Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk

Köpte mig ett grafikkort i förra veckan, och har monterat det efter konstens regler men skulle nog vilja gå upp ett till ett GTX 980. Går det bra att göra ett återköp?

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av ante_ante:

Köpte mig ett grafikkort i förra veckan, och har monterat det efter konstens regler men skulle nog vilja gå upp ett till ett GTX 980. Går det bra att göra ett återköp?

Hej!
Vi har öppet köp i 45 dagar så så länge produkten returneras i väsentligen oförändrat skick så går det bra att göra ett återköp. Här hittar du instruktioner om hur du går till väga: https://www.komplett.se/k/k.aspx?action=custserv&topic=return

/Malin

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Skrivet av Komplett:

Hej!
Vi har öppet köp i 45 dagar så så länge produkten returneras i väsentligen oförändrat skick så går det bra att göra ett återköp. Här hittar du instruktioner om hur du går till väga: https://www.komplett.se/k/k.aspx?action=custserv&topic=return

/Malin

Tack för det, får helt enkelt pröva det.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

Fixa er felstavning på Chromecast. Det stavas Chromecast, inte ChromeCast.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Marwelln:

Hej! Tack för att du uppmärksammade detta! Vi har uppdaterat och bör ändras inom kort. /Malin

Visa signatur

Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hej på er!

Jag har en fråga angående ett av mina grafikkkort, Sapphire 7950 Vapor-x.

Jag har börjat märka de senaste dagarna att en av fläktarna på grafikkortet inte snurrar. Jag började märka i Corsair link och GPU-z att fläkt hastigheten låg på 125 rpm, detta har aldrig skett förut, man ser att fläkten försöker starta, ändrar jag inte fläkthastigheten från 40% till 80% så går som sagt bara ena fläkten.

Jag har satt fläktkurvan på 40% på båda korten sedan dag 1, som jag har som quiet mode, korten ligger på 68% respektive 55% när dom belastas.

Korten är inte klockade utan endast klockade med Bios knappen samt ULPS är avstängd

Ska tillägga att jag både bild och filmsnutt på femonenet

MVH

Visa signatur

i7 6700k AMD RX 5600XT

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Razer_08:

Hej på er!

Jag har en fråga angående ett av mina grafikkkort, Sapphire 7950 Vapor-x.

Jag har börjat märka de senaste dagarna att en av fläktarna på grafikkortet inte snurrar. Jag började märka i Corsair link och GPU-z att fläkt hastigheten låg på 125 rpm, detta har aldrig skett förut, man ser att fläkten försöker starta, ändrar jag inte fläkthastigheten från 40% till 80% så går som sagt bara ena fläkten.

Jag har satt fläktkurvan på 40% på båda korten sedan dag 1, som jag har som quiet mode, korten ligger på 68% respektive 55% när dom belastas.

Korten är inte klockade utan endast klockade med Bios knappen samt ULPS är avstängd

Ska tillägga att jag både bild och filmsnutt på femonenet

MVH

Hej!
Vi hjälper dig lättast och snabbast om du kontaktar oss via vår chatt eller på telefon 031-710 20 00. /Malin

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej.

Har en fråga åt en kompis om ni får in svarta varianten av detta chassit? Ska vara Nvidia Chassit fast svart

https://www.komplett.se/bitfenix-phenom-m-nvidia-vit/814935

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Bazisten:

Hej.

Har en fråga åt en kompis om ni får in svarta varianten av detta chassit? Ska vara Nvidia Chassit fast svart

https://www.komplett.se/bitfenix-phenom-m-nvidia-vit/814935

Hej!
Nej tyvärr. Den vi har är denna, men den har inte den gröna nVidia-randen: https://www.komplett.se/bitfenix-phenom-m-svart/804051
/Malin

Visa signatur

Permalänk

Hej Komplett, varför har ni slutat sälja G-sync kitet - 814739?

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Schnelzer:

Hej Komplett, varför har ni slutat sälja G-sync kitet - 814739?

Hej! Det kitet var för att uppgradera en specifik ASUS modell, den lösningen var innan skärmen kom ut i handeln med G-sync förmonterat och avsett för de entusiaster som inte kunde vänta på att färdiga G-sync skärmar kom ut. /Malin

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bästa jag har sett på länge, mer sånt här tack

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

kommer komplett att ha Reor på ps4 spel på mellandagarna?!

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Bakgrund:

https://www.youtube.com/watch?v=Y_TGWErNuCI

Bästa jag har sett på länge, mer sånt här tack

Kul att du gillar det! Det kommer komma mer /Malin

Visa signatur

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Johansson1:

kommer komplett att ha Reor på ps4 spel på mellandagarna?!

Det är inget vi kan gå ut med eller säga redan nu. Du får hålla utkik framöver. Men kan rekommendera dig att slänga ett extra öga på Black Friday på fredag /Malin

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Komplett:

Det är inget vi kan gå ut med eller säga redan nu. Du får hålla utkik framöver. Men kan rekommendera dig att slänga ett extra öga på Black Friday på fredag /Malin

När börjar det på fredag, 00:01, mitt på dagen eller ja.. när?! *exalterad*

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av cider123:

När börjar det på fredag, 00:01, mitt på dagen eller ja.. när?! *exalterad*

Black Friday drar igång 00:00 /Malin

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marwelln:

För mycket tid över?

Permalänk
Medlem

Har i5 4690k erna tagit slut?? Skulle precis trycka köp när min kundvagn tömdes och dom försvann

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Phanteks Enthoo Evolv Glacier White | Intel Core i5 4690K | Corsair Hydro H60 | Geforce GTX 970 SLI | Asus Maximus vii Gene | EVGA Supernova G2 850W | Corsair Dominator Platinum 16GB (2x8) 1600mhz | Samsung 840 EVO SSD 250GB | WD Desktop Green 3TB | Benq XL2720T 120hz | Fujitsu P23T-6 Thor Edition | Qpad qh-90 | Logitech G710+ | Steelseries Rival Gaming Mouse

Permalänk
Medlem

Bra gjort Komplett. Nu kommer ingen att handla hos er mer.

Kolla in detta Komplett:

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Vi handlade också av komplett på Black friday. Riktiga klipp. Synd att vi inte kan använda datorn. Än idag. Vid beställning: Förväntat ankomstdatum 6/12, därefter onsdag 10/12: Reserverad på lager, - Idag 2014-12-15: förväntat ankomstdatum 20/12.

Ringde i fredags 12 december och fick svaret att "Nu finns allt i lager och vi skickar idag eller imorgon".

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av MeatEatR:

Vi handlade också av komplett på Black friday. Riktiga klipp. Synd att vi inte kan använda datorn. Än idag. Vid beställning: Förväntat ankomstdatum 6/12, därefter onsdag 10/12: Reserverad på lager, - Idag 2014-12-15: förväntat ankomstdatum 20/12.

Ringde i fredags 12 december och fick svaret att "Nu finns allt i lager och vi skickar idag eller imorgon".

Hej,
beklagar verkligen att din order verkar blivit försenad. Jag kan tyvärr inte se hur eller varför utan ordernummer. Återkom gärna med detta till kundombud@komplett.se så tittar vi närmare på vad som hänt. /Malin

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej,
beklagar verkligen att din order verkar blivit försenad. Jag kan tyvärr inte se hur eller varför utan ordernummer. Återkom gärna med detta till kundombud@komplett.se så tittar vi närmare på vad som hänt. /Malin

Vi har redan varit i kontakt med er flera gånger men datumet ändras hela tiden. Det märkliga är att man "kampanjar" saker som man inte har på lager.

Vid beställning Black friday: Förväntat ankomstdatum 6/12,
Onsdag 10/12: Reserverad på lager
Igår 15/12 : förväntat ankomstdatum 20/12

Vi kanske får den till mellandagsrean eller efter jul-ledigheten?

Permalänk
Entusiast

Jaha Komplett, hoppas att ni inte skickat alla nätaggregat på detta viset. I så fall väntar nog ett gäng returer. Inte sett något så dåligt emballerat sen.. ja, nä det här är sämst hittills. Det kunde skramla runt där inne ordentligt, t o m så tjejen på posten reagerade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MeatEatR:

Vi har redan varit i kontakt med er flera gånger men datumet ändras hela tiden. Det märkliga är att man "kampanjar" saker som man inte har på lager.

Vid beställning Black friday: Förväntat ankomstdatum 6/12,
Onsdag 10/12: Reserverad på lager
Igår 15/12 : förväntat ankomstdatum 20/12

Vi kanske får den till mellandagsrean eller efter jul-ledigheten?

Ser nu att man ändrat nomenklatur och nu använder sig av "på väg in 20.dec.2014. Datumet är preliminärt" istället. Pratade med kundtjänst som erbjöd en annan produkt med 10% rabatt istället för 33% som på Blackfriday. Inte så jättelockande.

Komplett hade fått 2 otroligt nöjda kunder om de bara bytt ut den komponenten som saknas mot en likvärdig till samma rabatt och skickat paketet!
Det är omöjligt enligt kundtjänst.

Fortsättning följer...

Permalänk
Medlem

väntar med spänning (not)

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Medlem

Jag beställde i förrgår denna surfplatta/bärbara dator från komplett.se https://www.komplett.se/lenovo-miix-3-101-full-hd-touch/82630...
Jag är nöjd med köpet och väntar med spänning på att den anländer, så inget problem där, men kollade nyss in den på er hemsida igen och såg att den sänkts med 35 procent! Det är ett grymt bra pris och det känns lite surt nu att jag kommer få betala fullpris om 3 månader istället för att kunna betala nu som jag hade kunnat göra om priset var som det ser ut nu! Finns det något sätt att ändra beställningen så att det blir dagens pris utan att avbeställa? (Annars får jag bara ta det som det är, men skulle va soft om det gick)
God fortsättning!

Edit: Det var 23 procent inte 35.

Visa signatur

carpar inte mycket diem just nu.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av spazgod:

Jag beställde i förrgår denna surfplatta/bärbara dator från komplett.se https://www.komplett.se/lenovo-miix-3-101-full-hd-touch/82630...
Jag är nöjd med köpet och väntar med spänning på att den anländer, så inget problem där, men kollade nyss in den på er hemsida igen och såg att den sänkts med 35 procent! Det är ett grymt bra pris och det känns lite surt nu att jag kommer få betala fullpris om 3 månader istället för att kunna betala nu som jag hade kunnat göra om priset var som det ser ut nu! Finns det något sätt att ändra beställningen så att det blir dagens pris utan att avbeställa? (Annars får jag bara ta det som det är, men skulle va soft om det gick)
God fortsättning!

Hej! Kontakta gärna vår kundtjänst imorgon så ska vi se om det inte går att lösa något. /Malin

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tack för snabbt svar! Då gör jag det imorgon, i normala fall hade det vart lugnt att avbeställa o bara beställa igen men är hos föräldrarna över julen och har beställt den hit, bor på andra sidan landet så hade blivit otympligt!

Visa signatur

carpar inte mycket diem just nu.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Calathea:

Jaha Komplett, hoppas att ni inte skickat alla nätaggregat på detta viset. I så fall väntar nog ett gäng returer. Inte sett något så dåligt emballerat sen.. ja, nä det här är sämst hittills. Det kunde skramla runt där inne ordentligt, t o m så tjejen på posten reagerade.

http://i.imgur.com/isYYrOUl.jpg

Men det är ju så Komplett alltid paketerar sina varor. Eller är det något jag missar?