Permalänk

Boxee Box vad funkar den till?

Vi har en Boxee Box och har alltid varit besvikna på denna saken. Det ända som faktiskt fungerat är SVT Play genom webbläsaren men nu när vi skulle kolla idag så buffrar den bara och när det sen börjar rulla kommer där ingen bild..

Finns där några uppdateringar till denna maskinen eller är den helt värdelös bara? Webbläsaren som följer med är faktiskt riktigt dålig och funkar knappt egentligen.

Hur ska man kunna få den att funka finns där någon som har tips på detta?

EDIT:

Var inne och kollade uppdateringar och där finns inga. Snacka om värdelöst att den inte hålls uppdaterad längre.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk

Och detta förbättrar webbläsare så man faktiskt kan se Play kanalerna?

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Medlem

Om du får in XBMC på den så kan du köra XOT-addonet vilket innehåller i stort sett alla svenska playkanaler.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag hade inte använt Boxee Box till mer än att strömma lokal media.
Som spelare för Youtube och annat är den relativt slö.

Observera då att jag har 2st Boxee Box'ar och gillar dem skarpt.
Men det är för just strömning utav lokal media, filer på en närliggande NAS, inte strömmat från div. Play från nätet.

Hade en Apple TV till detta, men nu sköter min Smart TV det, och jag lever med de begränsningarna som detta har (att 5an inte finns tex)

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Jag testade XBMC på min boxxe box, och det funkar riktigt bra, även om jag kör på ett trött gammalt USB minne som säkert är 7år.
Se till att lägga in boxee+, sen är det bara att lägga XBMC på ett usb minner eller usb hdd tror jag med ska funka.
XBMC startar när du stoppar i USB minnet, sen finns det en mer avancerad guide för hur man lägga in XBMC på den inbyggda flashminnet, vilket jag inte har testat.

Permalänk
Medlem

Har hört att det inte går att spela upp i 24hz på just såna filmer när man kör XBMC på Boxeen, stämmer det?