Muspekaren fastnar i nedre vänster del av skärmen

Permalänk
Medlem

Muspekaren fastnar i nedre vänster del av skärmen

Hej! Min mus pekare fastnar längst ner i vänster hörn.
Jag kör en laptop som lite halvt stationär dator. Har alltid mus inkopplat, och nu kan jag inte röra på musen!
Kopplade ur musen och så centrerades pekaren och jag kunde röra med touchpaden.
Kopplade återigen in musen och då drogs den ner till vänster nedre hörn och kan inte röras alls.
Hur åtgärdar jag detta?

Ursäktar också om jag postar på fel ställe, hehe.

Tack på förhand!

Permalänk
Skrivet av albinb4:

Hej! Min mus pekare fastnar längst ner i vänster hörn.
Jag kör en laptop som lite halvt stationär dator. Har alltid mus inkopplat, och nu kan jag inte röra på musen!
Kopplade ur musen och så centrerades pekaren och jag kunde röra med touchpaden.
Kopplade återigen in musen och då drogs den ner till vänster nedre hörn och kan inte röras alls.
Hur åtgärdar jag detta?

Ursäktar också om jag postar på fel ställe, hehe.

Tack på förhand!

testa med annan mus. ?
fel på chipset/usb,
fel på drivrutiner,

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

testa med annan mus. ?
fel på chipset/usb,
fel på drivrutiner,

Inte testat med annan mus än.
Ser inte hur det kunnat gå sönder eller blivit fel på då den fungerade som vanligt en halvtimme innan.
Kan man installera om drivrutinerna? Hyr gör jag det? Vart avinstallerar jag mus drivrutinerna?
Tack för svar

Permalänk
Skrivet av albinb4:

Inte testat med annan mus än.
Ser inte hur det kunnat gå sönder eller blivit fel på då den fungerade som vanligt en halvtimme innan.
Kan man installera om drivrutinerna? Hyr gör jag det? Vart avinstallerar jag mus drivrutinerna?
Tack för svar

vilket OS ? windows 7 är det iallafall Kontrollpanelen\System och säkerhet. klicka på enhetshanteraren

så här ska rutan se ut som kommer upp. hur ser den ut för dig ? nånting gul markerat?
ladda hem nya drivrutiner om det nu är en speciell gamingmus från tillverkarens hemsida.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

vilket OS ? windows 7 är det iallafall Kontrollpanelen\System och säkerhet. klicka på enhetshanteraren

så här ska rutan se ut som kommer upp. hur ser den ut för dig ? nånting gul markerat?
ladda hem nya drivrutiner om det nu är en speciell gamingmus från tillverkarens hemsida.
http://www.drivrutiner.net/support/windows/bilder/enhetshante...

Såg inte att du svarat. hehe.
Jag har de senaste drivrutinerna. Musen har senaste drivrutinerna (inga egna från deltacos sida) och det är ingen speciell gaming mus. Det är en Deltaco ms-601 (600serien) tactical mouse.
Fäst mig något så enormt vid denna mus av någon anledning.
Och nej, inget gul markerat :/

Vad ska jag göra nu? Kört med en riktigt skit-skabbig-bajs mus sedan denna slutat fungera propert.

Ska jag helt enkelt ge upp och köpa ny?

Permalänk
Medlem
Skrivet av albinb4:

Inte testat med annan mus än.
Ser inte hur det kunnat gå sönder eller blivit fel på då den fungerade som vanligt en halvtimme innan.
Kan man installera om drivrutinerna? Hyr gör jag det? Vart avinstallerar jag mus drivrutinerna?
Tack för svar

Brukar ofta vara så att saker fungerar precis innan de går sönder

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Skrivet av albinb4:

Inte testat med annan mus än.
Ser inte hur det kunnat gå sönder eller blivit fel på då den fungerade som vanligt en halvtimme innan.
Kan man installera om drivrutinerna? Hyr gör jag det? Vart avinstallerar jag mus drivrutinerna?
Tack för svar

fast du vet ju inte om det är datorn eller musen det är fel på.

testa med annan mus. funkar det / inte så ta nästa punkt

  • fel på chipset/usb,

  • fel på drivrutiner,

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Prova att avaktivera laptopens touchpad och sedan testa med musen.
Alt. ifall du har en tablet typ Wacom koppla ur den och testa.