users\ibrahim\AppData\Local\Temp\WER-35381-0.sysdata.xml

Read our privacy statement online:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x0409

If the online privacy statement is not available, please read our privacy statement offline:
C:\Windows\system32\en-US\erofflps.txt

mina komponenter: GTX 770 4gb , i5 4gen 3,4ghz, 850 W psu och 8gb ram minne. Vad kan vara problemet?

Permalänk
Medlem

Crashar datorn endast när du spelar?

Gör en drivesweeper+nyaste drivrutinerna till grafikkortet. Funkar inte det gör ett memtest86 för att kolla ram-minnena. 1-2h utan errors så kan man anta att de är stabila.

Nästa steg efter det kan vara att uppdatera bios till moderkortet.

Ett mer långsökt förslag kan vara att scanna datorn efter virus med malwarebytes.

Om du har möjlighet så testa byt ut grafikkortet om du har något liggandes för att utesluta att det är hårdvarurelaterat.

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BostonGurkan:

Gör en drivesweeper+nyaste drivrutinerna till grafikkortet. Funkar inte det gör ett memtest86 för att kolla ram-minnena. 1-2h utan errors så kan man anta att de är stabila.

Ett mer långsökt förslag kan vara att scanna datorn efter virus med malwarebytes.

Om du har möjlighet så testa byt ut grafikkortet om du har något liggandes för att utesluta att det är hårdvarurelaterat.

aa datorn crashar endast när jag spelar och en gång bara crashade den efter att ha restartat den.

Permalänk
Medlem

On Thu 2014-10-09 05:28:55 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\100914-22635-01.dmp
This was probably caused by the following module: nvlddmkm.sys (nvlddmkm+0x91951C)
Bugcheck code: 0x116 (0xFFFFFA800693E4E0, 0xFFFFF8800F95951C, 0xFFFFFFFFC000009A, 0x4)
Error: VIDEO_TDR_ERROR
file path: C:\Windows\system32\drivers\nvlddmkm.sys
product: NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 344.11
company: NVIDIA Corporation
description: NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 344.11
Bug check description: This indicates that an attempt to reset the display driver and recover from a timeout failed.
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: nvlddmkm.sys (NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 344.11 , NVIDIA Corporation).
Google query: NVIDIA Corporation VIDEO_TDR_ERROR

jag får den här efter att har gjort analyis med ett program.

Permalänk
Medlem

344.11 är helt värdelös, jag hade mycket blåskärmar och kraschar med den drivern på mitt 780ti, sweepade bort och började använda 340.52 och inte haft problem sen dess.

Visa signatur

Fractal Design XL R2 | EVGA SuperNova G2 | 4770k | Noctua U14-S | MSI 780-Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av wezzmhm:

344.11 är helt värdelös, jag hade mycket blåskärmar och kraschar med den drivern på mitt 780ti, sweepade bort och började använda 340.52 och inte haft problem sen dess.

Kan du länka det till mig skulle vara jätte tacksam?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wezzmhm:

Skrivet av Anomi151:

aa datorn crashar endast när jag spelar och en gång bara crashade den efter att ha restartat den.

Skrivet av Anomi151:

Kan du länka det till mig skulle vara jätte tacksam?

Skrivet av BostonGurkan:

Nu börjar datorn crasha mycket oftare utan att äns spela! Hur kan man lösa det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anomi151:

Nu börjar datorn crasha mycket oftare utan att äns spela! Hur kan man lösa det?

Ladda ner senaste versionen av Nvidias grafikdrivrutiner. Installera dem inte utan ladda ner detta program först också. http://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstaller-download.html

Installera det och starta det. Låt den få starta om datorn i safemode och välj att avinstallera nvidia graphics drivers och physx. När datorn startats om så installerar du den nya nvidia-drivrutinen som du laddade ner förut.

Hoppas det hjälper.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BostonGurkan:

Ladda ner senaste versionen av Nvidias grafikdrivrutiner. Installera dem inte utan ladda ner detta program först också. http://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstaller-download.html

Installera det och starta det. Låt den få starta om datorn i safemode och välj att avinstallera nvidia graphics drivers och physx. När datorn startats om så installerar du den nya nvidia-drivrutinen som du laddade ner förut.

Hoppas det hjälper.

Skickades från m.sweclockers.com

ok ska prova det tack