Permalänk
Medlem

Chieftac/Antec/Xaser moderkortsplatta

Som de flesta som recenserat detta chassi har påpekat så är ju en av de få bristerna just att plattan som moderkortet ska monteras på inte går att tas loss. Efter att ha tittat närmare på lådan så tycker jag det verkar som om det inte borde vara något alls problem att göra den löstagbar.
Finns det någon som redan testat detta och kan ge synpunkter/tips/varningar?

Visa signatur

P4 3.0Ghz Radeon 9800Pro 128Mb, 1Ghz RAM. P3-800Mhz Geforce4 Ti-4400 512Mb Ram

Permalänk
Medlem

Det är väl klart att den är löstagbar? Det är min iaf, ett år gammalt cieftec dragon midi... Plattan skruvas loss från vänstra sidan... Alltså baksidan av moderkortet

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk

Vad babblar du om Slo'Bed? Vänstra sidan blir ju dörrsidan? På mitt Chieftec Dragon Fulltower kan man inte ta loss plåten som moderkotet skruvas fast i. Det är ju för fan en direkt bärande del i chassit.

Visa signatur

[size="1"]...and on the 8:th day God[/size] [font="arial"][size="3"]overclocked[/size][/font].

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [0verlord]
Vad babblar du om Slo'Bed? Vänstra sidan blir ju dörrsidan? På mitt Chieftec Dragon Fulltower kan man inte ta loss plåten som moderkotet skruvas fast i. Det är ju för fan en direkt bärande del i chassit.

Samma på mitt också, bärande del som inte går att ta bort.

Visa signatur

Fractal Design Node 304, Asus Z170I Pro Gaming, Intel Core i5 6600K, Be-Quiet Pure Rock, Kingston HyperX Savage DDR4 300MHz, Gigabyte GeForce GTX1060 WF OC 3GB, 3st SSD + 1st 2TB WD Green, Corsair RM650x 650W

Permalänk
Medlem

Direkt bärande? inte vad jag kan se, tycker inte att det verkar som om ramen skulle kollapsa om man avlägsnade plåten alls.

Visa signatur

P4 3.0Ghz Radeon 9800Pro 128Mb, 1Ghz RAM. P3-800Mhz Geforce4 Ti-4400 512Mb Ram

Permalänk
Medlem

Den kan säkert göras löstagbar, men gör det i så fall på ett bra sätt så att den inte ligger och skallrar.

Personligen tycker jag inte att det finns någon vits med det eftersom det ändå är gott om plats för att komma åt allt man vill komma åt.