SSDn på Asus Zenbook U500VZ

Permalänk
Medlem

SSDn på Asus Zenbook U500VZ

Hej!

Jag har lite krångel med min Zenbook och undrar om jag skulle kunna skruva ut SSD stickorna och montera dem i en Dual mSATA SSD to 2.5" SATA RAID Adapter Converter.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SteinW:

Hej!

Jag har lite krångel med min Zenbook och undrar om jag skulle kunna skruva ut SSD stickorna och montera dem i en Dual mSATA SSD to 2.5" SATA RAID Adapter Converter.

Hej,

SSD:erna i U500 är inte mSATA. De är unika och passar bara i U500. Vad är det som krånglar?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej!

Ja jag var inte klar nog med min tankekedja.

För det första så är det något hårdvarufel, så tanken är att den skall skickas in på reparation. Med detta är jag på det klara. Problemet är nu att jag måste få tag på datan på "disken" och vill inte skicka in dem utan att ha allt säkerhetskopierat. Jag har delar av den men inte hela.

Jag hoppades på att denna adapter kunde ta dessa 2 i RAID-0 och så kunde jag extrahera det som jag behöver. Finns det något jag kan göra, förutom att försöka få en försäkran om att disken inte blir rensad vid reparation?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SteinW:

Hej!

Ja jag var inte klar nog med min tankekedja.

För det första så är det något hårdvarufel, så tanken är att den skall skickas in på reparation. Med detta är jag på det klara. Problemet är nu att jag måste få tag på datan på "disken" och vill inte skicka in dem utan att ha allt säkerhetskopierat. Jag har delar av den men inte hela.

Jag hoppades på att denna adapter kunde ta dessa 2 i RAID-0 och så kunde jag extrahera det som jag behöver. Finns det något jag kan göra, förutom att försöka få en försäkran om att disken inte blir rensad vid reparation?

Hur långt kommer du när du startar datorn?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har varit i kontakt med ASUS supporten angående problemet med att starta så den biten är jag på det klara med. Det var med en teknisk fråga kring hur man skulle kunna lösa datan som de inte kunde svara på mer än att testa med denna mSATA converter. Men om du säger att det inte går alls så får jag skicka in datorn som den är och hoppas på det bästa.

Tack för hjälpen
Sten