Permalänk
Medlem

Asus Rog Swift problem. Troligen död

Min skärm blev helt vit när jag gick in sweclockers idag.
Så blev den mörkare och mörkare och fler o fler pixlar dog.
Nu ser det ut som på filmen.

film

Är skärmen död nu eller?
Ser likadant ut hur ja än gör.
Datorn funkar mot annan skärm.
Har mailat komplett.
Vad rekommenderar ni för likande skärm om jag ska byta.

Visa signatur

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop

Permalänk
Avstängd

Är ingen expert på skärmar men det där ser helt konstigt ut. Skicka tillbaka den och kräv en ny, om inte du vill ha pengarna tillbaka.

Permalänk
Avstängd

Trasig! tråkigt..

Permalänk
Medlem

Verkar vara riktigt stor risk att få en trasig/halvtrasig Swift. Jag hade kanske tur som fick en helt felfri. Tyvärr finns det ju ingenting liknande på marknaden.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem

Ja den har funka relativt ok tills nyss. Vågar man testa en till?

Visa signatur

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xinux:

Verkar vara riktigt stor risk att få en trasig/halvtrasig Swift. Jag hade kanske tur som fick en helt felfri. Tyvärr finns det ju ingenting liknande på marknaden.

Det stämmer. Det finns en lika stor chans att få en dålig Asus PG278Q som det är att få en dålig Eizo FG2421. Sistnämnda är väldig känd för att ha dåliga exemplar.