Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Den stora tråden om Nexus 6

Permalänk
Medlem

Den stora tråden om Nexus 6

Tycker vi borde ha en samlad diskussionstråd för denna best! Det var väldigt länge sedan jag såg en Androidlur som verkar vara så bra som Nexus 6. Vem tänker köpa? Är den bättre än iPhone 6 plus? Alla frågor och funderingar är välkomna.

Specifikationer:

Operativsystem: Android 5.0 Lollipop
Bildskärm: 5,96 tum med en upplösning på 2 560x 1 440 pixlar och punktäthet på 493 pixlar per tum. 16:9-format. Gorilla Glass 3.
Processor: Fyrkärnig Qualcomm Snapdragon 805 2,7 GHz
RAM: 3 GB
NFC: Ja
Vattentålig: Ja
Trådlöst nätverk: 802.11ac
Kamera bak: 13 megapixel, 4k-video med 30 bilder per sekund. f/2.0.
Kamera fram: Två megapixel hd-video
Lagringsutrymme: 32 eller 64 GB
Anslutningar: Microusb 2.0, hörlursuttag (inget microsd-kort)
Batteri: 3220 mAh
Mått: 82,98 x 159,26 x 10,06 millimeter
Vikt: 184 gram

Permalänk
Medlem

Jag hade tänkt köpa "nästa nexus" länge nu, men denna är bara för stor. Det blir n5 för min del.

Permalänk
Medlem

Jag tänker vänta tills man kan känna på den. Du har en poäng, den kommer inte vara för alla. Tycker i alla fall att den ser mycket mer intressant ut än iPhone 6 Plus! Dessutom tror jag den kommer vara billigare.

Permalänk
Medlem

Lite för stor, men det tyckte jag min S4 var när jag fick den med. Så får se hur den är när man klämmer på den.
Tror priset kommer vara avgörande för mig, hoppas på lika bra prissättning som det brukar vara på Nexus enheterna.

Permalänk

Tänkte kanske byta från nexus 5 men sexan blir för stor...

Visa signatur

Göm hornen ko!

Permalänk
Medlem

Var väl 6490 för 64gb & 5790 för 32gb, kommer säkert sjunka en aning om nån månad eller två.

Edit, japp, kopplade bägge & de stämde

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Blir garanterat en då jag är van vid 6" och har den storleken idag. Frågan är bara när man slår till. Kanske väntar några månader nöjd med G-Flex än så länge

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

För min del blir det en Moto X 2014. Mätte Nexus 6 och den är lika stor som hela min hand.

När Nexus 6 sjunkit i pris kan jag tänka mig köpa en bara för att prova.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

För min del blir det en Moto X 2014. Mätte Nexus 6 och den är lika stor som hela min hand.

När Nexus 6 sjunkit i pris kan jag tänka mig köpa en bara för att prova.

Den ska tydligen vara ungefär lika stor som iPhone 6 Plus och den telefonen är ordentligt stor i handen. Däremot verkar Nexus ha mindre kanter runt skärmen vilket är bra.

Permalänk
Medlem

Tänkte att 5 tum skulle vara galet för stort när jag hade en iphone 4s, så när jag väl slog till en Nexus 5 för att den var så stört prisvärd:),

och efter jag hade använt den någon månad så kändes det naturligt, grymt mycket trevligare att surfa iaf! Så blir antingen Nexus 6an eller när 7an kommer:)

jag tror bara att sättet man använder telefoner 3.5" > 5 > 7? Min poäng är att jag tror att för varje storlek man byter till så ändras sättet man använder sin telefon så man måste "lära om sig".

Hade gärna sett att den hade 5" men å andra sidan har den högre upplösning än min nuvarande tv^^
(Edit glömde stycka upp texten:p)

Permalänk
Medlem

För mig står det mellan Samsungs Note 4, Huaweis Ascend Mate 7 och Nexus 6.

The agony of choice...

Permalänk
Medlem

Tycker de finns gott om N6 trådar redan ex http://www.sweclockers.com/forum/75-mobiltelefoner/1327913-ne...

Jag kommer iaf inte köpa N6an.
För dyr för en nexus, extremt fult, klumpig form, kameran verkar halvdan fast dom sagt att den ska vara mer mainstream (alla nexus har haft värdelös kamera).

Får se på reviews och klämma på i handeln senare.
Står mer mellan Note4 och Iphone 6+ för mig, eventuellt Iphone6 om man orkar gå ner i storlek lite.

Permalänk
Medlem

Ser att dom korrigerat priset på 32GB till 5890, det är en ansenlig summa pengar även om den har bra prestanda. När dom kliver in i dessa prisklasser lär dom erbjuda kvalité & funktioner där efter, inte helt säker på att dom faktiskt lyckats med det. Jag väntade med att köpa mobil just pga att nya nexus skulle komma men tyvärr så släppte dom denna. Återstår som sagt att se hur de presterar på kamera delen & i övrigt. Jag hade hellre tagit mer & bättre funktioner hårdvarumässigt än den kraftigaste SoC man kan gräva upp

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk

Smaken är verkligen olika. Jag tycker 6an är elegant, stilren med en htc one liknande enkel känsla. 5an var ful som stryk med iphone wannabe känsla, glas och bling..usch. däremot är 6an dyr men det beror väl på att Google inte längre tror att det behövs stora subventioner .

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tror ni att den till skillnad från Nexus 5 kommer dyka upp hos fler leverantörer tillsammans med abonnemang? Eller tror ni man kommer behöva casha telefonen?

Permalänk
Medlem

Jag gick och väntade på specs och pris osv, var ganska säker på att jag skulle köpa den. Tyvärr så vart, i min ögon, en riktig flopp. Snudd på för stor och alldeles för dyr. Köpte en oneplusone istället.

Permalänk

http://youtu.be/5Fn8OnzDO5Y

Hittade en hands-on från den 17:e. Det första klippet jag hittar där någon leker runt med luren. Kanske något ni redan sett.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Blev en ny Nexus 5 igår istället. Har redan en 6" mobil som jag tänker ha kvar och det är dumt att ha 2st lika stora mobiler. Finns nog ingen mer prisvärd mobil än Nexus 5 i dagsläget i alla fall inte när Lollipop släpps till den. Kör sista developer preview på den nu och det är fetnice. Duger gott som daily driver bara man fixar till exchange services själv. Grymt mjukt och snabbt operativ. Äntligen en uppdatering av Android som gör det moget och modernt som aldrig förr. Det är det här jag har väntat på i alla år. Lämna den "nördtechiga" designen för något mer moget generellt sett.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskebulle:

Jag gick och väntade på specs och pris osv, var ganska säker på att jag skulle köpa den. Tyvärr så vart, i min ögon, en riktig flopp. Snudd på för stor och alldeles för dyr. Köpte en oneplusone istället.

Jag tänkte exakt likadant för stor och för dyr, så jag köpte en OPO som jag får idag

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av guineapig:

Smaken är verkligen olika. Jag tycker 6an är elegant, stilren med en htc one liknande enkel känsla. 5an var ful som stryk med iphone wannabe känsla, glas och bling..usch. däremot är 6an dyr men det beror väl på att Google inte längre tror att det behövs stora subventioner .

5:an hade inte glas bara så du vet

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av guineapig:

Smaken är verkligen olika. Jag tycker 6an är elegant, stilren med en htc one liknande enkel känsla. 5an var ful som stryk med iphone wannabe känsla, glas och bling..usch. däremot är 6an dyr men det beror väl på att Google inte längre tror att det behövs stora subventioner .

Skickades från m.sweclockers.com

Du tänker på Nexus 4 som hade glas på baksidan med ett "blingigt" mönster. Nexus 5 är helt galet minimalistisk, allt annat än bling!

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Nu har jag haft min Nexus 5 i ett dygn och provat Lollipop. Riktigt härligt men ska lägga den åt sidan nu tills det släpps i skarp release. Vill inte skämma bort mig nu vill upptäcka allting när det är helt klart.

Att gå från en 6" telefon till 5" upplever man mestadels som skönt då den är enkel att hantera med en hand och den ligger så mycket anonymare i fickan. Jag har växlat mellan skärmstorlekar hej vilt under åren och jag saknar just aldrig det stora när man "byter ner" sig. Båda har för och nackdelar som ja då drar nytta utav utan att må dåligt över något.

Så nu blir det G-Flex igen tills Lollipop kommer i full version!

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk

Har en Note 2 nu och ska förlänga abb snart.
Var helt inne på en Note 4 först men nu tror ja fasen de blir en Nexus 6.
Måste bara se lite tester först så den inte ligger allt för långt efter Note 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av moparlinke:

Har en Note 2 nu och ska förlänga abb snart.
Var helt inne på en Note 4 först men nu tror ja fasen de blir en Nexus 6.
Måste bara se lite tester först så den inte ligger allt för långt efter Note 4

Är det inte samma hårdvara i dessa? Då borde väl Nexus 6 vara snabbare eftersom den kör standard android? Rätta mig gärna om jag har fel.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Bosseh:

Är det inte samma hårdvara i dessa? Då borde väl Nexus 6 vara snabbare eftersom den kör standard android? Rätta mig gärna om jag har fel.

Till och med en Nexus 5 eller 4 kommer säkerligen kännas mycket rappare än en Note 4. Specs är en sak och optimerad mjukvara en annan.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk

Nu var de mest kameran och skärmen jag tänkte på.
Går rykten på xda att samsung säljer sämre/förre årets skärmar och har de bästa själv.
Pga att skärmen ser ut att ha lägre ljusstyrka än Note 2

Permalänk
Medlem

Vad finns det för alternativ för såna som mig som tycker att nexus 6 är drömtelefonen, men att den är dubbelt så dyr som man är villig att betala? :/

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Du kan inte ta den med abb?

Annars skulle jag säga oneplus one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosseh:

Tycker vi borde ha en samlad diskussionstråd för denna best! Det var väldigt länge sedan jag såg en Androidlur som verkar vara så bra som Nexus 6. Vem tänker köpa? Är den bättre än iPhone 6 plus? Alla frågor och funderingar är välkomna.

Om du ska starta en sådan här tråd kan du väl iaf lägga ut all befintlig info samt bilder på den i OP??

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moparlinke:

Nu var de mest kameran och skärmen jag tänkte på.
Går rykten på xda att samsung säljer sämre/förre årets skärmar och har de bästa själv.
Pga att skärmen ser ut att ha lägre ljusstyrka än Note 2

http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_note_4-review-1147p3.p...
Den ligger iaf bland dom bästa på sunlight contrast ratio vilket jag tycker är rätt viktigt under sommarhalvåret, finns inget värre än att inte se skiten när man är ute.

Känns som note4 är samsungs bästa mobil hitills då dom plockat väck en hel del skräp som var totalt meningslöst, smarta funktioner och om man faktiskt använder den som en phablet så är s-pen riktigt bra.

Jag personligen bryr mig inte om penna så kunde lika gärna skippat den, men har en kollega som älskat pennan på note

Vill klämma lite på den själv o se dock.